Gabriella S skrev 2007-09-05 23:55:26 följande:
Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 23:24:38 följande:LÄS vad jag skriver. Heminredningsintresset, som bara är ETT exempel på bög- och kvinnointressen, kan härledas till honans intresse för att inreda ett tryggt och ombonat bo för sina ungar!
...vilket ju, återigen och som sagt, vore relevant om det vore så att fler bögar var heminredningsintresserade. Såvitt jag vet så är inte så fallet i verkligheten (utanför kvällstidningarna och gör om mig-programmens värld).
Det är också viss skillnad på liveare och SCAiter (eller vad de heter nuförtiden), även om grupperna till viss del överlappar. Vettu. När man slipper den historiska korrektheten så kan man ta ganska stora friheter med sin karaktär
Men du missade ju poängen, eller förstärker den tillochmed själv: Här har vi ett gäng ytterst hetero pojkar som brinner för tygval, färgsättningar, stil och form - Var inte det karakteristiska egenskaper hos kvinnor och bögar nyss? Eller har dessa grabbar utvecklat en särskilt manlig inrednings- och designdel i sina hjärnor under graviditeten, specifikt skild från den som kvinnor och bögar utvecklar? Och vad beror det på isf - En överdos riddarromaner, lästa av en mamma som fått nöja sig med en halvmanlig kar och därför drömmer om Sir Lancelot och hans svärd?
Du funderar för övrigt inte på att du klär din son i strumpbyxor och klänning? Eller just det - vid den här tiden så var det ju ett manligt mode, ja. Det är ju därför det inte *kallas* klänning.