Free spirit:
>?Så mye du vet om meg..må le litt!!?
Så värst mycket vet jag inte, bara det du skriver här. Men baserat på det verkar du inte vara särskilt sympatisk. Du kan klaga hur mycket du vill på att jag sätter etiketter på dig, men det är uppenbart att du lägger all vikt på vad bibeln säger är rätt och fel, snarare än vad som gynnar flest människor, vad som gör folk lyckliga [i jordelivet får jag väl tillägga], vad som gör minst skada osv [du är givetvis helt ute och cyklar när du påstår att alternativet till din fundamentalism skulle vara regler baserade på människors begär och lustar].
Om Gud ber dig koka barn i olja skulle du bara fråga efter en tillräckligt stor gryta, för Guds ord är lag och han har aldrig fel. Om något verkar märkligt, ologiskt, motsägelsefullt eller bara allmänt strider mot det sunda förnuftet, så betyder det bara att man inte förstår Guds storhet.
Det är möjligt att du inte orsakar särskilt stor skada där du sitter vid din dator och sprider dina irrläror, men det du företräder är farliga tankeströmningar som bör bekämpas. Du propagerar för inskränkande av yttrandefrihet, du kränker folk med annan sexuell läggning och du förespråkar fundamentalism. Och självklart, man behöver inte vara för demokrati om man inte vill, men får nog räkna med motstånd när man försöker montera ner det.