• Smajla

Vita hem del 5

nublu skrev 2007-10-14 19:48:54 följande:
    Hade jag råd skulle jag nog låta en tapetserare klä om våra Coffeesoffor från Mio. Härligt rymliga och jättesköna.Smajla: Jag tror dig. Men min plånbok gråter! Och maken får väl spel över mina boktravar!
    Skrattande Hihi!
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-14 19:53:31 följande:
    Ni skriver galet mycket som vanligt! Har läst ikapp emn örker int vara så duktig att jag kommenterar allt. Himmelbit: Jag är väldigt nöjd med vår Ekeskog från Ikea. Har slutat att titta på soffor efter jag köpte den.Sommarens sista blommor?
    Vad vackert!
    Lite tveksam till skåpet du länkade till dock, var nåt över det som jag inte gillar, kan dock inte riktigt sätta fingret på vad..
    malins79 skrev 2007-10-14 20:27:38 följande:
    Inte den bästa bilden men ni kan ju se lite.  Under tiden jag var ute och fotade trillade Saga ur soffan, så hon vaknade och var ledsen men som tur var somnade hon igen.Så jag vågar inte gå ut igen. Men jag ska bara bära in henne till sängen så ska jag fota på mina nyinköp till tvrummet.
    Vilka fina saker du shoppat och läcker belysning!
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-10-14 20:51:14 följande:
    Nu har jag försökt läsa igen i flera dagars tid. Det har hänt så mycket som borde kommenteras. Nya barn på gång: Grattis! Nytt bord och fina skåp har jag fått se. Kul!Självgående symaskiner: Kunde den inte passa på att sy det där du skulle göra när den ändå var på gång? Skönt att det inte var så dyrt att laga i alla fall. Det blir nog jättefint med julgransmattan.Spännande med alla som har spöken hemma.Kul med lyckade dop och födelsedagar och vår egen dalkulla som får åka hem igen, utvilad hoppas vi. Och allt annat jag läst, förundrats över men tyvärr glömmer att kommentera. Vilket jättefnt rum!Julia: Jag vill också se dina bilder om det går.
    Hihi, ja, jag tyckte också att min symaskin kunde sytt lite när den ändå satte igång Flört
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-14 21:14:57 följande:
    Nytt i bloggen för er som är intresserade..Jag har plockat bort kuddarna från köksoffan. Bättre eller sämre?Mörk bild, men ändå..
    Jag älskar de rundade kuddarna så jag tycker det ska vara som tidigare, det var så underbart snyggt och jag har trååånat efter din soffa och de där kuddarna i tystnad.. Flört
  • Smajla
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-14 21:25:41 följande:
    Tack söta Smajla. Du vet att du är välkommen att provsitta when ever du känner för det!
    tack raring! Glad
    Brunnsbo skrev 2007-10-14 21:27:58 följande:
    hejsan alla. vad ni är produktiva och duktiga! får så mycket inspiration här. hoppas att ni inte tar upp om jag kollar in era bilder och bloggar! har inte varit inne på hela helgen och har massor att läsa ikapp. har ni något tips var jag kan köpa fina hissgardiner? vita så klart...kramps värsta supermamman vilket härligt kök du har! försöker övertala mannen att vi ska byta plats på vårt kök till ett av de större rummen. nackdelen är att vi gjorde om det tidigt i våras...
    Vi köpte våra hissgardiner på ikea..
  • Smajla
    Anton2005 skrev 2007-10-14 21:31:57 följande:
    Oj nu försvann bilderna....hmm tog bort dem på min sida, kan det bero på det el?Tack för tipsen. Vi flyttade från en 3 rok till ett hus på 9 rum och kök så datarum, gästrum och syrum har vi. Bibliotek har jag funderat på. Gör man biblioteksrum idag el börjar det försvinna mer och mer. När vi flyttade hit tänkte jag att vi kan ju ta allt rum för rum och inte stressa, men jag är inte så bra på att inte stressa, vill att det ska vara klart nu.
    Det låter ju helläckert med ett biblioteksrum! Ett lite modernare med tunna Wilma-gardiner kanske framför bokhyllorna, snygg belysning, tjocka varma mattor för barfota fötter, tofflor framför divanen och en tjock pläd att vira in sig i för att läsa den senaste boken. En kopp rykande vitt varm choklad.. Åååååå..
    Brunnsbo skrev 2007-10-14 21:46:54 följande:
    tack för tips om hissgardiner. en kompis sa att dom (ikeas) inte va fina i "nedersta" ribban. att man såg träet igenom gardinen. om du förstår? är det så eller har dom ett måndagsexemplar?läste jag rätt om det va någon som skulle öppna affär? var och när?
    Jag ser inte ribban i våra hissgardiner så det var nog antingen ett måndagsexemplar eller kanske en annan modell..

nublu öppnar butik om en vecka ungefär tror jag. men mer kan jag inte säga eftersom man inte får göra reklam så bäst att du kilar in till henne och frågar mer..
  • Smajla
    MildaMaränger skrev 2007-10-15 06:35:13 följande:
    hej alla underbara! Jag har bytt namn ( fd nyfiken rosa) och kände att pressen på mig att lyckas bli gravid igen blev för stor så jag vilade ett tag.har en liten hemlis också.... jag testade precis +!!!!! jag skakar och är så sjukt nervös...ett stark + blev det!!!har saknat er!
    Åå gumman, vad härligt, stort grattis och varmt välkommen tbs!
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-15 05:47:59 följande:
    Godmorgon!Fy, vad jag mår tjuvtjockt idag. Ont i kroppen och i halsen. Men, men bara att pallra sig upp till jobbet. Har fullt ös fram till klockan 18, jobba, tandläkaren med stora sonen och sen första simträningen med honom. *peckleri, peckle´ra, vaje da*Gemelli: Förlänga och kanske bygga ut i vinkel. Mina föräldrar har byggt ut så.Hoppas ni får en bra måndag. Och håller er nu i skinnet och låt bli att skriva förmycket, det blir så mycket att läsa ikapp..
    Krya på dig vännen!
    Kajsa M skrev 2007-10-15 09:17:00 följande:
                                       GRATTIS MILDA MARÄNGER                                                                                                                                                                                                                           JuliahVad skönt att det kanske löser sig med vattnet!Malins79Va fina saker du har köpt! kollade också på Eko på gripsholmskuddarna. Jättebilliga! GemelliDet såg jättefint ut huset! Borde väl gå att bygga ut, bara man håller sig till samma stil. Stilkrockar på såna hus ska man nog akta sig för.LasselitenJag har inte heller börjat med Swapen. Har inte ens fått hem mitt material från stoff och stil än.Smajla finns också med på nogautvalt.se. till och med hennes bilder från sovrummet ligger som inspirationsbilder! Kul Smajla!
    Tack sötnos för att du la märke till det! Flört
    Anton2005 skrev 2007-10-15 09:24:46 följande:
    Jag tror att det skulle bli jätte snyggt med en sån utbyggnad på det huset!Min syster och hennes kille köpte hus förra veckan, tänkte att jag skulle visa en bild, tycker det är så fint.
    Å vilket underbart hus!
    Pärla1 skrev 2007-10-15 09:21:16 följande:
    SÅ HÄR SÅG SKÄNKEN UT INNAN!NU SER DEN UT SÅ HÄR...Tycker ni att jag ska spraya beslagen?
    Å vad fin du gjort den! Tycker inte du ska spraya beslagen..
    Fotograf Karlander skrev 2007-10-15 11:00:36 följande:
    Shopping i går....         Duk,kudde,krukor!      Nu vill vi bara Flytta...Tok Länhtar till huset..Jobbigt o bo här i all flytt röra nu Men snart så
    Vad mycket snyggt!
  • Smajla
    lasseliten skrev 2007-10-15 12:30:33 följande:
    Jaha, då var vi 14 000 kr fattigare!  Dumma, dumma varmvattenberedare!
    Attans, usch vad trist..
  • Smajla
    Brunnsbo skrev 2007-10-15 12:45:34 följande:
    smajla. läste på din fina blogg att du varit i göteborg. vet du var man köper vakre hem?
    hihi, jag bor t o m i göteborg, eller ja, lite utanför Flört
    men slå in ditt postnummer här www.interpress.se/ så ser du var du kan köpa den!
  • Smajla
    mimmamum skrev 2007-10-15 13:02:18 följande:
    Nu har jag också låst min sida! Säg till om ni vill bli tillagda i adressboken! lasse, neeej! Usch vad jag lider med er, det är nog ungefär lika roligt som att köpa en ny motor till bilen för 15000! juliah, här ska bakas Kanelbullar och Cupcakes á la Leila, kokostoppar med vit och mörk choklad och en aftereight chokladkaka! Tårtorna beställer jag från ett bageri! Jag måste ju hinna sova också! Smajla, underbar! Jag har redan snott idén!
    tack snälla!
    juliah skrev 2007-10-15 13:04:20 följande:
    mimma, men oj. Det är överkurs för mig, tårta OCH annat...Förväntar mig givetvis en rapport smajla, du är duktig du, den är så fin! Har du samlat mod inför virkningen?
    tack söta! mja, mod vet jag inte men har funnit virknålen iaf, Skrattande om den duger vill säga..
Svar på tråden Vita hem del 5