Inlägg från: Gabriella S |Visa alla inlägg
  • Gabriella S

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 21:32:22 följande:

Fast evolution ÄR bevisat. Den pågår ju varje dag omkring oss. Det är liksom inte en fråga längre.
    Jo, det sker förändringar/anpassningar av arter när livsbetingelserna ändras. Men det är ingen som har bevisat kedjan hela vägen bakåt till de små encelliga djuren.
  • Gabriella S
    trollbottom skrev 2007-09-09 21:28:43 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 21:23:42 följande:
    Va? Du är ju värre än jag först trott. Vad då liveshow? Är du helt sjuk? Hur tusan kan du påstå att gå på en festival är samma sak som att knulla framför sina barn. Nu är du bara äcklig (med risk för att bli anmäld. Men resonerar du så är det ju bara hur sjukt som helst)Kan dessutom säga att på pridefestivalen förekommer mindre offentligt knullande än vad det gör på många andra festivaler jag besökt. Dock är det ju inte det offentliga knullandet som är själva festivalen
    Jag överdrev lite nu. Men om man nu tycker att det går bra att visa upp alla avarter som förekommer på de festivalerna för barn. Dräkter som visar väldigt mycket, hångel (och ibland riktigt sex, som sagt), folk som går runt och leder varandra i hundkoppel... Det är ju inte Disney's isshow, om man säger så...
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 21:28:15 följande:
    Fortfarande: Armenier? Snälla, förklara vilken sorts förvirring som gett upphov till den idén???Jesus är jude. Det är mycket viktigt att han är jude. Det poängteras explicit att han är av "Davids stam" för att det ska uppfylla Jesajas profetia. I rätt nedstigande led från David också, om vi ska tro skriften.
    Ja, han var jude TILL TRON, ja. Men han hade ju knappast det typiska judiska utseendet.
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 21:38:12 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 21:34:46 följande:
    Du menar alltså att ärkeängeln på riktigt pillade in lite gudomliga spermier i Maria? Så att Jesus faktiskt får DNA "någon annastans ifrån"? Det var ju en intressant tanke. Teologiskt tämligen - Tämligen - oortodox, men intressant
    Jättekul. Nä, men det är väl ingen som har kunnat förklara hur den Obefläckade Avelsen egentligen gick till. Så mycket vet vi i alla fall, att Jesus blev till genom en vanlig fosterutveckling. Och om Josef inte var pappan, så kan han ju inte ha sett ut som Josef i alla fall. Och bara en äggcell kan ju inte bli ett barn.

Så vad återstår, liksom..?
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 21:41:03 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 21:36:54 följande:
    Nu var det ju greker vi talade om här, dårå...Och vad är det som får dig att tro att kvinnorna behövde bekymra sig om var sn*ppen hade varit? Med kvinnor hade man (i de rika kretsar där det här gällde, då) sex för att få arvingar och någon som tog hand om en på ålderns höst. Det var inget man hade för nöjes skull.
    Ja, och alltså hade dom sex med hustrun också, eller hur.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 21:42:03 följande:

Han kan ha varit en kort, stubbig karl med djupt sittande ögon och utan ett hårstrå på skalpen. Det finns ingen beskrivning av honom någonstans.
    Nä. Då hade han inte kunnat trollbinda massorna på det sättet. Han måste ha varit vacker och respektingivande och haft en enorm karisma.

I annat fall, så sätter man inte sådana spår i två årtusenden framåt.
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 21:42:08 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 21:39:45 följande:
    Varför skulle det göra det? Vad har du missförstått nu?
    Jag har inte missförstått någonting. Hela darwinismen går ju ut på, att de starkaste ska överleva för att kunna föra sina gener vidare - för att avkomman ska bli så bra som möjligt.

Ska man anamma detta, så kan man till exempel inte ge bidrag till folk som inte kan försörja sig själva. Och absolut inte låta några barn med genetiska medfödda defekter växa upp, så att de kan föra det vidare.

Då är vi tillbaka vid tvångssterilisering, alt. avlivning, av alla som bär på någon gen som är negativ för arten.
  • Gabriella S
    trollbottom skrev 2007-09-09 21:42:55 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 21:39:45 följande:
    Evolutionen och skapelseberättelserna går fortfarande ihop. Om man nu kan släppa att det just står sju dagar och inse att det kan vara en symbolik i att det står dagar alt. översättningsfel. Tja, just nu undrar jag inte om det vore bra med lite urval av människan. Enligt dig skulle jag nog rensas bort fort som tusan eftersom jag är tjock och så har ju inte Gud skapat oss
    Nädå, fetma är inte ärfligt. Det har bara lite med bristande karaktär att göra..! =)
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 21:47:50 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 21:41:05 följande:
    Men ÅBEROPA inte gravitationen, som om den skulle vara solklart bevisad, då...!
    Nja, gravitationenseffekter kan man ju inte själv undgå att lägga märke till. På tråkiga ställen ibland! =)
  • Gabriella S

...Och om ni tog åt er angående barn och Pride-festivaler, så är jag bara GLAD. Då kanske ni tänker lite, innan ni tar dit dom nästa gång...

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?