Inlägg från: qenzo |Visa alla inlägg
  • qenzo

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Tror ingenting eftersom det finns lika många femme som butch.
    Ni har garanterat mött de båda (och många fler därtill) utan att ens ägnat en tanke på det.
    Så generellt existerar inte...

fia sthlm skrev 2007-09-05 16:24:55 följande:

En fråga?Vad tror ni att det beror på att det "generellt" är så att homosexuella kvinnor är mer åt det maskulina hållet i klädsel osv?Och att många homosexuella män är mer åt det feminina hållet?
  • qenzo

Det som inte verkar gå in är att det inom homosexualliteten finns MASSOR av sk fack. Och som jag skrev så är Bull Butch den kvinna som i beteende och klädstil mest kan liknas vid typiskt manligt.
    Det är ofta också så, att det är dessa kvinnor som ibland väljer att byta kön.
    En Bull Butch ska dock inte förväxlas med en Crossdresser, som ju är en man/kvinna som klär sig i rent kvinnliga/manliga kläder.

Av de flator jag känner finns 2 Butch och 5 Femme. Av bögarna är det 2 Femme och 1 butch.

Vad forskarna har fått fram vet jag inte eftersom jag inte har läst några studierapporter på området.

Som RFSL säger "Hur homosexuella ser ut tror man dessutom att man har en klar bild av: "Alla bögar är feminina och alla lesbiska är manhaftiga."

Så ser den allmänna föreställningen ut, men så är det inte i verkligheten. Homosexualiteten syns ju inte på utsidan. Bögar och lesbiska kan se precis lika olika ut som människor i övrigt."

fia sthlm skrev 2007-09-05 16:41:38 följande:

men det finns ju extremt få heterosexuella kvinnor som klär sig i typiskt manliga kläder eller har typiska killfrisyrer?Och nu menar jag inte jeans och t-shirt eller kortklippt hår för jeans använder dom flesta och kortklippt har många kvinnor över 50 Det måste väl bero på något, vad är din egen teori? tror du det stämmer som forskarna menar?
  • qenzo

Men herregud... är normen för en flata att de inte gillar klänningar? För isf måste jag nog ta å ringa mina hetero vänner och säga att de egentligen nog är flator hela bunten.

Och som jag sa... det finns inget generellt eftersom homosexuella ä precis lika normala, trista, roliga och strukturerade som alla andra människor.

fia sthlm skrev 2007-09-05 16:56:35 följande:

Jag vet inte.Reagerade mest på att folk inte verkar? vilja erkänna att det är så att lesbiska kvinnor inte tycks trivas lika bra i klänning som heterosexuella kvinnor? Tycker det är lite konstigt bara?Som att det vore detsamma som att erkänna att dom vore onormala isf?
  • qenzo

Ja vissa av oss Homo Sapiens (för homosexuella hör ju faktiskt dit också) tycker om kläder som är bekväma, oavsett om det står Fjällräven eller Adidas på dom.
    Inte alla har heller kroppsformen för att gå i utsirligt kvinnliga kläder (som jag *s*).
    Och skor... jag älskar klackeskor av stövelmodell.. men de matchar illa med de knallblå mjukisbrallorna och gröna Mountain-jackan jag hade idag, då jag spanade in hur man byter bromsklossar.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 17:32:33 följande:

fia sthlm skrev 2007-09-05 16:24:55 följande:
    Det där är enkelt förklarat, faktiskt.Till att börja med stämmer det inte. Det du ser är UPPENBARA flator (eller kvinnor som ser ut som flator, men kanske inte är det). Det finns många som inte klär sig ett dyft annorlunda från vanliga kvinnor.Men för de som nu gör det: Seriöst, har man testat att inte klä sig i högklackat, snäv kjol och annat opraktiskt så lär man sig nog rätt fort att gilla manskläder. De har fickor, de är stryktåligare, de har en helt annan stadga.Och bögar som klär sig feminint? Mnjae, de klär sig discomode, inte feminint. Skillnad.
  • qenzo

Hehehe det var bra det. Men så är du ju en av oss onormala och rätt kymiga personerna med ;)

Ahdela skrev 2007-09-05 17:28:53 följande:
    qenzo, JAG förstod! :o)
  • qenzo

Nej men söta du... nu har du ju missat precis allt. För inte tycker ngn illa om homosexuella inte, det är ju våra handlingar som är felet.
    Du vet väl att vi inte har ngt annat liv än SEXlivet ;)

Ahdela skrev 2007-09-05 17:27:37 följande:
    Jag har en liten fråga oxå som jag GÄRNA vill ha svar på:VARFÖR tycker man illa om homosexuella??Enda skillanden på mig emot andra kvinnor är att jag har sex med en partner UTAN snopp, visst låter det HEMSKT!?Jag UNVIKER att ha en snopp i MUNNEN, det måste OXÅ vara hemskt!
  • qenzo

Men har du inte förstått vad en bisexuell är? Vad jag är?

Jag är ju en översexuell varelse som sätter på vad det än är, så länge det ligger under HomoSapiens... Jag har svårt att bestämma mig och kan därför leka i båda läger ;)

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 17:36:36 följande:

fia sthlm skrev 2007-09-05 16:32:39 följande:
    Och jag fortsätter blåneka det. Det har inte ett dyft med saken att göra.Det är faktiskt tvärtom: Det är heterokvinnor som tenderar att spela över, och heteromän som tror att man måste vara ärkemacho för att få till det. Det är de som spelar över, inte bögar och lesbiska som är "mer åt motsatta hållet".Och det har inget med hormoner att göra. Det skulle läkarvetenskapen för länge sedan sett och kunnat bedömma, och då skulle man kunna "bota" homosexuella enkelt med hormonterapi. Så är nu inte fallet.Det är lätt att tro att alla bögar är fjollor, men man glömmer att många stora machomän i filmvärlden visat sig vara homosexuella. Det är farligt att tro att det man ser är allt som finns. De flesta bögar är karlar som vilka som helst, och de flesta lesbiska är som vilka kvinnor som helst.Dessutom ska vi inte glömma att det finns en stor grupp bisexuella, vad är de i er teori?
  • qenzo

Ja men det var ju det jag förstod serru :D
    Jag har det ju lika jag, och det är ju besvärligt som fan nu då fästmön (om vi nu får kalla henne så) är på jobbet till kl 21 :S

Ahdela skrev 2007-09-05 17:44:27 följande:
    QenzoJag GLÖMDE BORT att jag BARA ligger i sängen HELA dagarna med särade ben!Sonen, han får klara sig bäst han vill! ;o)
  • qenzo

Men i dagens läge... vad kan gå som mnaligt resp kvinnligt vad gäller frisyrer och kläder ...EGENTLIGEN?
    Det är ju modet som styr och ska vi gå efter kvinnomodet i paris, ja då är ju mer än hälften av sveriges befolkning manligt klädda!

fia sthlm skrev 2007-09-05 17:48:36 följande:

nu blev det missuppfattning igen ser jag.Utseendemässigt menade jag, inte ansiktdrag, utan frisyrer kläder.Alltså att lesbiska oftare klär sig i killkläder och har manlig frisyrer, manlig stil över huvud taget.Och du har faktiskt helt felt serru, har en lesbisk moster så jag är inte helt i det blå
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?