Inlägg från: Gabriella S |Visa alla inlägg
  • Gabriella S

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

mindless skrev 2007-10-10 21:54:15 följande:
    Gabriella S skrev 2007-10-10 21:34:51 följande:
    Eftersom det inte följer logiskt av det jag sa, vet jag inte riktigt vad jag ska svara.
    På vilket sätt skiljer det, menar du..? Det finns massor av minoriteter i landet som skulle vilja ändra lagarna för att det ska passa deras egna sjuka böjelser. Då är det vi andra som måste sätta STOPP!
  • Gabriella S
    mindless skrev 2007-10-10 22:05:30 följande:
    Som sagt, det spelar ingen roll. Du har inte majoriteten med dig. "Folket i stugorna" har en betydligt sundare syn på det här med respekt och medmänsklighet än den du representerar.
    Respekt och medmänsklighet kan man ha även för människor som har begått grova brott. Men det betyder inte att man tycker att de har handlat rätt, eller att man vill ha en lagändring så att det de har gjort ska bli rätt i fortsättningen.

Stor skillnad! (Men jag tror faktiskt inte att du kan förstå den.)
  • Gabriella S
    mindless skrev 2007-10-11 17:07:06 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-11 16:44:12 följande:
    Man tar sig för pannan! Har vi inte gått igenom det här hur många gånger som helst?Nej, det är inte för att Gabriella tycker annorlunda som hon är respektlös [hur kan man gång på gång få för sig något så urbota dumt]. Hon är respektlös för att hon helt enkelt saknar respekt för andra människor. Hon vill inskränka deras frihet, begränsa deras möjligheter att leva goda liv, förstöra och sabotera. Inte för att de skadar någon [allra minst henne själv] utan för att hon fått för sig att alla måste tycka som hon.Och detta är, per definition, respektlöst. Lika respektlöst som din egen inställning Free Spirit. Att visa ett så totalt ointresse för att man orsakar andra människor lidande är osmakligt.
    Men då säger jag IGEN: varför dra gränsen just vid homosexuella??? Varför måste vi inte i lika hög grad respektera människor som vill leva som man-och-hustru med grisar..? Varför ska vi inte ge DOM frihet, möjlighet att leva ett gott liv och så vidare..?

Frågan om gränsdragningen är inte så självklar som du vill påskina..! I de allra flesta av jordens länder, så drar man gränsen FÖRE homosexualitet (även mellan vuxna). D.v.s. det tillåts inte. Homosexuella i Sverige har ändå väldigt mycket frihet jämfört med i andra länder. De FÅR leva ihop, de straffas inte o.s.v.. De får till och med ingå partnerskap!

Och DÄR tycker jag att det kan stanna. Mer än så får gränserna inte flyttas, för då blir det skadligt för den allmänna anständighets- och moralkänslan hos befolkningen i allmänhet.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-10-10 23:02:19 följande:

Gabriella S skrev 2007-10-10 20:11:55 följande:
    Ingen? Räknas inte Åke Green, Paulo Roberto et al?
    De är inte representanter för ett riksdagsparti.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-10-11 16:51:45 följande:

Free Spirit skrev 2007-10-11 16:46:19 följande:
    Enkelt. Jag menar att om de verkligen vill visa saker och säga oss saker så går de verkligen genom väldigt konstiga omvägar. Jag skulle aldrig i mitt oliv prata med en charlatan om jag kunde tala med de levande. Eller husera i dammiga gamla hus.
    Och där håller jag med. Alla falska medier genom tiderna har förstört väldigt mycket. OM det ligger något i spiritismen, så vågar sig folk inte på att närma sig det, just för att risken att bli svindlad är så stor...
  • Gabriella S

*Går in, ser bara barnsligt trams, går ut igen*

• Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-10-17 22:43:53 följande:

He he, nja, han föddes ju med sådan därn sak ändå... Men det skulle förklara varför kastrater ansågs ha änglalika röster... ;>
    Nu får du läsa på lite om VAR det är man skär någonstans när man kastrerar ett handjur...
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-10-19 18:23:44 följande:

Inte alls, inte i väster. Där gillar man att åkalla gud för att slakta hela nationer som råkar vara litet för gayliberala.
    Nu är jag inte med. Vilket land har slaktat vilket av DEN anledningen..? Du kan inte mena USA och Irak i alla fall, för Irak är sannerligen inte gay-liberalt (och var det inte under Saddam heller).
  • Gabriella S

Jaha. Men då är dom inte mina meningsfränder, och jag tyckte inte att det där var särskilt kul.

Utan att ha läst länken (hinner inte), så kan man ju säga, att det ÄR pinsamt att vara svensk ute i världen. Särskilt på den tiden då jag var ung och vacker - och dessutom blondin - så var det _väldigt_ jobbigt när alla karlar trodde att jag skulle vara villig till vad som helst, när som helst och med vem som helst. Fastän mina värderingar var så långt ifrån detta levnadssätt som det går att komma.

Jag fick lida för att _andra_ svenskor skämde ut sig, och det kändes inte juste...

• Gabriella S
    Moxie skrev 2007-10-19 20:52:02 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-19 20:46:51 följande:
    P'cis. Fördomar grundade inte i vad andra svenskor gjort, heller, utan i några på den tiden ryktbara filmer. Antar jag - Det som cementerade bilden av den frigjorda svenska flickan ute i världen var väl framför allt "Hon dansade en sommar" och "Nyfiken-" filmerna.Lite som vissa andra gärna plockar sina ideer om hur alla homosexuella är från tv-bilder från prideparaden...
    Jaha, så svenska kvinnor på chartersemester kn*llar inte runt..?

Nu råkar jag veta att ganska många av dom faktiskt gör det, men det gör även amerikanskor, engelskor, tyskor och så vidare. Engelskorna är nog värst...

Så som med alla "fördomar" så ligger det någonting i det, men det är kanske inte hela sanningen.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?