Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 5

Fiiiint! Jag ser Lexington hus framför mig...

gemelli skrev 2007-09-24 13:46:22 följande:
    Nää jag tror att hela huset ska vara vitt även fodren. Men har inte kommit så långt. Men vitt vitt vitt, ska det bli
  • mimmi006

VSM- man känner sig som en grammofonskiva som har hakat upp sig här. Mycket tjat just nu, jobbigt även om barnen är gulliga...

Gemelli- Har du sett Willa Nordics vita New England hus? Nicet, som de säger over there...

• mimmi006

Och jag tycker att jag är tråkig för att jag inte frågar! *fniss* Tänkte på det du skrev om planlösning. Det jag gillade mest med huset som du visar är innergården och "flyglarna". Det ger en sån mysig känsla, tycker jag! Det viktigaste är egentligen hur ett hus ser ut inuti, det är ju där man är den mesta tiden. Nu ska jag hem och grädda pannkakor, so long!

gemelli skrev 2007-09-24 15:28:58 följande:
    Hihihi TACK alla som önskar mig välkommen tillbaka. Inte visst jag att man var saknad. Tycker inte att jag bidrar med så mkt i tråden. Utan mest bara ställer frågor hela tiden 
  • mimmi006

alfas- grå kalksten är snuggt! Vi har glasskiva och om ni ska ha det, lägg en silikonremsa mellan skivan och golvet. Det gjorde inte vi!

• mimmi006

gemelli- det kändes som ingen visste nåt när vi köpte den... det var så nytt då! Oflyt, men skönt att ni fick dit den...

alfas- om jag nu ska svamla lite, så tänker jag på kalksten som är sådär mjukt mörkgrå ! Skitsnyggt... har du vi i villa eller sköna hem?

• mimmi006

Jag snöar in på detaljer *fniss*... det fanns ett badrumsreportage i vi i villa i våras (tror jag). Ett stort, rektangulärt badkar och mycket vitt. Jättesnyggt och med en snygg sten... sån menar jag!

alfas skrev 2007-09-25 19:40:47 följande:
    Åhh låter snyggt! Ja, vi i villa ska nog ligga här någonstans tror jag...finns det bild däri???
  • mimmi006

You can call me rainman!

Himmelbit skrev 2007-09-25 19:47:36 följande:
    Jag blir så imponerad av ditt detaljminne!!!!
    Sunna- jag tog en halvblank så den ska tåla lite mer. Funkar bra!

Alfas- jag ska se om jag hittar någon bild på vår kamin. Tidningen gick i blått/ grönt/ vitt och det var en kvinna på omslaget vid ett badkar.
  • mimmi006

Tack! Eller vad man ska säga ... tänk om man kom ihåg viktigare saker. Eller förresten, finns det viktigare saker? alfas skrev 2007-09-25 19:49:34 följande:

FAST jag måste påpeka att minnet inte fastnar till vilken tidning, sååå imponerad av dig
  • mimmi006

Njae, jag vet inte riktigt... det finns en väv som man smäller upp som ska vara en återställare, men jag vet inte om det fungerar. Hur går det för dig?
    Emil i Lönneberga skrev 2007-09-25 21:22:50 följande:

En fråga angående att grunda, gjorde ni de? Vet ni var man kan få tag på nåt som tar bort färgen på väggarna så man kan börja om på nytt? Har målat direkt på tapet.
Svar på tråden Vita hem del 5