Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 5

Javisst! Idag när jag kom hem från jobbet så var det en stoooor påse bland posten!!

• Himmelbit
    Septemberpyret skrev 2007-08-21 21:27:57 följande:
    Jag ilar till din sida för bilder...!
    Jag har inte hunnit ta bilder ännu....
  • Himmelbit

Godkväll på er Vita hem-vänner!

Konstigt vad man kommer ifrån detta när man jobbar på dagarna - inte bra!!

Tänkte visa och erkänna att jag varit en copy cat igen...
    (Tråkigt att fotografera på kvällen bara med blixt, men som working girl har man ju inte mkt val..)

Tavla 2.jpg

Tavla.jpg

• Himmelbit
    Emil i Lönneberga skrev 2007-08-27 20:34:47 följande:
    SNYGGT!
    Tack! Super enkelt och efterapas!
    Men så är det väl - bra idéer är till för att stjälas, eller.....
  • Himmelbit
    Skogsstjärnan skrev 2007-08-27 20:40:12 följande:
    NU kom jag på vad jag vill ha istället för den förbenade ölandstoken Gula dagliljor! prövar att lägga in en länk...images.google.fi/imgres .jpg&imgrefurl=http://www.traslotte t.se/daylily1.html&h=447&w=585&sz=4 8&hl=sv&start=39&tbnid=oMKdoKmxuIAv UM:&tbnh=103&tbnw=135&prev=/images% 3Fq%3Ddaglilja%26start%3D20%26gbv%3 D2%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3D sv%26client%3Dfirefox-a%26channel%3 Ds%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:offici al%26sa%3DNHimmelbit: Jättefin Emil i L.: Hur menar du?Då jag duschade kom jag också på att vi ska göra en superfin postlådsställning för oss och grannarna med gårdsgruppsnamnet på en vitmålad bräda och texten med typsnittet scriptina. Någon som är villig att måla och texta Själva ställningen får bli som en husgavel som matchr huset, men brädor, ribbor och tak Och infällda postlådor!
    Det lät som en jättefin postlådeställning!!!!
  • Himmelbit
    Salmiak6 skrev 2007-08-27 20:44:46 följande:
    Himmelbit Vem har gjort en sån innan dig? Den var jättefin verkligen! Hur har du gjort den?

*viskar* Det är kopierat från "du-vet-vem-som-säljer-skyltar-brädor-med-kalligrafi"......

Jag har inte kopierat rakt av utan ändrat lite... I originalet är den bakre texten turkos/blå (såg den i Mimmamums blogg, i "Hemma hos Lena - hallen").

Jag skrev först texterna i datorn och skrev ut. Lade karbonpapper på en uppspänd duk och kopierade. Fyllde i den bakre texten med blyerts och skrev den främre texten med en tuschpenna.

• Himmelbit
    Smajla skrev 2007-08-27 20:45:27 följande:
    Oj vad snygga!
    Tack!!
  • Himmelbit
    Mori skrev 2007-08-27 21:04:25 följande:
    Snyggt! Djupt imponerad!
    Tack!! Du ser vad användbart Scriptina är...
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-08-27 21:05:46 följande:
    Himmelbit- jättefint! Jag ska göra den svarta när jag får tid ! Blev sugen på en vit nu också...
    Tack! Den svarta är också jättefin men jag är lite fegare än du...
    Jag skulle nog kunna ha en massa sådana kopior i hela huset....
Svar på tråden Vita hem del 5