Inlägg från: qenzo |Visa alla inlägg
  • qenzo

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Han undviker homosexuella, tycker det är otäckt med bögar nära inpå osv.
    Då är man inget annat än homofob...

fia sthlm skrev 2007-09-05 19:07:56 följande:

Är väl underbart att din pappa känner så.Men varför kallar du honom homofob? Som jag förstått det av tråden så är man homofob om man inte tycker homosexuellitet är lika normalt eller dylikt?
  • qenzo

Irritationen kommer säkerligen,i första hand över det faktum att homosexuella inte verkar vara lika värda. Det är ett folk som har ett "fel".

Vi ska inte kalla oss make/maka, utan bör använda det ord som många ser förkastligt, som Partner.
    Vi vet inte vad vi vill. Gifta oss med en av motsatt kön i kyrkan, eller inte gifta oss alls.
    Vi jämförs med pedofiler och andra horribla avvikelser.
    Vi är dömda till et liv utan kärlek, för annars brinner vi i helvetet. Och när man skiter i helvetet, ja då hädar man ju och är inte alls bra därför.

hur en homosexuell än vrider sig sitter arslet bak, medan det på en trogen kristen verkar kunna sno sig hursom.

• qenzo

Och du lägger ff in en massa i texten.
    AGERA är ett sätt att spela. Inte att alltid vara..
    Och som jag sa finns där MASSOR av olika typer av homosexuella, precis som bland heterosexuella...

Gabriella S skrev 2007-09-05 22:45:37 följande:

Jaså, det finns bögar som tar den "kvinnliga parten" också, alltså. Tänk, DET trodde jag VERKLIGEN var en fördom. Det här blir ju värre och värre..!
  • qenzo

Nej men inget är ju normalt i dina ögon, så länge det inte följer Din standard.

Gabriella S skrev 2007-09-05 23:24:29 följande:

Det blir väl inte mer normalt för det?
  • qenzo

Snarare är det väl så att människor som vägrar inse att det finns mer variabler, än det den själv tror på, har defekter.

En hel jävla massa vjasing finns i den här tråden.

Gabriella S skrev 2007-09-05 23:28:08 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 19:03:29 följande:
    Det var inte svårt att svara på. Heterosexualitet är default. Homosexualitet kan det bli, när det blir vajsing någonstans. Antingen i hjärnans struktur i fosterlivet, eller på grund av störda uppväxtförhållanden, eller på en kombination av båda.
  • qenzo

Nej men homosexuella finns i alla läger, och är Män och Kvinnor.
    Det är ju inte så att homosexuella är en egen ras som går under namnet Det.

Gabriella S skrev 2007-09-05 23:34:57 följande:

Jo, fast just homosexuella nämndes faktiskt inte... Rätt ska vara rätt.
  • qenzo

Men nu är det ju faktiskt så att det finns en MÄNGD homosexuella som delar den kristna tron.

Varför fattar inte jag heller då jag mest ser bibeln som nåt dravvel, som inte en människa fattar hur man ska tolka korrekt.
    Och det måste ju vara ett stort fel någonstans då inte ens de kristna vet vad som eg står?!
    Men men, det är inte min tro, och jag hindrar ingen att dyrka Guds ord.

Elinore skrev 2007-09-06 19:10:18 följande:
    dorian...det kan ju inte bli en "smal" sak att viga homosexuella?Det är ju inte det äktenskapet är till för?Jag går inte till djurgårdens arena och hejar på AIK, jag går inte till en buddist på söndagarna heller... (du försår vad jag menar tror jag...)Äktenskapet är till för en kvinna och en man...sen om homusexuella får någon annan typ av "giftermål" är väl jättebra... dom är inte sämre människor... men, det är fel att vigas i guds hus när bibeln säger tvärt emot.Rådhuset är en perfekt plats om man är homosexuell tycker jag.Ps. vart i bibeln står det att en kvina inte får vistas i kyrkan under mens? Ds
  • qenzo

Ja men ff ska väl inte homosexuella tvingas in i celibat för att de är så "dumma" att tro på vad Gud säger?
    Har du läst hela tråden så får du snabbt svar på alla de "smarta" förslag på hur en homosexuell bör leva...

Elinore skrev 2007-09-06 19:28:43 följande:
    qenzo.. ja visst finns det massa homosexuella som är kristna... det är väl inget fel i det? läste i ett inlägg längre upp att det fanns en präst som var homosexuell... han levde i celibat och skulle inte gifta sig med en man... just för att äktenskapet är mellan man och kvinna
  • qenzo

HA! jag har inte särat på benen alls idag :D
    Och hade man inte behövt psykhjälp innan så skulle det väl krävas efter ett liv utan sex och kärlek *s*

Men jag skäms... oh vad jag skäms... fyyy mig ;)

Ahdela skrev 2007-09-06 21:08:56 följande:
    QenzoDu VET att vi BORDE leva i celibat, vi gör ju inget annat än särar på benen annars!SKÄMS på dig! ;o)
  • qenzo

Hahaha nää jag har varit utan sambo hemmavid... trist men sant :P

Ahdela skrev 2007-09-06 21:22:03 följande:
    QenzoSÅ du har varit på rymmen idag? ;o)Jag har fakitkst inte heller gjort det, jag har varit i skolan och varit duktig , men någon annan hos mig har *mohahaha*
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?