Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Frankrike har homosexuella präster, likaså England och USA, Kanada för att nämna några.

Nämna katolska kyrkan som ofta har störst verksamhet i länder som Italien och liknande där vi inte har demokrati på samma nivå som ovanstående länder!
    Dessutom e det ju logiskt att det inte finns några katolska homosexuella präster då präster där ska leva i celibat.

• Alexiaa

Gabriella s- Då tycker jag uppriktigt synd om dina barn som får ta del av dina människofientliga värderingar!

Jag menar det är åsikter som är fientliga mot vissa människor som gör att det blir bråk i världen, att människor lever under hot...ungefär som nasisterna gjorde när de valde att skylla på judarna för "sina problem".

• Alexiaa

Jag tycker kyrkan ska ifråntas rätten att viga folk, det ska vara en "andlig cermoni"...Det är staten som borde viga folk eftersom kyrkan idag har lika mycket makt som "friskis & Svettis" rent politiskt.
    Då borde det vara lika för alla och alla äktenskap skulle vara lika mycket värda!
    Varför ska homosexuellas kallas partnerskap istället för äktenskap?

• Alexiaa

Jo, det vore något kanske...menar du själva synen att det skulle se konstigt ut eller!
    Jag kan tycka det ser väldigt konstigt ut att se en väldigt fet människa som brud jag med, men även de måste få gifta sig eller människor som är mer "punkare".

• Alexiaa

Gabriella S- är du emot homosexuella överhuvudtaget?

• Alexiaa

Stinda84- men då talar vi utom kyrkans regler...Vad gör homosexuella för fel?
    En pundare är en människa jag aldrig skulle umgås med, jämnför du de med homosexuella eller?

• Alexiaa

Ok, för mig låter det inte som någon stor skillnad mellan dina åsikter och nasisternas...

En homosexuell person väljer inte att bli homosexuell, han/hon e det oavsett, precis som en person inte väljer att vara svart eller vit.
    Det är ju sånt som föder hat, Jag kanske kan hata att människor som är under 25 skaffar ungar eller människor över 35! Eller hata att människor bär "fel" skor eller är feta.
    Usch, vilka hemska åsikter! fruktansvärda alltså, vilka människofientliga åsikter...

• Alexiaa

shit, vad vissa människor saknar ett hjärta (och hjärna)...det är skrämmande att läsa vad vissa skriver och vad vissa menar alltså.

• Alexiaa

Jag känner en hel del kristna personer, som ofta går i kyrkan men som också stödjer kvinnliga präster och homosexuella.
    Jag vet tom homosexuella präster som studerat bibeln länge...de är nog mer insatt i frågan än vad vissa andra är.

• Alexiaa

Men många tror på kristendomen, och är homosexuella själva...det finns massor i bibeln som människor inte kan leva utan.
    Det stod något liknande vad jag läste på en sida där präster förklarade att det står mer eller mindre att barn inte mår dåligt av aga, ändå agar vi inte våra barn.

Jaja, du får tycka vad du vill...Men för mig låter dina åsikter inte någon stor skillnad mellan nasisternas eller andra "onda" människor.
    Jag är troende men däremot ifrågasätter jag verkligen mycket som står i bibeln som skrevs för hur länge sedan som helst (man trodde jorden var platt) och som i stor del är en gullig saga mer.
    I det jag tror på så tror jag att goda människor får gott tillbaka...Jag tror alltså människor med öppna åsikter kommer komma till himlen, inte människor med hat inom sig.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?