Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 5

Hej på er! I´m back! Här har det hänt grejer ser jag: NY och FRÄSCH tråd!!... Jag håller med SMAJLA; Inte klokt, 80 sidor sen i måndags...  :-O Har haft strul med internetuppkopplingen som fixade sig tack vare lite rensning av gammalt skrot; cookies och sånt (Feng shui på datorn gjorde susen ). Plus att det har varit "hektiskt", har drabbats av städmani nu när bebisen snart anländer... På måndag är det bf!!

Fick en liten jättesöt gungstol av svärföräldrarna idag, vit fast den behöver i bättras. Ska få vara i sovrummet med fårskinnsfäll på! Vill helst ha en grå fäll men det får duga så länge med en "natur". Det blir bra att sitta och nattamma i. Ska visa bilder i bloggen sen...

Pärla1: Åh vad du har gjort dockstolen fin!!

Alla SWAP:are: Det låter verkligen jättekul, skulle gärna vara med nån gång! Men känner att det är lite mycket just nu. Gör nog som Juliah och tar det lite lugnt med inredning när kotten kommer.

Mamma till Albin 2 år och Kotten i magen, bf 20 aug!
  • FruPuffen
    malins79 skrev 2007-08-17 13:41:23 följande:
    Kan man måla teglet runt en öppen spis eller ser det konstigt ut? Jag skulle vilja måla vår vit. Vi använder inte den idag då den inte är funktinsduglig. Vi skulle behöva sätta in en kasett, nu tänder jag lite värmeljus på en ljuslagg eller blockljus.
    Har kompisar som har målat teglet vitt rakt av, de gjorde det själva och det blev jättefint!

Smajla: Otroligt fint!!

Hej på er förresten! Här inne blåser förändringens vindar ser jag! Nya trådar och lite tumulta diskussioner... Kan ibland vara nyttigt, men naturligtvis jobbigt också! Jag tycker iallafall att det är inspirerande med lite nya infallsvinklar. Även om jag blir lite förvirrad också! Gillade mycket i "Millys blogg" även om man inte tar till sig ALLT (men det gör man väl sällan i någon blogg ). Samtidigt som jag gillar det romantiska...

Mimmamum: Förstår hur du känner, det är så snyggt med det mer avskalade. Gillade verkligen Lenas hem som du har i din blogg! Tycker att hon har en jättesnygg avvägning mellan romantik, moderna inslag och minimalism. Nu ska jag ta och spana in din nya Layout i bloggen!

Har lite nytt i bloggen också, så här 3 dagar före bf :
    www.etthusivitt.blogspot.com
  • FruPuffen

Mimmamum: Gillade din nya stil i bloggen! Fast jag är ju helsåld på scriptina också . *Vet inte på vilket ben jag ska stå*

• FruPuffen

Salmiak: SNYGG!

• FruPuffen

Pärla1: Vad fint ni har fått det på altanen!!

• FruPuffen
    Pärla1 skrev 2007-08-21 17:34:48 följande:
    Är så himla argSkulle göra inbjudningskort till min dotters dop....Beställde ifrån Magnolia i Borås, beställt därifrån 2 ggr och blivit så besviken! betalade in pengar den 27 juli och fick det idag! Och nästan ingenting i paketet. Så nu är allt helt förstört, blir inga egna kort, så ledsen. Fick skicka ut sms förra veckan om dopet, men tänkte ändå skicka nu i veckan. Dopet är den 1 september. Sen har jag fått betala dubbelt, fick göra det nu när jag tog ut paketet. De pengarna lär ju jag aldrig se röken utav. Var tvungen att avreagera mig lite!!
    Men fy vad tråkigt!! Verkligen riktigt dåligt!! Magnolia, då ska man inte beställa därifrån... Har du ringt dem?
  • FruPuffen

Här har för övrigt inget hänt ännu på bebisfronten (bf+1)...
    Har ett nytt inlägg i bloggen om hjärtegryn och scriptinaskyltar: www.etthusivitt.blogspot.com

Vad fint ni har med vitmålade trappor! Vill också måla våran, men det får bli ett projekt längre fram...

Gillar Gemellis fina murgöna på hjärta!

• FruPuffen
    Pärla1 skrev 2007-08-21 17:45:58 följande:
    FruPuffen: Det är ju det som är det värsta! De har telefontid mån-fre 9-11 och jag har ringt i 1 1/2 vecka, men inget svar, jag har mailat massa och sagt att de ska ringa mig istället. men nä, har fått ett automatiskt svar "tack för ditt mail" och de har ignorerat dem totalt. Idag fick jagDitt paket är skickatDet var det ända som stod, så dålig service!
    Jag skulle ha gått till konsumentverket! Så där ska det inte gå till, något är lurt...
  • FruPuffen

Salmiak: Åh stackars lilla pluttan... Det gör så ont i mammahjärtat när de gör sig illa!

God kväll på er! Här är en som vill åka in på förlossningen och FÖDA!!! Idag är bf+2 och jag håller redan på att gå åt... Sist väntade jag bf+9, men VISST är det så att man inte behöver vänta lika länge med andra barnet?? Snälla, visst är det så???

Har i allafall pysslat med "scriptina-skyltar" till korgarna i köket!

• FruPuffen

Salmiak: Fönstren är redan nytvättade, bebiskläderna rena o strykta, vaggan bäddad, huset rent, skötbordet klart, gräsmattan klippt... To.m. bilen är tvättad och dammsugen! Jag kanske borde börja med något av våra kommande renoveringsprojekt ?

Svar på tråden Vita hem del 5