-
Hi hi, tur att ni har stort hus! Nu ska jag gå och pyssla lite, hör av dig om du är lunchsugen imorgon! Kram på er!Himmelbit skrev 2007-10-28 21:04:07 följande:Här står endel av mina Ullaredsfynd och väntar på att utplaceras!!
-
Hejsvejs!MichaelaW skrev 2007-10-29 20:42:03 följande:Hej allesammans!Jag hoppas att ni har det bra i höst vädret.Jag hinner fortfarande inte med datorn men det är faktiskt ganska så skönt. Har ett nytt litet inlägg i min blogg i alla fall.Välkomna om ni vill. michaelaolillprinsen.blogspot.com/
Vilken fin säng du har i barnrummet, nu måste jag ge mig ut på Blocket och leta igen... -
Kikade på det också, vilka fina sovrumsdörrar de satte in...!malins79 skrev 2007-10-29 20:57:04 följande:Kollade precis på Koja till Slott, och kom tänka på skulle inte TV4 spela in Extreme Housemakeover? Nån som vet?!
-
Hej hej!
Sitter här och "smygläser" lite ikväll igen...!
Kajsa: Kikade in och såg din krans - jättefin!
Himmelbiten: Vardagsrummet blir ju kanon! Har du kånkat runt på alla möbler själv..? -
Ursäkta att jag bryter in, men ska fåtöljerna vara kvar eller inte...?
Himmelbit skrev 2007-10-31 21:04:59 följande:Jag är helt övertygad om att du fixar resten!! Jag behöver ytterligare en proffsig hand!!Jag tror att det är enklast om du kikar in i mitt galleri (så slipper jag muddra hela tråden med bilder på mitt ofärdiga vardagsrum). Det finns en mapp som heter Vardagsrum.Obs! Det är fortfarande den gamla soffan som "försvinner" nästa vecka - skönt!! Ignorera sladdar och annat fult, typ TV:n som också ska bytas ut mot en vägghängd platt-TV.Så den nya soffan kommer alltså stå där nuvarande soffa står (den är lite bredare).En stor pall kommer att stå framför bordet (hitom).MEN - vad ska jag ha till höger och vänster om detta?Bea tipsade om IKEAs bänk Alve (måla vit och förvara ved i). Ska man bara ha en sådan bredvid kakelugnen (på vänstersidan) eller flera?Bea påpekade även att mattan är för stor. Det har jag aldrig tänkt på innan men när hon skrev det så fick jag en riktig aha-upplevelse! Det är ju sååå sant! Ska vi ha en rund matta istället eller en mindre?Tacksam för alla tips och idéer!! -
Du har definitvt 28 timmar på ditt dygn...! *imponerad*
Himmelbit skrev 2007-10-31 21:07:06 följande:Jaa - du förstår att jag har haft att göra Behöver inte besöka gymmet på läääänge TV-skåpet hade jag satt tassar under så det var bara att skjuta! -
Jag tror att du måste plocka bort dem också, annars blir det väldigt mycket möbler med tanke på rummets bredd... Du kanske kan ha dem som 2 mysfåtöljer framför kakelugnen eller spara dem tills övervåningen är klar...
Himmelbit skrev 2007-10-31 21:09:34 följande:TACK! Glömde ju skriva det.Vad tycker ni? De bör försvinna va? Vi har två stycken sådana med tillhörande fotpallar... -
I like!!! Jag har en nästan lika dan fast med mörkare ben i min lilla "önskemapp"! Det verkar som att alla andra gått och kollat på Heroes och jag ska gå och kojsa!
Himmelbit skrev 2007-10-31 21:20:37 följande:Ja, jag tror också att de måste bort.Det blir ju lite dumt att ha dem framför kakelugnen för då ser man ju bara två stora ryggar när man kommer innanför dörren. Spara?! Vad är det Uppe vill jag nog ha en ny soffa . Eller kanske det blir så att vi ställer upp den soffan vi köpt nu plus har pallen framför, och köper en ny till vardagsrummet. Blev kär i en soffa i Vakre Hjem idag... !! Denna: -
Är det den lilla eller stora varianten du tittar på...?
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30103172
Himmelbit skrev 2007-10-31 21:30:29 följande:Jag veeet inte! Det är ju en bra lösning men ingen nödvändighet. Jag har även tittat på IKEAs nätta fåtölj Stockholm. Jag är allmänt förvirrad bara -
Supersnygga, enfärgade i ljust tyg...? Tror att det skulle bli riktigt bra! Men du har helt rätt, de passar ännu bättre till Fogia-soffan, ni får nog skynda på med övervåningen...!
Himmelbit skrev 2007-10-31 21:37:54 följande:Den lilla - som du länkade till. Vad tycker du?