Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita hem del 5

malins79 skrev 2007-09-03 10:11:55 följande:
    ååååå, vad irreterande!Jag skulle börja måla våra lister i sovrummet, tror ni inte jag köpt fel färg, ljus grå istället för vit!Jag stod i lördags på jem & fix och höll en vit färgburk tänkte att jag tar inte den översta under den som är under den ocdh kollade inte så att det var rätt färg utan tog för givet att dom som jobbar där ställt burkarna rätt, men det borde jag inte när jag ser vilka stolpskott som jobbar där...Då blir det till att köpa hos färghandlaren, blir ju betydligt dyrare nu. Undrar om jag kan använda färgen till nått annat, jag kan inte lämna tillbaks den eftersom jag redan öppnat den.
    Fast jag fick höra att färg till lister skulle gå i lite grått för att de inte skulle gulna med tiden.
  • Birks och Kalles mamma
    mimmamum skrev 2007-09-03 12:24:38 följande:
    Nytt inlägg, köket! Välkomna dit!
    Håller helt med föregående talare. Du har det verkligen jättefint hemma.
  • Birks och Kalles mamma
    betti skrev 2007-09-03 13:55:32 följande:
    Kul att shoppa Smajla! Själv sitter jag hemma sjuk. Mina planer på att måla om lillans rum är därför ännu en gång uppskjutna. *suck*Har i alla fall ÄNTLIGEN flyttat in tv-n i mitt ommålade blocketskåp, supernöjd!
    Krya på dig!
  • Birks och Kalles mamma
    LissAnna skrev 2007-09-03 14:00:36 följande:
    Vill också ha de där sakerna ju...
    Den sista kan jag posta en till dig. De har vi på jobbet!
  • Birks och Kalles mamma
    Salmiak6 skrev 2007-09-03 16:13:58 följande:
     Nysydd kudde! Från Bruka-tygerna.Orkar ni ens kommetnera fler kuddar?
    Jag orkar och jag vill och jag blir bara grönare och grönare av avund för varje jag ser. Du är verkligen superduktig.
  • Birks och Kalles mamma
    Salmiak6 skrev 2007-09-03 16:37:22 följande:
    Tack! hihi, nej och jag tänker varje dag att jag ska sy fler men jag hinner aldrig. Idag blev det bara en. Får nog ta och slänga ut tygerna på TRadera, för nu orkar jag inte mera.
    Lägg undan tygerna ett tag så kommer du igen senare.
  • Birks och Kalles mamma
    gemelli skrev 2007-09-04 13:09:36 följande:
    Oj jag måste få fråga er en sak. Orkar inte göra någon ny tråd där knäppisar kommer in och tycker o tänker.Vill höra vad mina vita "vänner" tycker, dom jag "umgås" med nästan varje dag. Denna fråga har absolut inget med inredning att göra men undar om ni skulle vilja svara ändå. Jag har ju två söner som är 12 år, alltså 12 år! Dom är otroligt duktiga i fotboll och idag spelar dom i en bra klubb men som vill ha minst 10 000 kr per säsong per barn alltså 20 000 per säsong för oss.Nu har vi gjort så att vi vänt oss en till en av de största och bästa klubbarna i sthlm för att vi känner att det är inte motiverat att betala dessa pengar för en 12 åring.Nu har hela klubben gått i taket och kan inte alls förstå varför vi vill lämna klubben och tycker att 10 000 kr för ett barn är ingenting. Fatta ni i vilken kommun vi bor i. Dom tycker det är småpengar...Vad skulle ni ha gjort?
    Det tycker jag definitivt låter som alldeles för mycket för att spela fotboll. Det finns andra klubbar. Ni gör helt rätt.
  • Birks och Kalles mamma
    JeaJea skrev 2007-09-04 15:03:33 följande:
    En liten trösthöstbukett till alla som behöver!Nu har jag börjat hösta lite hemma, då känner man sig genast bättre. Har haft lite huvudvärk och känt mig nere och snuvad på sommaren. Ska göra kransar nu.Sätter in bilder i bloggen sen, välkomna om ni vill ha lite inspiration.
    Jag blir alldels lycklig av att se dina fina blomsterdekoratioenr och buketter.
  • Birks och Kalles mamma
    JeaJea skrev 2007-09-06 14:45:05 följande:
    och jag blir alldeles lycklig när du skriver så, tänkte att ingen vill se dem för det är inga kommentarer i bloggen.Vad tycker ni, är min blogg tråkig, jag har tänkt ha mer inredning.omröstning och en tävling kommer alldeles straxt. välkomna inwww.kronbladochlantliv.blogspot.com
    Oj! Jag kommenterar aldrig i Bloggar. Jag har helt enkelt fullt upp med att försöka följa med i alla internetforum.
  • Birks och Kalles mamma
    gemelli skrev 2007-09-06 09:40:40 följande:
    Godmorgon!!!Någon som vet vart man kan hitta fina pumpflaskor? Har en babyolja som jag vill hälla över i en fin pumpflaska och ha vid skötbordet.Någon som har nått tips?
    Jag såg precis en söt i rosa på himmel och hav i Vaxholm. Tror det är namnet på affären i alla fall. Den bredvid Svensk Fastighetsförmedling.
Svar på tråden Vita hem del 5