NEj, jag har aldrig sagt att alla som är troende lever dåliga liv och alla som inte är det lever bra liv, eller hur? Jag säger att det finns en massa människor som lever dåliga liv pga religion. Helt i onödan, då det i mina ögon är uppenbart att ingen av religionerna har rätt och att det inte finns en enda vettig anledning att tro på några övernaturliga väsen.
Och NEJ, jag tror inte på spöken, även om det finns de som tror sig sett spöken och berättar om det på TV. Jag tror inte på folk som säger sig mött olika gudar eller andra väsen heller. Jag tror att många av dem inte ljuger, utan snarare ser det de vill se. Katoliker ser ju ständigt och jämt sina helgon här och där, medans hindun ser vishnu uppenbara sig. Om det vore så att de sakerna verkligen fanns, så vore det ju så att en katolik skulle kunna se vishnu och en hindu heliga maria.
Om man tror att det måste finnas en skapare därför att universum inte kan ha skapat sig självt, så tror man fel. Man löser inte det problemet med att hitta på en skapare, eftersom då skjuter man bara upp problemet - för om allt måste ha en skapare så måste ju guden/skaparen i sin tur ha en skapare. Det finns en helt naturlig förklaring till universum, livet och allt, det är bara det att vi inte förstår det och hittar på saker som inte finns för att vi är gjorda på det viset att vi vill ha svar på våra frågor.
Om det vore så att någon av alla som genom tiderna påstår sig ha sett och träffat skaparen eller andra gudar har rätt - vad är oddsen för att det är just den guden just du tillber? Alla kan ju inte ha rät, så följdaktligen måste ju de flesta dyrka fel gud och leva efter fel regler?