Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita hem del 5

Hej hej. Efter fem dagar på detta stället: www.molinostuckyhilton.com/phototour/ har jag en massa att ta igen. Vad har hänt? Kan någon ge mig en snabb uppdatering?

• Birks och Kalles mamma
    NyfikenRosa skrev 2007-08-14 22:56:39 följande:
    Någon som vet vart man kan hitta en sån här väska? Har sökt på lärarkassen men hittar inget. namn? märke?krimskrams.webblogg.se/171205084427_serious_s...
    En liknande har jag stående på vinden. Har de gått och blivit morderna igen så jag skall plocka fram den?
  • Birks och Kalles mamma
    INOX skrev 2007-08-21 19:41:39 följande:
    Hej hej alla!Nu har det kommit bilder på vårt nästan färdigrenoverade kök. Lägg på minnet hur det såg ut innan!wherethewhitethingsare.blogspot.com/Saknar er här i flyttröran, men om några veckor får vi internet igen och då är jag tillbaka.Kramar// Linnéa
    Vilket jättefint kök du har!
  • Birks och Kalles mamma
    Mori skrev 2007-08-22 18:49:45 följande:
    Adamama: Oj oj oj så fint huset blir! Måste fråga er om råd! Jag köpte vackra videkvistar (fusk såklart) som jag belv så osäker på Det är superfina och välgjorda, men kan man ha dem årte runt utan att det ser ut som en rest efter påsken?? Och var ska jag ha dom? Nu får ni enormt kreativa tjejer komma med tips!
    Lägg undan dem och ta fram dem i vår istället. Du jan ha dem till sommaren, men jag tycker absolut att det är en vår grej. Det blir för genomskinligt annars att det är fusk. Jag köpte en riktig som höll i långt mer än en månad i vatten.
  • Birks och Kalles mamma

malachis mamma skrev 2007-08-22 19:33:40 följande:

En vit-tråd! jag har redan efterlyst en vit väggfärg men frågar här också!Min hall måste bli vit men inte vit-vit, om ni förstår utan bruten vit. (ej åt gult)har ni fina vita färgtips??Tack!
    Vi har målat hela huset i Nordsjös Morgondimmans vita. Jag tycker den är jätte vacker.
  • Birks och Kalles mamma

malachis mamma skrev 2007-08-22 19:47:00 följande:

salmiak6: tack för ditt svar! Ja jag har förstått att nordsjö har en del att välja på. vet bara inte om jag hinner till ngn måleributik innan fredag. Jag tror vi köper färg på coop och då behöver jag kombinationen. jag har sett både krita och snö och en del andra, de är ju så gott som vita!
    Be dem på Coop att blanda till Morgondimmans vita. de har färgkoden. Vi köpte vår färg där.
  • Birks och Kalles mamma
    Mori skrev 2007-08-23 21:26:51 följande:
    Nu är kudden äntligen färdig. det tar sin tid utan symaskin... Och när man gär fel hela tiden. Ha ävereende med de enormt stora bilderna, fick inte till det när jag försökte förminska dem... Salmiak: Dina underbara kuddar är oslagbara och har gett mig en massa inspiration. Tror du man kan sy fast vita bomullsband att knyta igen kudden med? Eller blir det plåttrigt?
    Personligen röstar jag för en knapp istället för bomullsband. Sömmen i sidan är verkligen super fin. Kan du inte beskriva hur du gjort? Du hade ju hittat ett bättre sätt, såg jag.
  • Birks och Kalles mamma
    Allstar skrev 2007-08-23 21:49:56 följande:
    Men hallå nu får ni ge er, det är ju förtal!!! Jag sa att spegeln såg billig ut(ej personangrepp, inte att Salmiaks hem och inredning såg billig ut(personangrepp)Salmiak6: nu ser det mycket modernt ut, mycket 2007. Tavellist med svart/vita foto är populärt så det är ju aldrig fel! Vaserna ser också mycket moderna ut, speciellt den med vita grenar!
    Nu tycker jag vi höjer taket lite här! Visst måste man även kunna sriva negativt om en sak, utan att personen som frågar tar saken personligt. Nu tror jag att Salmiaks Ullaredsvar faktiskt hade ganska mycket glimten i ögat, som ju inte syns när det gäller skriven text.

Jag skulle gott kunna tänka mig vara med på en Ullaredstråd, likväl som en Lexintontråd.

Jag hoppas att du Allstar inte känner dig bortjagad härifrån.
  • Birks och Kalles mamma

Camilla R skrev 2007-08-24 09:43:43 följande:

Jag vill ha en köksklocka till köket och har fastnat för klockorna av Bengt Ek, men vilken? Är nog mest sugen på den med timern...www.cosas.se/shop/art.asp&catid=174&fu...=www.cosas.se/shop/art.asp&catid=174&fu...=
    Jag gillar den utan timer bäst. Jag tycker den blev lite tung i formen med hängande timer, även om jag håller med om att det vore praktiskt.
Svar på tråden Vita hem del 5