• Smajla

Vita hem del 5

juliah skrev 2007-10-11 12:34:16 följande:
    Smajla, han blev svårt misshandlad.
    Usch vad hemskt, hur gick det för honom? Psykiskt måste det ju varit otroligt hemskt också..
  • Smajla
    Eddan skrev 2007-10-11 12:43:27 följande:
    Hälsningar från andra sidan fjället Här är det också snö. *bläärk*
    Å, vad mysigt med snö! Här regnar det, väntar på att det ska hålla upp så jag kan gå ut en sväng..
    juliah skrev 2007-10-11 12:44:25 följande:
    Smajla ja det låter ju ok, hade missat att den gått sönder.Det gick "ok", men det samtalet jag fick från lasarettet hade jag gärna sluppit.
    Ja, det förstår jag ju, skönt att det gick så bra som det gjorde då. Det finns så mycket otäcka människor därute så man blir ju alldeles mörkrädd för mindre. Ledsen
  • Smajla
    Karamellfabriken skrev 2007-10-11 13:14:02 följande:
    Smajla,Vad läskigt med symaskinen! Vi har en lampa som lever rövare. Tänds och släcks. Tänds och släcks.En gång när jag var ensam hemma och det var mörkt ute kändes det lite spöklikt faktiskt. Till sist blev jag så irriterad så jag sa högt: "Sluta nu, och var snäll och lämna lampan tänd".Vad tror ni hände? Just det, lampan förblev tänd.Vet inte vad man ska tro men ibland känns det som att vi har ett husspöke.
    Ja, det var lite obehagligt.. Men oj vad otäckt med lampan! Verkar ju vara ett husspöke..
    lillafruluva skrev 2007-10-11 13:14:36 följande:
    Usch vad hemskt det är när det händer! För man tror inte det ska drabba en själv eller närstående! Min bror blev knivhuggen 10 ggr av en man som senare sa att min bror bara var på fel plats vid fel tillfälle, kunde ha varit vem som helst!
    Men usch vad hemskt, hur gick det för din bror?
  • Smajla
    lillafruluva skrev 2007-10-11 13:20:50 följande:
    Han överlevde tack vare att ambulansen kom så fort och han fick 2,5 l blod på sjukhuset. Han hade verkligen änglavakt men han blir nog aldrig riktigt sig själv efter det tyvärr (och vem skulle bli det?)
    Oj, vilken tur han hade i oturen så att säga. Nej, förstår att han nog aldrig hämtar sig helt från något sånt. Man blir så ARG när sådant händer!!
    Brunnsbo skrev 2007-10-11 13:36:55 följande:
    vilket underbart ställe detta är.får man vara med?
    Självklart, välkommen!
  • Smajla
    Brunnsbo skrev 2007-10-11 13:51:45 följande:
    tack tack.är det någon som har fina bilder på sitt "bild-galleri" så sugen at t kolla. själv har jag bara bilder på utsidan än så länge. men huset är inte vitt... har varit modiga med färgsättningen på utsidan. inomhus säjer alla att det ser ut som i en inredningstidning. vet ej om de menar positivt eller negativt. det är ju det jag tycker är snyggt. har ni några bra tips på tidningar?prenumererar på flera stycken men är ju väldigt varierande innehåll. inte allt alltid sådant som jag tycker är snygg. ha ha..snygg blogg snickarbacken har lagt den i mina favoriter!
    Mina favoriter är Drömhem och trädgård, Lantliv och Vakre Hjem..
    Apropå tidningar sparar jag dem ett tag tills det är fullt i en plastlåda i förrådet, då tar jag ur dem, läser dem om igen och river ut det jag absolut vill spara och sätter urklippen i en pärm. Däremot sparar jag på speciella nummer som helt enkelt inte går att slänga för det är för mycket fint i.. Till exempel julnumren..
    Eddan skrev 2007-10-11 14:11:08 följande:
    Ja, minst ett "spöke" har vi! För många år sedan (kanske 20 - 25 någonting) dog en man i vårt hus. Så fort något konstigt händer så skyller vi på att det är han som är där och spökar. Bara snälla spökerier alltså, gömmer grejor, konstiga ljud och skuggor etc.Sedan så blev det mkt mer "aktivitet" hemma hos oss när vi kom hem med våra flickor för två år sedan. Det hördes ljud från barnkammardörren mitt i natten men när vi gick dit och kollade så låg barnen och sov. Det tolkade min mamma som att det var min pappa som ville titta på sina nyfådda barnbarn. Han dog redan 1989 i en olycka och fick tyvärr aldrig uppleva sina barnbarn. En trösterik tanke att han kanske är med oss och tittar till flickorna då och då!
    Vilken varm tanke att tänka om din pappa som tittar till dina barn.. Blir nästan tårögd när jag tänker på det..
    LCroft skrev 2007-10-11 14:26:31 följande:
    Tack för dina tips, ska gå och rota i skåpen om jag hittar några fina fat eller skålar Men vi kan byta när som helst Vem skrev less is more? Smajla? Tack! Jag som så stolt skulle visa att nu har jag också lärt mig att citera flera från sidor bakåt dessutom, tror ni jag kom ihåg det? Förresten den som vill ha tårta är välkommen hit! Precis när jag och Rebecca stod och bakade kom pappa och hans fru hit med en tårta! Jag har ju inte ens bjudit nån hit, hur ska vi få uppätet allt?
    Yes, det var jag som skrev less is more! Skrattande
    lillafruluva skrev 2007-10-11 14:35:53 följande:
    Näe, en timme efter att jag beställt saker från Panduro får jag ett erbjudande från dem med 20% på dyraste varan och 10% på övriga varor
    vad kul.. avbeställ och beställ på nytt! men gör den nya ordern först och makulera den andra sedan, så att inte nåt är slut menar jag..
    Karamellfabriken skrev 2007-10-11 14:50:02 följande:
    Titta, jag har beställt den här lilla glaskulan!I silver.Är den inte ganska så söt?www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx
    underbar!
  • Smajla
    VeroniQa skrev 2007-10-11 15:50:32 följande:
    Idag var jag iväg till "Himlas" utförsäljning, kika in i bloggen ni som är nyfikna Lite annan shopping till nya huset oxå! Nu är det bara 1vecka kvar  sen bär det av ljuvligadrommar.blogspot.com
    Åå, jag som älskar Himla.. Himla Flörtsynd att jag inte bor i Sthlm..
    Karamellfabriken skrev 2007-10-11 15:47:48 följande:
    Hmm, jag kanske borde hoppa över till jul-tråden men det är mer aktivitet här så jag plågar er med julfrågor.Vad har ni för julgransfot?Någon trendig, modern skapelse eller en sådan där urful rödgrön variant?
    Har aldrig haft julgran men eftersom det blir i plast - huu vad det låter hemskt men jag vill ha uppe gran från första advent med tanke på att vi hivar ut julen på nyårsdagen - så kommer jag ha en specialvariant, får se om det funkar det jag tänkt ut..

Och dessutom är jag mycket trött på riktig gran då jag var den som fick kånka ut granen jul efter jul trots att hela kontoret var fullt av gubbar. Men hade nån tid att hjälpa mig - nix! Varje gång.. Maken tycker jag är stark men det är klart man blir stark när man får kånka på bord, stolar och gudvetvad på egen hand och aldrig fått nån hjälp. OT men hursomhelst så brukade jag få sopa barr från entrén ända ned till soprummet och det saknar jag inte!
  • Smajla
    Skogsstjärnan skrev 2007-10-11 17:44:19 följande:
    Hej på er!Det är bara att konstatera att jag inte hinner med här längre. Inte ens i närheten Får väl återkomma då jag blir pensionär Appropå det, idag började vi pensionsspara i fonder. Har tänkt på det länge, men det har inte blivit av. Pensionssparar ni???Tänkte visa er en lampa som jag hade tänkt ha som vardagsrumslampa. Med el förstås. Men nu då jag har hem den blir jag tveksam... vad tycker ni? Och som ni vet så tål jag kritik Den är större än vad den ser ut på bilden, typ 27 cm i diameter. www.familjeliv.se/krypin/skogsstjarnan/galler...
    Jättefin lampa och jepp, vi pensionssparar båda 2.
    LinaoMatilda skrev 2007-10-11 18:22:03 följande:
    Hej!Jag följer tråden och era bloggar flitigt, och har skrivit några inlägg tidigare. Tänkte nu visa bild på vår lilla gästtoa om ni vill se (annars får ni blunda... NU)Vårt hus är ett riktigt Villa villekulla färgmässigt, med pastellfärger och andra hemska saker. Men vi har köpt en stor dunk vit målfärg och kör nu sakta men säkert över allt pastelligt och annat färggrannt.Toa före: Toa efter:  Vill ännu byta ut kaklen, men det får bli när vi kaklar om i köket. Men visst är det förbättring ändå?
    vit färg rocks!
  • Smajla
    Skogsstjärnan skrev 2007-10-11 19:28:04 följande:
    Tack! Som sagt, kul att ni gillar den och övertygar mig var på vippen att köpa två, men fegade ur och köpte en. Blir det dumt att ha två likadana lampor? En i vardagsrummet och en i allrummet uppe? Där kommer två mindre lampor i samma stil att vara i fönstren. Och även i hallen nere. Det är alltså likadana fönster i hallen uppe och nere. Ni vet ju, jag och den förbannade symmetrin utifrån Men de stora som jag visade ikväll blir ju IN i rummet nog. *skriver flummigt märker jag*
    Tycker absolut du kan ha två!
    Anton2005 skrev 2007-10-11 20:06:37 följande:
    Ordnade en mysig middag med krabba till oss, så jag tänkte jag skulle visa en bild.
    Å vad mysigt och så gott!
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-11 20:17:39 följande:
    Skogis: Visst borde jag kanske stanna hemma, men jag blir tokig av att vara hemma för länge. Tar det lungt på jobbet och undviker det tyngsta så långt det går.
    Har du fått bra läkarhjälp? Förstår att det är tråkigt att gå hemma för länge men för att undvika att du får ännu värre skada så kanske det är värt det.. Var rädd om dig
    malins79 skrev 2007-10-11 20:59:31 följande:
    VSM, hmmm tålamod är inte min starka sida för tillfället. Ja just det ni som har det nyaste nr av Vakre Hjem är nästa nr ett julnr och när kommer den isåfall ut? Tror inte jag kommer köpa detta nr. Har köpt så många tidningar nu och vill ha några julnr istället
    Nästa nummer av VH kommer 8 november och är ett julnr!
Svar på tråden Vita hem del 5