Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Nu vet ju ingen om Gud ens existerar, finns ju inga som helst bevis för det...Så att säga att det är fel av det syftet är fel i sig själv.

Sedan är det inte bara människor som är homosexualla utan även Djur är det, finns tydliga studier på det.
    Det finns inte längre något onaturligt över att vara homosexuell och för mig är alla som är emot det "homofober"!
    Jag menar jag kan tycka illa om svarta människor, eller feta människor eller punkare! Det är lika fel att tycka illa om de människorna som det är att tycka ill om homosexuella.

• Alexiaa

Gabriella S- Varför skulle homosexualitet vara något konstigt?
    Du talar om att leva ut sin homosexualitet, det är väl samma sak som att en hetrosexuell människa lever ut sin sexualitet?

Meningen med livet är inte idag att fortplanta sig, vi har redan stora befolkningsproblem på många ställen på jorden.
    Det du pratar om är ju sånt som skapar kaos och oreda i världen!
    Du verkar tycka homosexuella är "avskum" och "vidriga"...tycker du så?
    Kom inte med något så korkat sagt som leva ut sin homosexualitet, utan tycker du de är vidriga människor som inte borde få finnas, för det är på det sättet jag uppfattar de åsikter du verkar ha.

Det är inte några enstaka djurarter som har den driften, det är väldigt många...Delfiner tex, är faktiskt sk bisexuella för det är så otroligt vanligt.

• Alexiaa

Jo, jämnföra homosexualitet med djur som äter sina ungar är nog bland det mest KORKADE jag läst tror jag.

• Alexiaa

Stina84- Men jag talar inte längre om GUD, finns inte ens något bevis på om han finns eller har funnits.
    Alltså om vi överger vigsel i kyrkan snacket! Jag kan inte se vad homosexuella gör för fel.

Självfallet ska vi inte sluta fortplanta oss, men det är inte längre meningen med livet...Vi är väldigt överbefolkade på jorden och i vissa länder har det tom sats upp rekomendationer för hur många barn man får skaffa.
    Enligt naturen är homosexualitet inget onormalt, det har alltid funnits både bland djur och människor.

• Alexiaa

Stina84- av ren nyfikenhet, vad anser du om homosexuella som adopterar barn då?

• Alexiaa

påfågelöga- Jag tycker det är ok om man nu inte vill de ska vigas i kyrkan, men att uttala sig som att homosexuella gör något sjukt är för mig så ofattbart korkat och kränkande.
    Att man överhuvudtaget kan vara så ofattbart dum i huvudet rent ut sagt som att jämnföra homosexualitet med djur som äter sina ungar och liknande.

• Alexiaa

Jag är själv inte homosexuell, jag tror också på en himmel och jag tror på en Gud (däremot mkt jag inte tror på i bibeln).

Men man kan inte kränka människor på det viset som vissa gjort här! Tycka att homosexuella ska leva i avhållsamhet, herregud! hur dum får en människa bli att ens säga något sånt.

• Alexiaa

Stina84- Men du talar om att det är onaturligt...På vilket sätt skulle det vara onaturligt?
    Strunt i bibeln, det är en historia och inte fakta för fem öre, så varför är det onaturligt?

Inser du att folk kan verkligen känna sig kränkta och väldigt utsatta/ ledsna av det du skriver? eller saknar du empati.

• Alexiaa

Stina84- Men läser du ens det jag skriver?

Jag frågar om det onaturligt, vad är onaturligt?
    bibeln har en synpunkt, men det har inget med normalt eller naturigt att göra.

• Alexiaa

Stina84- Sedan kan man väl använda andra ord eller...

Bara för att jag kanske tycker du är ful, ditt barn har fult namn eller att min granne är tjock så säger jag inte det.
    Jag vill inte folk ska känna sig kränkta, man kan ha sin mening utan att få folk att bli ledsna.
    Tror du inte man ska vara god för att bli accepterad av gud då?

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?