Inlägg från: Gabriella S |Visa alla inlägg
  • Gabriella S

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Pinja skrev 2007-11-13 11:45:43 följande:
    Gabriella tycks helt ha glömt bort mitt lilla exempel med sex på dansgolvet. Kan det hända i vår lilla stad på 20.000 invånare händer det säkert på andra ställen. Tror knappast att paret var gifta och i försök att få barn... Helt i klass med sex på toalett - de hade ju åtminstone en vakt så att andra inte behövde se på...Sen är det ju väldigt enkelt att hitta exempel på promiskuöst beteende bland heterosexuella. Kika in några rubriker längre ner så får du läsa om både det ena och det andra. Så att försöka påstå att det är vanligare blan homosexuella är SKITPRAT!
    Men jag SA ju, att sex på dansgolvet oavsett kön är förargelseväckande beteende och straffbart!

Jag skulle säga, att det att folk överhuvudtaget kommer på en sådan idé, OCKSÅ (precis som jamsandet med de homosexuella) är en del av samma normupplösning idag. Folk får helt enkelt inte med sig den vanliga anständighetskänsla, som alla fick i sin uppfostran förut. För då skulle man inte KUNNA ha sex öppet...
  • Gabriella S
    markera skrev 2007-11-13 13:40:09 följande:
    *fascineras över att heterosexuella kvinnor läser kontaktannonser för homosexuella män*
    Det finns sådana annonser även i vår lilla lokaltidning. Jag läser allt möjligt av ren nyfikenhet!
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 18:55:55 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:16:40 följande:
    Ja, men stammar som har individuellt ägande. Och därmed behov av att veta vem som är far till barnen.Ja, det är en marginell stam. Det blir så när kristna missionärer krossar alla lokala kulturer till förmån för kristenheten med ord eller vapenmakt, vilket som fungerar bäst efter situation och stam.
    Nej du - idén att man bör veta sitt ursprung kom inte med kristendomen. Du behöver bara läsa de gamla grekiska sagorna, för att se hur mycket de sysslade i tanken med dessa frågor. "Mistaken identity" var ju t.ex. ett vanligt tema.

Och det har alltid varit viktigt att hålla reda på släktförhållanden, även för att undvika incest.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 18:59:47 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:23:12 följande:
    Jodå. Och sambandet är enkelt, tokkristna som tycker/har tyckt att det är så fel så fel så. Oj oj oj, hur ska det gå för baaarnen, tänk på baaarnen bla bla bla.Det finns till och med finfina bilder på små gråtande spädbarn med undertexten "my mother is a suffraget". Det skulle bli civilisationens undergång att kvinnor fick rösta. Precis som du nu menar att det skulle vara civilisationens undergång om två män får gifta sig. När du säger "vi har minsann tolererat en massa" så inkluderar du faktiskt kampen för kvinnlig rösträtt där - vare sig du vill eller inte. Likaså lika rösträtt oavsett hudfärg, som också skulle ruinera samhället enligt tokkristna och likasinnande för inte alls länge sedan.Så visst finns det saker gemensamt mellan kvinnlig rösträtt och bögsex på toaletten, båda är hädelse och förfall enligt kristna fundisar.
    Ja, jag har då aldrig hört någon kristen säga att han är emot kvinnlig rösträtt... Hur muslimerna ställer sig till frågan, vet jag faktiskt inte.

Sedan hade ju de som oroade sig för barnen när sufragetterna började sitt verk, faktiskt skäl för sin oro. För att kvinnorna fick rösträtt skadade ju inte barnen, men senare - när det gick för långt.

Som i Sverige idag, när den - nästan tvingande - normen har blivit att kvinnor MÅSTE göra karriär, och att barnen alltså MÅSTE lämnas bort på dagis vid senast 18 månaders ålder, helst ett års ålder jämnt. Och att hemmamammor ska motarbetas med alla ekonomiska och politiska styrmedel som finns.

Jag skulle säga att det var likadant där som i homofrågan, nämligen att NÄR pendeln började svänga så svängde den för långt. Som alltid här i Sverige. Vi är inte alls landet "lagom" - vi är precis tvärtom - landet "extrem".
  • Gabriella S
    LillaSnigel skrev 2007-11-13 20:14:03 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 19:09:08 följande:
    *haha* så sant som det var sagt.. Kanske ligger nåt i att smyg kika lite.. kanske nåt som hon inte är medveten om
    Som sagt, de där annonserna finns i vår lilla lokaltidning, märkligt nog... Eller _fanns_, när jag tänker efter så var det länge sedan jag såg dem. De kanske har flyttat till internet numera.
  • Gabriella S
    Chloe skrev 2007-11-13 21:19:30 följande:
    [citat]
    Gabriella S: "De är ett av naturens många stolpskott"Menar du att homosexuella människor är en sämre sorts människor och naturens misstag? :o Förstår du vad det är du säger? Förstår du vilken uppmaning till hat mot homosexuella människor det lätt kan tolkas som? Förstår du att det är sådana påståenden som bidrar till

Ur EVOLUTIONENS synvinkel, så är det ju det. För de för inte sina gener vidare! Släkten slutar med dem (om de inte har syskon som fortplantar sig).

Faktum är att det är just om man BARA tror på evolutionen och INTE ALLS på kristendomen, som det är svårt att se meningen med att homosexuella ska finnas alls. Det är först om man tar på sig sina KRISTNA glasögon, som man kan tycka att alla har en odödlig själ och ett värde helt i sig själva - oavsett om de för rasen vidare eller ej, eller om de producerar något eller ej.

Jag tycker att vissa av er ska vara glada över det kristna inflytandet på vår kultur. Den dagen som det blir en rent darwinistisk regering, så har vi eugeniken tillbaka, vet ni... Och då blir det inte lätt för er att försvara er existens på planeten...
  • Gabriella S
    TrailerTrash skrev 2007-11-13 21:57:58 följande:
    Ja det finns måmnga ensamma människor som tar livet av sig.Många av dom är homosexuella som tar livet av sig pga såna åsikter som du och likasinnade sprider.
    De homosexuella har ju möjlighet att söka bot. Många frikyrkor erbjuder en sådan bot idag, och vågar vi bara börja prata om det igen, så kan säkert den vanliga vården ta fram någon form av beteendeterapi också.

Men min poäng var, att av alla som tar livet av sig, så är det bara de där homosexualiteten är den påstådda orsaken, som någon bryr sig idag. För att det är PK att ömma för just den gruppen.

Men ni som sitter här och "ömmar", vad gör ni för granntanten som är ensam på julafton..? Eller unga killar och tjejer i er egen ålder som inte har några kompisar att gå ut med på nyårsafton. Det finns säkert minst en på er arbetsplats eller i er skolklass/högskoleklass. Bjuder ni med dem..?

Om ni ordnar en stor fest, t.ex. en födelsedagsfest eller ett bröllop, bjuder ni då personer som ni misstänker inte brukar bli bjudna på fester? Och ordnar bordsplaceringen så att han eller hon kommer bredvid någon som också är ensam..?

Det är liksom lätt att sitta här och PRATA om hur "empatisk" man är... Men bara när det passar.
  • Gabriella S
    LillaSnigel skrev 2007-11-13 22:06:54 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-13 21:11:12 följande:
    Vad har den saken här att göra ?? Sen är det så att vi har det VÄLDIGT bra i Sverige, månglader är dt bara att gå och jobba efter 3 månader..
    Fast så ÄR det ju inte i praktiken. Det är bara värsta karriärkvinnorna som VÄLJER att gå tillbaka till jobbet efter tre månader.

Man hör jämt om hur bra barnfamiljer har det här, men det stämmer inte - det är bara bra för de familjer som väljer att mamman ska arbeta ute från tidig ålder. De som vill ha mamman hemma har det mycket svårare, eftersom vi har så höga skatter just för att kunna bekosta starkt subventionerade dagis, långa föräldraledigheter, VAB m.m. som bara gynnar de yrkesarbetande mammorna.

I andra länder kan familjen leva på en lön, eftersom skatterna är mycket lägre. Och mamman kan vara hemma tills yngsta barnet har börjat skolan, eller hur länge hon nu vill.
  • Gabriella S
    LillaSnigel skrev 2007-11-13 22:17:11 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-13 22:12:20 följande:
    Vad har det med tråden att göra ?? Nee tyvärr ALLA har inte möjlighetan att kunna vara hemma medsina barn rent ekonomiskt.. ta USA som ex eller Italien..
    Då har dom rätt till motsvarande socialbidrag i stället. Eftersom det inte FINNS några subventionerade dagis.
  • Gabriella S
    LillaSnigel skrev 2007-11-16 16:44:33 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-16 16:33:06 följande:
    vad bra att du e här.. kanske jag kan få svar på min fråga..*********************************** ******************************Behavioristiska behandlingsmetoder tillämpas när man har en fobi.. Visar sig vara mycket bra kan föreslå desensibilisering eller kanske exponering vilket på senare år har visat sig vara mer effektiv Aversionsterapi som har använts för att hjälpa homosexuella som velat bli av med sin sexuella läggning. Detta har varit mycket kontroversiellt och inte särskilt framgångsrikt. Elektriska stötar för att ge obehag vid 'felaktigt' beteende hör oxå till den kategorin, men tror inte heller att det är en framgånsrik metod..Sen vad är det frikyrkorna erbjuder för bot ?? Förklara gärna hur deras tillvägagånssätt..
    Hinner inte nu - jag sitter på en järnvägssation någonstans i Sverige. Men det borde gå att googla på. Det enda jag kan säga på rak arm, är att "patienten" måste vilja själv. Och ha en stark tro. En stark tro på Gud, eller på att metoden ska funka i sig, eller helst både och. Det går inte att tvinga någon...
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?