Peippo skrev 2007-09-16 20:54:49 följande:
Uppenbarligen vet inte du hur vanligt det är med homosexualitet. Klart att homosexualitet alltid funnits i samma omfattning. I och med att vi nu vet mera och är mer upplysta har homosexualitet blivit mer accepterat och enligt mig borde kyrkan hänga på i utvecklingen och inte stå och stampa på stället. Och jag säger det en gång till: Man har ändrat och strukit texter i bibeln genom tiderna så varför inte även nu?Min Gud är kärlekens Gud som inte dömer någon för sin kärlek! Senast idag predikade prästen i kyrkan om att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Jesus har burit vårt kors och dött en plågsam död för våra synder. Om nu homosexualiteten är en synd så led inte Jesus nog för den också? Eller vill ni spika en spik till?
Min Gud är kärlekens Gud som inte dömer någon för sin kärlek!
Undrer hvor du finner dekning for det i Ordet.
Han elsker ALLE, ja!! Men han elsker ik
alt vi gjør. Gud er oxo hellig må du ik glømme!! Synd tåler Han ik!! Uansett hva den måte innebære. Vi kan ik lage oss et Gudebilde etter våre egne behov. Gud er Gud endå!! Ja, Jesus døde oxo for dei homosxuelle så dei kan få sin frihet!!
Har selv blitt satt fri fra ting som har bundet min sjel, som holdt meg fanget hele mitt liv. Så JA!! Gud kan!! Og vill!!