• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • FruPuffen
    malins79 skrev 2007-08-17 13:41:23 följande:
    Kan man måla teglet runt en öppen spis eller ser det konstigt ut? Jag skulle vilja måla vår vit. Vi använder inte den idag då den inte är funktinsduglig. Vi skulle behöva sätta in en kasett, nu tänder jag lite värmeljus på en ljuslagg eller blockljus.
    Har kompisar som har målat teglet vitt rakt av, de gjorde det själva och det blev jättefint!

Smajla: Otroligt fint!!

Hej på er förresten! Här inne blåser förändringens vindar ser jag! Nya trådar och lite tumulta diskussioner... Kan ibland vara nyttigt, men naturligtvis jobbigt också! Jag tycker iallafall att det är inspirerande med lite nya infallsvinklar. Även om jag blir lite förvirrad också! Gillade mycket i "Millys blogg" även om man inte tar till sig ALLT (men det gör man väl sällan i någon blogg ). Samtidigt som jag gillar det romantiska...

Mimmamum: Förstår hur du känner, det är så snyggt med det mer avskalade. Gillade verkligen Lenas hem som du har i din blogg! Tycker att hon har en jättesnygg avvägning mellan romantik, moderna inslag och minimalism. Nu ska jag ta och spana in din nya Layout i bloggen!

Har lite nytt i bloggen också, så här 3 dagar före bf :
    www.etthusivitt.blogspot.com
    Mamma till Albin 2 år och Kotten i magen, bf 20 aug!
  • Vitadrömmar

hej! ngn som kan ge mej ett tips på vart jag kan köpa breda hissgardiner.. gärna här på nätet.. kram på er alla!

• Anke
    Vitadrömmar skrev 2007-08-17 14:16:46 följande:
    hej! ngn som kan ge mej ett tips på vart jag kan köpa breda hissgardiner.. gärna här på nätet.. kram på er alla!
    hur breda och hur bra?

köpte BILLIGA på ikea, vita, men de är inte så sofistikerade.

finns annars på
    www.ellos.se
    www.jotex.se
  • Smajla
    Pärla1 skrev 2007-08-17 13:42:44 följande:
    Smajla: Åh så fin den var!!Mori: Jag har tänkt den tanken också, men vet inte om det kanske ser konstigt ut, om det bara sticker rätt upp....hmm, förstår du vad jag menar. Nu ska jag ut och pyssla i garaget i en stund.
    tack!
    ÄlskarMina skrev 2007-08-17 13:48:51 följande:
    Klart man kan måla teglet...man målar ju utvändigt på husen så varför inte inne? Skulle se fräscht ut! Hoppar in här i tråden då jag följt er länge...avundas många hem här...Men ska själv börja förvandla hemma. Börjar med ett gammalt sideboard som ska slipas, målas och byta knopp på. Blocketfynd för 80kr..ska hämtas på sön el. mån.. längtar!Bara en fråga...ni som kan detta med ommålning..spraymålar ni eller använder pensel??
    jag har både spraymålat, använt pensel och roller beroende på vad jag vill få utav ommålningen - om det inte alls ska synas några penseldrag eller om man vill få det där vackra i penseldragen.
    MariaV skrev 2007-08-17 13:55:16 följande:
    Jag måste fråga om råd, i tisdags vann jag en auktion på tradera, (ett lexington spjälskydd) men säljaren har ännu inte hört av sig. Igår skickade jag ett mail till honom men inget svar. Vad ska jag göra, hur länge kan man tänkas behöva vänta?
    har du nåt telefonnummer? försök att ringa också isf, annars är det nog inte nåt annat än att vänta lite.
    FruPuffen skrev 2007-08-17 14:14:13 följande:
    Har kompisar som har målat teglet vitt rakt av, de gjorde det själva och det blev jättefint!Smajla: Otroligt fint!!Hej på er förresten! Här inne blåser förändringens vindar ser jag! Nya trådar och lite tumulta diskussioner... Kan ibland vara nyttigt, men naturligtvis jobbigt också! Jag tycker iallafall att det är inspirerande med lite nya infallsvinklar. Även om jag blir lite förvirrad också! Gillade mycket i "Millys blogg" även om man inte tar till sig ALLT (men det gör man väl sällan i någon blogg ). Samtidigt som jag gillar det romantiska... Mimmamum: Förstår hur du känner, det är så snyggt med det mer avskalade. Gillade verkligen Lenas hem som du har i din blogg! Tycker att hon har en jättesnygg avvägning mellan romantik, moderna inslag och minimalism. Nu ska jag ta och spana in din nya Layout i bloggen!Har lite nytt i bloggen också, så här 3 dagar före bf :www.etthusivitt.blogspot.com
    tackar!
  • Salmiak6

Köpte en ny lampa idag. Det ska i en sladd och lamphållare också.
    Men den har ni väl sett förr. tror att juliah bland annat har den.
  • Pärla1

Malins79: Om ni tänkt att sätta in en kasett så är det nog bäst att putsa den och sen måla med vit värmetålig färg.  Vi har det likadant här hemma och när vi ska börja renovera v-rummet så ska vi göra så. Min sambo kommer fixa putsen själv, det verkar inte vara så svårt.

Salmiak: Jättefin!

• Vitadrömmar

behöver två st en som är 3m i bred och en som är 2,10 i bred! pris spelar inte så stor roll men inte allt för många tusen lappar :) gärna med mycket lantlig charm!

• Smajla
    Salmiak6 skrev 2007-08-17 14:24:33 följande:
    Köpte en ny lampa idag. Det ska i en sladd och lamphållare också.Men den har ni väl sett förr. tror att juliah bland annat har den.
    superfin!
  • FruPuffen

Mimmamum: Gillade din nya stil i bloggen! Fast jag är ju helsåld på scriptina också . *Vet inte på vilket ben jag ska stå*

Mamma till Albin 2 år och Kotten i magen, bf 20 aug!
Svar på tråden Vita hem del 5