Inlägg från: Tussiluskan |Visa alla inlägg
  • Tussiluskan

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

"normalt" är väl att det inte följer normen, dvs att det är ovanligt.

Trollbottom har ju tex en mycket avvikande åsikt till homosexualitet och religion i förhållande till resten av de nordiska folken, och är, som säker många håller med om, inte normal.

• Tussiluskan

Man ska inte skriva saker när man är trött och har druckit ett gals vin:

INTE TROLLBOTTOM UTAN FREE SPIRIT menade jag ju förstås *slår själv i huvudet jättehårt!*

FÖRLÅT TROLLBOTTOM, du har ju en alldeles normal inställning till homosexualitet (till skillnad från vissa andra).

• Tussiluskan

SNYFT! Nu tror alla att jag är en gay-bashare *gråter blod*

• Tussiluskan

Gudrun:

Om man inte tror på bibeln eller övriga religioner, har man då en anledning att tycka att homosexuella bör behandlas annorlunda än heterosexuella?

Är det andra saker än att gifta sig de inte borde få göra enligt dig? BÖr homosexuella få ha sex med varandra, eller vill du komma med in i sovrummet och förbjuda?

Ska homosexuella få hålla varandra i handen?

Ska homosexuella få åka buss eller handla grönsaker på torget?

Om du fick bestämma, skulle homosexuella få finnas överhuvudtaget, eller skulle de alla skjutas eller låsas in?

• Tussiluskan

Dorian: men varför tror du på en skaparkraft? Jag har ingen som helst anledning att tro på något som det inte finns bevis för. Om jag undrar hur blommorna blev till, så kabn jag få reda på det genom att ta del av vetenskapliga bevis, jag tror inte på hörsägen om att allt blev till poff bara så där för att någon har skrivit det i en bok för tusen eller mer år sedan.

Jag tycker att det är extremt obehagligt hur vuxna människor kan tro på alla dessa skrönor och myter om gudar, djävular, demoner och spöken och troll och allt vad det är! Tänk vilket bra liv många skulle kunna ha om det inte vore för världsepedemin religion!

• Tussiluskan

NEj, jag har aldrig sagt att alla som är troende lever dåliga liv och alla som inte är det lever bra liv, eller hur? Jag säger att det finns en massa människor som lever dåliga liv pga religion. Helt i onödan, då det i mina ögon är uppenbart att ingen av religionerna har rätt och att det inte finns en enda vettig anledning att tro på några övernaturliga väsen.

Och NEJ, jag tror inte på spöken, även om det finns de som tror sig sett spöken och berättar om det på TV. Jag tror inte på folk som säger sig mött olika gudar eller andra väsen heller. Jag tror att många av dem inte ljuger, utan snarare ser det de vill se. Katoliker ser ju ständigt och jämt sina helgon här och där, medans hindun ser vishnu uppenbara sig. Om det vore så att de sakerna verkligen fanns, så vore det ju så att en katolik skulle kunna se vishnu och en hindu heliga maria.

Om man tror att det måste finnas en skapare därför att universum inte kan ha skapat sig självt, så tror man fel. Man löser inte det problemet med att hitta på en skapare, eftersom då skjuter man bara upp problemet - för om allt måste ha en skapare så måste ju guden/skaparen i sin tur ha en skapare. Det finns en helt naturlig förklaring till universum, livet och allt, det är bara det att vi inte förstår det och hittar på saker som inte finns för att vi är gjorda på det viset att vi vill ha svar på våra frågor.

Om det vore så att någon av alla som genom tiderna påstår sig ha sett och träffat skaparen eller andra gudar har rätt - vad är oddsen för att det är just den guden just du tillber? Alla kan ju inte ha rät, så följdaktligen måste ju de flesta dyrka fel gud och leva efter fel regler?

• Tussiluskan

Dorian: men det är ju det som är kruxet, din gud = en komplex sak som skapade naturlagarna är ju precis samma sak som alla andra gudarna, dvs en påhittad förklaring till sådant vi inte förstår.

Och problemet kvarstår ju, vem har då skapat skaparen?

• Tussiluskan

HEJA DORIAN OCH MINDLESS!!

Och varför diskutera vad djur har för lagliga rättigheter? Klart att dop, fängelsestraff, körkorttillstånd, skolplikt och äktenskap rör sig om MÄNNISKOR!!!! Att gifta sig med en igelkott eller ge en struts fortkörningsböter är alltså inte riktigt aktuellt och har inget som helst med homoäktenskap att göra.

• Tussiluskan

Moxie och Gabriella x:

Men vad spelar det er för roll om ett homopar är gifta eller inte??!! Ni VET ju inte ens om att de gifter sig, de kostar er inga pengfar, är inte i vägen för någon...VAD ÄR PROBLEMET??!!

Invandringen är ju en helt annan sak, den berör ju alla, och påverkar vår vardag. Klart att folk har åsikter om det!

• Tussiluskan

Mikkel Räv: anledningen till att sexförbrytare inte får leva ut sina lustar är ju därför att de skadar sina offer.

Varför skulle homosexuella inte få leva ut sina lustar? Här finns det ju inga offer, bara två människor som vill leva med varandra för att de älskar varandra.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?