Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Free Spirit skrev 2007-09-01 23:12:49 följande:

Om du holdt på å gå ut for et stup uten å vite om det, er det skremsels propaganda om noen hadde advart deg om det då??
    Det finns en viss skillnad mellan ett stup, som de facto finns där, och en tro. Skulle du inte kalla det skräckpropaganda om två personer stod med ögonbindel, och den ena hela tiden skrek oroliga varsel om vad som kan finnas runt om den andre?
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-01 23:17:20 följande:
    Ja jo det är ju sant, har inte tänkt på det så faktiskt.Men i mina ögon är det ju bra förstås, om yngre tjejer och killar faktiskt inser att det är OKEJ att leva som flata/bög.Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:11:25 följande:
    Ja, du ser, djävulen sprider sin säd! Du skulle tycka det var bra om andra brann med dig i den eviga elden! *ironiserar litet*
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-01 23:21:56 följande:
    Heheh ja faktiskt!För vi lever NU och vad som händer sedan VET INGEN, vare sig man är kristen eller ej, för jag har då inte hört tlas om ngn som varit dit och kollat läget.*Blev löjlig, jag vet*Nej men allvarligt. Alla har ju rätt att vara troende på vad det månne vara, men det är ändå underligt att just Kristna kämpar så hårt för att övertyga andra om att de har rätt!Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:19:22 följande:
    Nej, men man vill ju inte ta risken! Det är som med försäkringar, man köper dem för alla eventualiteter! Likaså ska man sitta och bäva för att ha för kul, man kan ju vredga den Gode Men Hårde Fadern!
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-01 23:38:44 följande:

Men er du at halvparten av dem var kristne og bögar/flator.?
    Hon menar att ALLA var det.
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-01 23:40:01 följande:
    Jo men... Det har det ju varit sedan jag föddes isf :DJag får iaf trevligt sällskap av dig :PDorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:36:19 följande:
    *Skrattar* Sant, helt sant... ;)
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-01 23:40:01 följande:
    Jo men... Det har det ju varit sedan jag föddes isf :DJag får iaf trevligt sällskap av dig :PDorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:36:19 följande:
    Fast det kanske är olika avdelningar för bin och polysar...
  • Dorian Ertymexx

Dessutom finns det rätt litet vi kan göra för att rädda oss... Det står ju redan i uppenbarelseboken att "det ska vara fler änglar i himlen än i helvetet, och fler människosjälar i helvetet än i himlen", så vi är liksom redan körda på förhand, om man ska tro bibeln.

• Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-01 23:44:42 följande:
    Är man inte kristen får man inte bli medlem, 140 medlemmar, på en gaysajt... Ja så många hetero florerar det inte där ändå, även om de existerar underligt nog.Free Spirit skrev 2007-09-01 23:41:26 följande:
    *Skrattar* Om du menar den site jag tror du menar så är jag delskyldig till det, men mest för att det finns en polyklubb där. ;)

Heterobiten alltså, inte kristendomsklubben. ;)
  • Dorian Ertymexx
    Bellbox skrev 2007-09-01 23:45:43 följande:
    Absolut! MEN; det där snacket om att det då inte ska bli en "juridisk" vigsel i kyrkan (utan att ALLA då måste gifta sig borgerligt innan kyrko-vigseln) köper jag inte!!Tycker snarare att ALLA vigslar då ska vara juridiskt bindande i kyrkan så som det är; varför ändra ALLA till det sämre?? Förstår ni hur jag menar?
    Fast det är inte till det sämre. Det fungerar så i Frankrike, bland annat.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?