Inlägg från: Septemberpyret |Visa alla inlägg
  • Septemberpyret

Vita hem del 5

Kajsa M: Jag är lite nyfiken på att kika in hos dig om du har lust får du gärna släppa in mig...

• Septemberpyret

Helt OT: Upptäckte precis att munspelet jag köpte till lill-tjejen på Ullared senast färgar av sig när det blir fuktigt...nu har jag röda fläckar i den vita soffan...
    Himmelbiten: Tror att du köpte ett lika dant...
    Så mycket för att jag skrev att det funkar jättebra med ljusa soffor och småbarn...!

• Septemberpyret

Hej hej! Jag har pysslat lite ikväll, vill ni se... eller är det tråkigt med en massa bilder...?

• Septemberpyret

Oj, nu kanske jag har lovat för mycket...! Jag får det visst inte att funka, får lägga dem i mitt galleri istället...!

• Septemberpyret

Nu är de uppe! Det blev en krans till verandan och en inne, när man ändå klipper ner häcken kan man ju lika gärna göra något av den...! Var en sväng nere på LjungsHandelsträdgård i kväll så nu ska jag pysslade till en ljusstake också och nu ska jag fixa med resten...!

• Septemberpyret

juliah skrev 2007-11-05 20:06:35 följande:

Ok, nu kan jag inte låta bli...Jag har skrivit detta förr. Personligen har jag fullt upp med hus och barn. Skummar mig igenom tråden, kommenterar lite nu och då det som jag har lust till eller ser.Jag vill INTE behöva få dåligt samvete här inne. Tråden ger mig enormt mycket inspiration och jag har fått många nya goda vänner här...Jag blir så trött på att vi ungefär en gång i månaden går igenom samma sak..om och om igen. Jag tycker att TS kan vara värt att läsa lite nu och då!Hoppas alla får en trevlig kväll och att ingen tar illa upp.
    Håller helt med det du säger man har fullt upp med hus och barn och bidrar med det man vill och hinner...! Om du har lust och om det är OK får du jättegärna släppa in mig hos dig, jag är oinbjuden = jag är nog här alldeles för sällan...
  • Septemberpyret

Fyndade på Jysk igår 10 st små skyltar 19kr = I like! Sen skrev jag lite själv, enkelt ska det va´!

Beatrize74 skrev 2007-11-05 20:14:09 följande:
    Tjuvkikade lite i förväg. Fina kransar. Har du gjort zinkskyltarna själv? Scriptina? Superfina!
  • Septemberpyret

De är ju hur bra som helst, egentligen sitter det ett litet rött metallhjärta på också som jag tagit bort. Så jag täntke julpyssla lite med dem också! Skulle nog ha köpt lite fler när jag tänker efter...!

Beatrize74 skrev 2007-11-05 20:17:13 följande:
    Ahaaa...anade att de var från Jysk, har redan bestämt mig sedan innan att jag ska fyndköpa dem imorgon!
  • Septemberpyret

Tack , kanske lite väl spretiga men det funkar väl!?

versan skrev 2007-11-05 20:21:22 följande:
    Och så fina kransar. me like!
  • Septemberpyret

Tack , kanske lite väl spretiga men det funkar väl!?

versan skrev 2007-11-05 20:21:22 följande:
    Och så fina kransar. me like!
  • Septemberpyret

Beatrize74 : Absolut, jag letade fram en gammal jag hade som inte var så bra, men jag kunde inte vänta tills affärerna öppnar imorgon... Jag får kanske göra om dem igen, men det gör ju inget!

• Septemberpyret

Svärfar kommer och kapar ner resten av häcken imorgon så då finns det både kvistar och ved för alla som vill...!

Himmelbit skrev 2007-11-05 20:24:25 följande:
    Vad fint!!! Vilka supersnygga kransar *lägger genast in en beställning*
  • Septemberpyret

Oj oj, du har många "härmningar" tillgodo med tanke på hur mycket jag härmat dig...! Finns det fler kvar eller köpte du rubbet...?!

Himmelbit skrev 2007-11-05 20:30:11 följande:
    Jag har också köpt de skyltarna och satt just och funderade på om du hade pillat bort hjärtat... Ska genast härma!! *härmapa*
  • Septemberpyret

Ja, flytta hit vet jag! Snart är det "öppet hus" på Ljungs också, då plockar de fram alla fina julsaker...!

mimmi006 skrev 2007-11-05 20:48:35 följande:
    det är i tranås man ska bo *suck*
  • Septemberpyret

Tänkte höra om ni har några tips på vad man kan göra med "elefanttråd"...tror jag att det hette (tjock, formbar ståltråd)... Vill hitta på något kul, men vet inte riktigt vad...har ni några förslag?

• Septemberpyret

De ska ha öppethus en kväll framöver, då har de plockat fram alla sina fina julsaker precis innan och har "premiär" på dem...! Du vet inte om det ännu men jag tänkte att vi skulle dit...!?

Himmelbit skrev 2007-11-05 21:06:35 följande:
    Öppet hus??? Berätta mera - när?!?!
  • Septemberpyret

Ska genast kika in i hennes galleri, tack för tips!

malins79 skrev 2007-11-05 21:07:01 följande:
    Ett hjärta kanske?Eller en sån fin mistel som mimma gjorde igår?
  • Septemberpyret

Vi hade liknande i vår gamla lägenhet och bytte till billiga rostfria från Biltema (!!) Art 86-355, tror att de visar måttet på hela beslaget men är inte säker...

Mori skrev 2007-11-05 21:22:09 följande:
    Kastar in en fråga. I vårt snuskiga, fula kök har vi handtag till skåp pch låder av trä. Sådana böjda snorfula standardhandtag... Jag tål inte att se dem och vill byta ut dem. Men eftersom vi hyr känns det lite onödigt att lägga ut mängder med pengar. Så jag undrar om någon har tips på nya handtag i budgetklassen. Tror inte det är uppskattat att borra nya hål i luckorna, hålen som finns sitter med 8,8 cm mellanrum. Någon som har tid och lust?
  • Septemberpyret

Jag drar mig tillbaka nöjd, glad och fylld med inspiration från er alla! Natti natti!

• Septemberpyret

"Septembergrynet" - kreativt...! Ha det gott och kram på er!

mimmi006 skrev 2007-11-05 21:33:16 följande:
    Septembergrynet- mmm, julsaker på Ljungs låter härligt!
Svar på tråden Vita hem del 5