Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

mindless skrev 2007-09-06 08:35:45 följande:
    Stina84:"Nope, jag har aldrig sagt att man ska jämnföra vad som är naturligt genom att kolla naturen.. Vad har du fått det ifrån?"Du är ju störtskön. Läser du ens inläggen du svarar på? Nej, du har inte sagt det, JAG har sagt det och du har INVÄNT mot det. Så frågan kvarstår. Om man inte avgör vad som är naturligt genom att titta på naturen, hur i hela fridens namn avgör man det då?
    hehe jag får väl skylla på gröt i hjärnan Det blir ju lite snurrigt under amningen ibland
    invänt och invänt. Du kanske anser att man ska jämnföra oss med naturen men jag går ju som sagt på vad som står i bibeln. Frågan var väl om det är naturligt att homosexuella har sex? Jag anser då inte så iom. att det står i bibeln att det är fel. Men däremot så tycker jag inte att alla andra måste tycka som mig, för det är ju min åsiky.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    fia sthlm skrev 2007-09-06 15:36:37 följande:
    "Kan inte hålla mig borta

Har för mig att du skrivit att du är kristen, då vet du säkert varför man inte som kristen följer det gamla testamentet där det du rabblar upp ovan finns med?
    Jesus införde ju nya lagar så att säga, alltså gäller inte alla dom gamla lagarna och förhållningsreglerna.
    Ang skapelseberättelserna så motsäger väl inte dom varandra om jag inte missat nått?"

kunde inte sagt det bättre själv
  • stina84
    Elinore skrev 2007-09-06 19:26:45 följande:
    du missar nog min poäng oxå...vart har du tagit dessa inlägg ifrån?Att man ska stena barn? eller dom som diskar på en söndag?Att tjejer inte ska komma in i kyrkan under mens?(Alla är välkommna i kyrkan....men, alla får inte vigas, just för att det är stiftat till man och kvinna)du kan ju inte bara hitta på massa saker?
    SKulle jag oxå gärna vilja veta
  • stina84

trollbottom: Det står även i NT att homosexuallitet är fel

• stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-06 19:50:15 följande:
    mascara kan jag säga många killar också använder!Men en undersökning på en sådan här sida är ju så otrolig icke pålitlig.
    Tycker du att vi ska stunta i röstningsresultatet i den här tråden med då?
  • stina84

trollbottom: Måste du svåra hela tiden? Det låter inget vidare vackert

• stina84

svära, ska det ju stå såklart

• stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-07 17:13:01 följande:
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-07 13:59:03 följande: Då har du med god sannolikhet fel.Och jag kan förklara precis varför det gör ont att bli utsatt för otrohet: Det är för att man FÖRVÄNTAS må dåligt. Man är lärd att om ens partner är otrogen så har man som offer inget värde, man är ful och dum och snart övergiven, och att alla ens drömmar krossats då ens Mr Right visat sig vara fel.Om man istället inser att Mr Right är en myt, att ens värde inte hänger på ens partners kärlek för en, och helt enkelt slutar tro på gamla sagor om hur saker ska vara, tja, då ser man det inte som ett problem att ens partner träffar andra. Och inget behöver vara fel på en.
    Ja det må jag säga var ju oxå en syn på det.
  • stina84
    trollbottom skrev 2007-09-07 17:32:53 följande:
    stina84 skrev 2007-09-07 16:19:23 följande: Stör du dig?
    Ja jag tycker det låter fult
  • stina84

Kalle: Jo den fårgan har vi svarat på innan i tråden, sedan förstår jag att du inte orkar gå igenom hela tråden Blir en del timmars läsande då *S*
    Jag kan ju som sagt inte svara för alla här inne utan bara ge min egna åsikt på det hela.
    Precis som Dorian skrev så är det ju inte så att det står så i bibeln nu och hade det gjort det hade man ju fått ta ställning till det då. Det är ju omöjligt att svara på i dagens läge, för mig iallafall.

Om min dotter skulle komma hem och säga att hon är homosexuell så skulle jag självklart älska henne lika mycket som innan, det har aldrig varit snack om att jag skulle tycka illa om homosexuella som personer. Däremot så tycker jag att det är fel att 2 av samma kön har samlag och det står jag för.

Det har heller aldrig disskuterats (för min del) att homosexuella ska få gifta sig. Det jag menar är att jag tycker inte att de ska få gifta sig i en kyrka med Guds välsignelse när det står i bibeln att det är fel. Jag tycker att de kan få gifta sig, men då borgeligt så man inte blandar in kyrkan o Gud, kyrkan är ju trots allt Guds hem. Dessutom tycker jag INTE att det är upp till prästerna att bestämma, tycker heller inte att det är rätt att det finns homosexuella präster. Detta är min åsikt.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?