Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 17:00:28 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-14 14:16:18 följande:Jo, det är vi. Och ju mer man tittar på program om chimpanser, och tittar på människor, ju lättare ser man hur sant det är. Vi är otroligt lika på en enorm massa vis. Inte minst genetiskt.
    Jo det er sant vi er lik på apene, men vi stammer ik fra apene. Gud skapte menneske..det husker du vel?
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-09-14 17:24:28 följande:
    FS:Så när och med vem är det rätt att bedriva otukt?
    Hvor sier det at det er rett å bedrive otukt?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 17:20:29 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-14 15:02:17 följande:Det kanske, kanske är så att vad Gud menar och vad människorna skrev i bibeln inte alltid är samma sak. Funderat på det någon gång?
    Det finst like mange meninger som mennesker..
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-09-14 17:06:28 följande:
    FS:Jag vet inte riktigt vad jag ska svara. Människor som inte delar din tro HAR kraftiga religiösa upplevelser. Jag förstår inte varför du fått för dig att detta är något som bara kristna upplever.
    At dei kan ha religiøse opplevleser kan ik eg uttale meg om, men om det er fra Gud det er en annen ting.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 16:50:37 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-14 13:50:15 följande:Aha, så ett par där kvinnan är gravt missbildad och inte kan ha sex får inte heller gifta sig, eftersom de inte kan ha sex som "man och kvinna"?Eller är det BARA bögar som ska drabbas av guds vrede, alla andra får leva med eller utan sex, analt, oralt eller vaginalt, göra precis vad de behagar?
    Om hun ik kan ha sex, da kan hun ik ha sex da det vel. Er det mer vanskligt en det? Om hun velger å gifte seg endå..er opp til henne.
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-09-14 17:31:06 följande:
    FS:>” At dei kan ha religiøse opplevleser kan ik eg uttale meg om, men om det er fra Gud det er en annen ting.”Men om de har det [vilket de har], då är ju en religiös upplevelse INTE ett tecken på att ens tro är rätt, eftersom människor med vitt skilda trosuppfattningar har dem. Eller hur?
    Eg kan ik uttlae meg om deres oppleveser som ik utgår fra Guds Ord. men tex new-age roter jo med det okulte..og der er det krefter, men fra Gud er det inte.

For entene så er kreftene fra Gud eller djevlen. Ingen mellomting der.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 17:36:29 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-14 15:49:07 följande:...och mycket få av dem har gått med i samma samfund, eller ens samma religion som du. Lustigt det där.
    Må le litt..men hva vet du om hvilket samfunn eg tilhører? Om eg tilhører noen alls..
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-09-14 17:40:32 följande:
    FS:Det finns nog en hel del som har en annan uppfattnig i den frågan [inte för att du verkar vara så intresserad av det] Buddister, hinduer osv. Men deras upplevelser är väl inget värda?Men detta leder ingen vart, eller hur? Du har rätt, alla andra har fel. Lätt och enkelt.
    Eg ser hur du mener, så tenkte eg med inntil eg møte min Gud!!

Forskjellen på Biblens Gud og andre guder er at min lever..Jesus døde og stod opp igjen. Menst andre religionsstiftere er død og begravet. Eg har selv møt han personligt og erfart at hans ord er sannhet. Difor kan eg oxo si at det finst ingen andre guder..

Jesus sa selv at han er sannheten veien og livet..og ingen kommer til faderen uten gjenom han. Da kan heller ik noe annet være sant, for det finst ik flere sannheter, Bare en!!

Ser du hur eg mener?
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-09-14 17:51:13 följande:
    FS:Enligt andra religioner lever naturligtvis även deras Gudar. Nonsnens att påstå något annat.>”Ser du hur eg mener?”Jag förstår precis. Du har träffat djävulen och han lurade i dig att han var Jesus. Eller var det inte så det funkade? Hur fungerade det förresten? Talade han med dig, eller var det de klassiska stentavlorna? Mejl? Jag är faktiskt seriös. Hur gick kommunikationen till?
    Enligt andra religioner lever naturligtvis även deras Gudar. Så klart!! No lager jo en figur og bruker den som Gud..folk tror på så mangt.

Hur det fungerte? Har ingen planer alls på å ta det er på forumet for at andre skal gjøre narr av det hele. Slik som du prøvde deg på. Sorry!!
  • Free Spirit
    Lycklig med Grodd skrev 2007-09-14 18:12:27 följande:
    FS: och exakt var i bibeln står det beskriver hur människorna såg ut när han skapade dem?Som jag sagt tidigare.Vi tillhör apsläktet.
    1 Mos 1:27
    Så skapte Gud mennesket i sitt bilde.
    I Guds bilde skapte Han ham. Til mann og kvinne skapte Han dem.

Han skapte dem ik til apemenneske..da hadde det jo stått der..
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?