Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 5

Gemelli: FYY för den otrevliga BM!! Avskyr verkligen när man ringer upp sjukvården och man får känslan av att de utgår från att man är potentiell hypokondriker, GRRR ... De skulle inte få svara i telefon eller jobba där över huvudtaget....

Mamma till Albin 2 år och Kotten i magen, bf 20 aug!
  • FruPuffen

Mina greviditetshormoner är lite upp och ner idag . Kände att jag måste avreagera mig lite!! Så skönt, Gemelli, att du fick träffa bra BM och läkare sen, sånt inger hopp! Krya på dig!!

• FruPuffen

Här är jag. Sur och grinig . Håller mig lite i bakgrunden... Hormonerna åker upp och ner, svettas, foglossning... Ingen bebis. Hoppas ni andra mår bra! Delar ut en liten gruppkram, som tack för all gullig omtanke.

• FruPuffen

Knyttis: Jättefin stol!!

Mori: Vad kul med ny symaskin! Beundrar dig som har sytt för hand innan...

Gemelli: Vad skönt att medicinen tar så bra!

Rosesarered: Välkommen! Jag tycker att det indiskt mörka passar jättefint i mix med mycket vitt. Dessutom finns det ju mycket i Indisk stil som är just vitt! Mycket på Indiska känns också väldigt lantligt, jag köper mycket därifrån.

Tack igen för alla gulliga kommentarer! Jag ska försöka att inte knipa så mycket ... Maken åkte iväg med Albin en stund nu, är hos kompisar i närheten. Skönt att vara själv en stund, känner att jag inte är så trevlig just nu. Tycker bara att de stökar till (fast det var inte därför de åkte iväg ) ... Men usch på mig! Men det är väl nån konstig hormon som gör att man vill ha rent och allt i ordning till bebisankomsten.

• FruPuffen
    Mori skrev 2007-08-26 15:31:39 följande:
    Hittade denna bild någonstans, minns inte var. Men så ser mitt drömvardagsrum ut
    Otroligt vackert!
  • FruPuffen

God kväll på er! Som ni märker, ingen bebis ännu... Känner inget tecken på att det skulle vara på G heller! Börjar undra om bm har räknat fel? I morgon är det bf+8 och det var ju då som värkarna startade med Albin. Hur var det nu, brukade inte andra barnet komma tidigare??!!

Himmelbit: Älskar din kopierade skylt ! Fint med den uppspända duken. Nu vill jag härma dig! Älskar Scriptina, har det överallt här hemma nu .

Har inte läst så mycket i tråden idag... Däremot har jag ett nytt litet inlägg i min blogg där ni kan läsa lite avslöjande vanor som jag har . Kram på er!
    www.etthusivitt.blogspot.com

• FruPuffen
    juliah skrev 2007-08-28 10:59:41 följande:
    En liten OT fråga till er med barn i mellersta sverige. Nu är hösten här, vad har ni för skor till de små? Usch, jag är så dålig på sånt här...Köpte ett par höstskor nyss, rätt grova låga i skinn,Kavat. Tänkte att jympadojor blir så blöta om man råkar hamna i blött väder utan stövlar...Noell har så bulliga fötter så det var liksom de som kändes bäst, trots att de kanske inte var de snyggaste skorna jag sett direkt

Vi hade såna förra året och var jättenöjda med dem! När snön sen kom så bytte vi till höga Kavatstövlar med ulligt foder. Till våren kunde han sen ha de låga skorna igen, tydligen växer inte barnfötter så mycket under vintern. Tycker att Kavat har jättebra kvalitet och är lätta att sätta på, även om de kostar lite mycket (i vårt fall sponsrade mormor).

• FruPuffen

Oj glömde berätta att vi har börjat ta tid på värkar! Än så länge ca 10 min mellan varje och inte så långa och kraftiga, men förhoppningsvis får vi åka in idag!!!

• FruPuffen

Hej igen! Tack för alla gulliga kommentarer! Det är ganska lugnt just nu. Fortfarande ca 15 min emellan, varar ca 30 sek, inte så intensiva ännu. Känns precis som förra gången! Det startade ca kl 8 i morse när jag klev upp ur sängen, det gjorde det då också. Vi har ätit lunch nu och softar omkring här hemma, maken med tidtagaruret i hand och jag säger NU när det startar! Albin sover middag. Förra gången åkte vi in till förlossningen kl 22 på kvällen och sen föddes Albin kl 00.45. Inget vatten än, förra gången fick de ta hål på hinnorna. Så det är väl bara att vila, vänta och gå runt lite! Saknar badkar dock, vi har inte det i nya huset. Det var så skönt att bada förra gången. Så om det blir som förra gången så kan ni ju tänka på mig nån gång vid midnatt!

• FruPuffen
    lasseliten skrev 2007-08-28 13:02:24 följande:
    hej vänner! Håller tummarna hårt för att det är igång nu för FruPuffen Ser att ni har pratat förlossningar...tycker också att det är så häftigt att föda barn... Juliah - jag skulle ha maskinerna under bänkskivan. Så har jag tänkt att ha i vår tvättstuga i källaren. Bra med mycket bänkyta. Har varit på bibblan på fm och beställt boken "vit jul". Hon tyckte nog att jag var liiite knäpp som frågade om en julbok NU... Hoppas att det finns massor med inspiration i den.
    Åh biblan har jag inte ens tänkt på, smart tänkt lasseliten! Måste kolla här om den finns! Vill så gärna ha "vit jul".
    *så här mitt i barnafödandet i augusti tänker man på julböcker, hur knäpp får man bli *
  • FruPuffen

Hej kära vitahemmare! Nu är jag tillbaka igen! Har inte hunnit läsa något bakåt sen jag skrev sist då jag satt med värkar, men jag hoppas att allt är bra med er!

Jag har fått en liten POJKE som ska heta VIGGO ! Han var 51 cm lång och vägde 3336 g. Jag har lagt in 3 bilder på honomi galleriet.

Det gick snabbt när det väl satte igång, efter att ha gått hela dagen med 10-15 min mellan värkarna kom de plötsligt hela tiden utan paus och vi fick kasta oss i bilen i princip. 24 min hann vi vara på förlossningen sen var han född, kl. 19.04! Det gick bra och det var skönt att det gick så snabbt. Vi är nu hemma och försöker hitta lite trevande vardagsrutiner, så jag kommer väl inte att vara lika aktiv här som tidigare en tid framöver.

Viggo är dock en mycket lugn liten pojke som i princip bara äter och sover. Vi får se hur länge det håller i sig...

Kram på er allihopa och hoppas ni har många härliga inredningsprojekt på G. Jag fick iallafall ett fint linnetyg idag av min mor som jag ska klä om vår kökssoffa med så småningom.

Mamma till Albin, 2 år och Viggo, nyfödd !
  • FruPuffen
    emmasa skrev 2007-09-04 14:07:23 följande:
    Lasseliten och Gemelli. Tack. Beställde väggorden från myfirstroom.com...och nu gråter jag också vill jag lova. Har ALDRIG ens tänkt eller sett det, men efter en kommentar i bloggen upptäckte jag också det fasansfulla. Brevid står det i väggordet...det ska ju stå bredvid...jag dör...nu åker fanimej orden ner och rollen fram Och angående fotbollen måste jag bara säga att det är hutlösa pengar, helt vansinnigt
    Men lilla gumman... Går det inte att beställa nya ord till bara den raden? Då får du ju bort det sneda v:et också... Jag tyckte det var så otroligt fint och romantiskt, SÅ synd om du tar bort det!

Håller med om fotbollen, helt HUTLÖST. Jag skulle ha bytt lag.
  • FruPuffen

emmasa: det räcker ju t.o.m med om du tar bort "vid dig" och sen fyller på där med nya bokstäver. Det går väl att beställa lösa bokstäver? kram.

• FruPuffen
    numberone skrev 2007-09-06 13:09:07 följande:
    Hej!Ville bara berätta att vi snart skall åka till gyn och göra en spolning av äggledarna... Så vid 15. 00 vet vi om det finns möjlighet att bli gravid på "egen hand" eller ej..... KRAM
    Åh lycka till!! Håller tummarna jättehårt. Kram!
  • FruPuffen

Julia: Ser att ni pratar om dop! Vad kul! När blir det och hur ska ni ha det? Du kanske redan berättat längre bak i tråden... *nyfiken* .

• FruPuffen

Hej på er! Tittar in lite snabbt bara... Saknar er! Har ju inte haft tiden på sistone. Det är bra med oss i allafall, hoppas ni andra mår bra också!
    Malin79: Vilken tur ni hade att ni inte gjorde er mera illa... Jag är alltid rädd för att snubbla i trappan när jag bär på Viggo och speciellt när Albin går med oss samtidigt.

Längtar jättemycket efter att inreda, men just nu får barnen ta sin tid känner jag. Min man har dessutom fått en inflammation i sitt knä och har svårt att gå. Han fick det precis lagom till min foglossning gick över!
    Vi har dock köpt nya garderober till hallen som väntar på att bli uppmonterade. Tidigare hade vi hembygda hyllor med ett tyg framför, var INTE snyggt. Dessutom så är min man hopplös med att dra för tyget så man såg alla kläder och skor därinne hela tiden . De nya garderoberna heter iallafall Birkeland från Ikea!www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69811610

Jag har desutom ett litet inlägg i min blogg om höstkrukor:

• FruPuffen
    LCroft skrev 2007-09-19 08:49:43 följande:
    Nu har ni säkert redan sett den här webshoppen som är under uppbyggnad men jag lägger länken här ändå. Många som har funderat om man kan köpa Lexington på nätet och här verkar det som att man skulle få sen www.hvitavillan.se/
    Spännande och se om det blir Lexington!
    Provar om min länk till garderoberna funkar igen:

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69811610
  • FruPuffen

Peak: Samma sak råkade min svägerska ut för, hon hade lagt saker på barnvagnen som hon sen glömde bort och gick ut. Hon blev "tagen" eftersom larmet tjöt. Men de var inte otrevliga alls, de sa bara att det händer jätteoofta att folk med barnvagnar råkar "snatta" av misstag eftersom man ofta lägger saker på vagnen och sen blir man distraherad av barnet. Tycker att den där tantan borde ha fattat att det gick till så eftersom hon följde efter dig! Hoppas du mår bättre nu. Stor kram!

• FruPuffen

Blixtvisit igen, har fullt upp, maken bortrest!! Hoppas allt är bra med er, hinner tyvärr inte läsa alls. Sänder en stor kram till alla istället !!
    För er som är sugna på bullar med VIT choklad så är ni välkomna till min blogg:
    I inredningsväg håller vi på med hallen, visar bilder sen.
    Ha en trevlig helg!

Svar på tråden Vita hem del 5