Inlägg från: qenzo |Visa alla inlägg
  • qenzo

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Nu hänger inte jag med riktigt.
    Är du på god fot med att bögar och flator kallar sig kristen, eller?
    Jag blev lite förvirrad nu :)

Free Spirit skrev 2007-09-01 23:45:05 följande:

Kristen eler inte kristen!! Dei er inget untak..skulle Gud tillate dem fordi dei tror på han og ik andre?? Nei!! Inte alls!!
  • qenzo

Drog min polare Free??
    Den enda jag tyckt riktigt bra om i den här tråden...

• qenzo

hehehe...

Jag tror på ngt Gott och ngt Ont, för balans måste det finnas. Men som jag sa förut så är det varken en Gud eller en Djävul.
    Intresse finns för de båda också och hittills har jag endast funnit "sanningar" för mig personligen hos Satan, LaVey osv.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:58:14 följande:

Nope. Jag är hetero. Inte bi, inte bdsm-are (OK, en lätt flair av dominans ibland), inte trans... Bara poly. ;)Heh, inte en chans. Jag kan tänka mig att det finns något slags skaparkraft kanske, men seriöst, vilken evig varelse hittar på att det har ett kön, kallar sig för ett namn och hittar på en massa fåniga regler?Litet som om en mikrobiolog bestämde sig för att alla hans nya bakterier i petriskålen som inte kallade honom Hasse skulle in i masugnen.
  • qenzo

:D
    Jag har verkligen uppskattat att prata med dig Free.
    Du har hållit nivån saklig och inte vispat en massa nonsens i ansiktet på mig. All ära till dig!

Nu kallar "tanten" på uppmärksamhet. Jag har visst glömt bort det vi skulle se på dvd'n.
    Så kan det gå når man är inne i intressanta saker :)

Jag återkommer garanterat och kollar om ngt nytt har hänt i tråden.
    Må väl Free!

Free Spirit skrev 2007-09-02 00:15:51 följande:

• qenzo

Ja nu har ju inte jag några barn tillsammans med min flickvän.
    Och ska inte ha några heller eftersom vi redan har 2 ungar var sedan förr.

Men när ett homosexuellt par skaffar barn tillsammans så sitter de med samma kärlek och ömhet för det barnet som alla biologiska föräldrar gör till sina barn.
    Skulle de skilja sig så förändras ju inte den bilden, eftersom det är sin make/maka man separerar ifrån, inte barnet.

Hur går det till då adoptionsföräldrar skiljer sig och INGEN av de båda är biologisk förälder?
    Inte skiter väl de i barnet för den skull?

Gabriella S skrev 2007-09-02 10:33:42 följande:

Ja, du säger att ni mår bra nu. Men jag undrar en annan sak - och just det här gäller förresten lika mycket heteropar som använder inseminationssperma, för att maken saknar spermier eller något.Det kanske funkar nu när ni är lyckliga med varandra. Men vad ska hända sedan, om det blir en separation och ev. vårdnadstvist? Du kan inte få mig att tro, att den som är biomamman inte kommer att hävda just det inför domstolen. Och den andra som inte är bioförälder - om h*n blir utmanövrerad, och kanske bara får umgängesrätt (vilket är mycket troligt, för domstolen kommer helt säkert att lägga stor vikt vid det biologiska föräldraskapet) - kommer h*n då att vara intresserad av att betala underhåll i 18 år, för ett barn som faktiskt inte ÄR hans/hennes? Det har till och med varit ett fall i Sverige, där en man helt enkelt begärde ett faderskapstest efter skilsmässan. Det visade förstås att han inte kunde vara far - och då slapp han betala underhåll.Jag har svårt att tro, att det ska funka i längden att samarbeta om ett barn, när det råder en så stor obalans att den ena faktiskt ÄR den riktiga föräldern och den andra inte är det.
  • qenzo

Och jag tycker du kan gå in på min press och se vad jag har att säga om MIN sons styvmor. Underbar människa!

Så visst fungerar det även i styvfamiljer!

Inte verkar det som du, trots Gud, har upplevt spec många fina ögonblick i sk onormala situationer heller.
    Du har ju isf missat massor!

Gabriella S skrev 2007-09-02 10:43:02 följande:

Jaa-a du... Och vad jag har sett av styvfamiljer säger mig att det helt enkelt inte fungerar. Det blir "snett". Det kan ALDRIG glömmas vems barn som är vems egentligen, och så fort det blir någon konflikt av något slag så blir den frågan väldigt brännande...Gå in och läs på styvföräldrasidan under "känsliga" om du inte tror mig!
  • qenzo

Ja, är det en God Gud så kommer nog förlåtelsen.
    Annars får vi brinna, ngt jag faktiskt struntar i just nu. Det får jag hantera då isf...
    :)

Rosenöga skrev 2007-09-02 10:43:49 följande:
    Man ska nog inte försöka sig på att döma när man inte är gudomlig.Gud är en god Gud. Hur ska han då kunna avvisa ett homosexuellt par som levat rätt i övrigt?Han kanske gör som vi brukar göra med våra barn, hotar men förlåter sedan. Tur att man slipper ansvaret att döma.
  • qenzo

Det kan visst den andra familjen!
    Bara för att barnet inte är biologiskt, så gör inte det barnet till mindre betydelsefullt för övrig familj!

Gabriella S skrev 2007-09-02 10:49:05 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 10:38:32 följande:
    Det ligger i vad jag har sett i min omgivning. Jag tror visst att man kan älska ett adopterat barn lika mycket osm sitt eget. Men jag tror att det är lättare, om det är bådas adoptivbarn och ingens biologiska. Så att båda är föräldrar lika mycket. Det blir väldigt snett annars. Den biologiska föräldern kommer ALLTID att vara mer förälder än den andra - och det VET båda innerst inne. Och barnet också...Man måste ju komma ihåg, att den biologiska föräldern också kan ställa en hel biologisk släkt till barnet förfogande. Där barnet har en självklar plats. Det kan inte den andre...
  • qenzo

Att det är bögar och flator som ska gifta sig, där är problemet.
    För det går inte ge "onormala" människor för mkt frihet i livet. För vi kan ju tänkas må bättre än idag då!

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 13:30:10 följande:

Och ingen har sagt att ALLA kyrkor måste viga homosexuella, eller ens alla präster. Men idag får inte ens de som VILL viga samkönade göra det. Så då är det ju en ofrihet åt andra hållet. Tillåt kyrklig vigsel, så får samfunden och kyrkorna och prästerna bestämma för sig om de vill eller inte. Vari ligger problemet?
  • qenzo

Ja mormor gråter för att bibeln är för besvärlig att förstå.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 14:27:39 följande:

Som jag sagt tidigare, om ni får alla våra rättigheter kanske VÅRA barn tror att det är OK att vara som ni, och, ja, vi vet ju varför "mormor gråter", inte sant?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?