• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • nublu

Malin: Det går åt två rullar till en fondvägg. Det stora problemet är väl vilken tapet och stil det ska vara i rummet. Vitt och blått är ju fräscht och klassiskt och jag är rädd att jag/vi kommer att tröttna på dödskallarna.

• Sagalin

hur gammal är sonen?
    Några döskallar skulle aldrig Jacob få ha på väggarna. Möjligtvis nån tavla eller kudde men inte på väggen.

nublu skrev 2007-08-17 10:10:05 följande:
    Malin: Det går åt två rullar till en fondvägg. Det stora problemet är väl vilken tapet och stil det ska vara i rummet. Vitt och blått är ju fräscht och klassiskt och jag är rädd att jag/vi kommer att tröttna på dödskallarna.
  • nublu

Malin: Han fyller 6 i slutet av september. Börjar bli stora killen så igår åkte de gula tapeterna och bården med Nalle Puh ut.

• Sagalin

Men jag tror inte han vill ha döskallar om nåt år, försök få honom på andra tankar. Nalle Puh är kanske inget en 6åring vill ha men han behöver inte ta det som ligger längst i från bebisgullig som Nalle Puh

nublu skrev 2007-08-17 10:16:00 följande:
    Malin: Han fyller 6 i slutet av september. Börjar bli stora killen så igår åkte de gula tapeterna och bården med Nalle Puh ut.
  • Lillsyrran
    nublu skrev 2007-08-17 10:10:05 följande:
    Jag skulle köra på vitt och blått om jag våre du. Döskallar kanske är inne just nu men då är risken att han vill ha nytt om nått år igen när det är ute med döskallar. Ta något klassiskt i stället som håller längre. Vill han absolut ha döskallar kan ni ju köpa ett bäddset kanske, eller en tavla eller kuddfodral eller nått sånt som är lättare att byta ut.
  • Mettan69

När vi skulle göra i ordning äldsta pojkens rum så ville han ha svarta tapeter .iiiiihhhhh. gick inte dumma mamma med på utan det fick bli grårandiga tapeter och svarta detaljer i stället och nu är han nöjd. Mamma också hihi

• nublu

Lillsyrran: Jo, jag får ta en vända till till tapetaffären. Vad tror ni om Seaside-alternativen som jag visade i bloggen?

• Adamama
    nublu skrev 2007-08-16 20:52:13 följande:
    Jag brukar småle ibland när jag ser gulliga bebisrum och tänka vilken chock föräldrarna ska få när barnen blir större. Tänk er Bratzpåslakan eller Bioniclerobotar. Hur förhåller man sig som "vit" förälder till sådant? "Visst barn lilla, du får ditt Bratzpåslakan men mamma vill att du har det här GreenGatelapptäcket över när mammas vänner kommer, annars kan de tro att vi är WT."
    Ha ha ha . Jag bävar också för den dagen min son får en egen stil.
  • emmasa

Nublu: skulle också köra på blått och vitt. Kanske vita väggar oche ne vit/blå randigt fondvägg?

Nytt i min blogg www.alfridashem.blogg.se

Är så fruktansvärt shoppingsugen idag, ska nog göra mig i ordning och bege mig i väg en sväng ...nåt kuddfodral hittar man säkert

Svar på tråden Vita hem del 5