Inlägg från: Moxie |Visa alla inlägg
  • Moxie

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 13:49:07 följande:

jag vet att det inte ser ut som det gjorde för tjugo år sen med dessa inpräntade könsroller. och det är bra. Vad jag har förstått så tror ni att könsmönstret är helt borta
    *suck* Nej, det är ingen som tror det. Provat att faktiskt använda ögonen till att *läsa* med?
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-09-05 13:47:31 följande:

Det är i alla fall ganska egendomligt!
    *Boggle* Jo, du har nog rätt - Det finns nog mycket i samhället som är mig främmande...
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-09-05 13:49:04 följande:

Och de absolut ENDA gångerna jag har sett en man i kjol eller klänning, har varit i spexsammanhang.
    Det är ju skänt att det inte bara är för mig som vissa delar av samtiden är lite främmande...
  • Moxie
    Moxie skrev 2007-09-05 14:00:15 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-05 13:49:04 följande:Det är ju skänt att det inte bara är för mig som vissa delar av samtiden är lite främmande...
    ...även om det uppenbarligen är olika delar. Då.
  • Moxie

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 14:00:39 följande:

Jag vet att det finns många många undantag så jag vill inte höra att er bekantskapskrets är motsatsen,tack. hoppas jag lyckasts ge er en godtagbar definition.
    Ah, du vet att det är såhär så du vill inte höra några motsatser? Ja, då är det ju begripligt att du kan ha kvar de ideerna...

Men du menar iaf att för de flesta lesbiska par så är det den ena som pysslar om gardinerna, tar fram kläder till barnen och sminkar sig, medans den andra läser biltidningar när hon skiter och inte gråter när hon meckar? *check*

Jag tror du har fel.
  • Moxie

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 14:07:22 följande:

Det är min fasta övertygelse och bara fakta kan få mig att ändra min uppfattning.
    ...förutom då att du inte vill höra några fakta, några "motsatser". Vilket ju, som sagt, gör det lätt för dig: Bara fakta kan få dig att ändra uppfattning, och du vill inte höra några fakta. Ka-ching.
  • Moxie

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 14:07:22 följande:

Men JA, av majoriteten tror jag att manligt och kvinnligt ser ut så här och att samhället präglas till viss mån av det här.
    Det är ju nu inte det som är mest tveksamt, utan mest tveksamt är ju att dessa roller skulle vara utpräglade även hos lesbiska eller bögpar.
  • Moxie
    mindless skrev 2007-09-05 16:19:39 följande:
    Men visst, killar i klänning är lika onormala som frimärkssamlare. Vad vill du säga med det?
    *Ka-ching!* :)

Nä, men frimärkssamlande är mer *naturligt*, vettu!

...eller...
  • Moxie

fia sthlm skrev 2007-09-05 16:32:39 följande:

Att jag frågar beror på att flera i disskusinen verkar blåneka till att det generellt skulle vara så att lesbiska är mer manliga och tvärt om.
    ...kanske för att det inte är så?
  • Moxie

fia sthlm skrev 2007-09-05 16:24:55 följande:

En fråga?Vad tror ni att det beror på att det "generellt" är så att homosexuella kvinnor är mer åt det maskulina hållet i klädsel osv?Och att många homosexuella män är mer åt det feminina hållet?
    Ingenting, för premissen är fel. De mest feminina män jag känner till är stadigt hetero. De mest maskulina kvinnorna likaså. De flesta homosar jag känner är fasligt tråkigt normalgrå i sitt varande och beteende.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?