Inlägg från: Septemberpyret |Visa alla inlägg
  • Septemberpyret

Vita hem del 5

Sitter och funderar lite på vad jag vill har för badrumsmöbler i vårt badrum när vi bygger till huset. Övriga huset vill jag ha ljust, med mycket vita möbler i kombination med lite mörkt trä och marina (båt) inslag. Men badrummet har jag fastnat på helt! Funderar på mörkgråa avlångt kakel på golvet och vitt på väggarna, men sen... Det är så svårt att hitta fina badrumsmöbler som inte ser för moderna ut och som inte är för kitschiga. Någon som har några tips eller bilder på badrum i lantlig, marin stil?

• Septemberpyret

När jag kikar in hos er har ni ju de mest fantastiska hemmen och pysslet ni gör själva är ju helt fantastiskt! Jag förstår inte hur ni hinner, ni måste ha fler timmar per dygn än jag...! Det är nog ganska lätt att bli självkritisk men ser man det utifrån kan ni nog känna er jättenöjda! Att ni dessutom hinner med att blogga är för mig en gåta...! Kramisar

JeaJea skrev 2007-08-15 20:37:56 följande:
    Jag tröttnar iaf inte, tycker du är väldigt trevlig och inspirerande. Om nån ska dra är det ju jag, känner mig både osynlig, totalt ot och ovit just nu. Min blogg handlar om allt annat än inredning fast det är det jag tänker på mest. Är otroligt kritisk och tycker inget duger att visa upp. Alla andra målar och pysslar som galningar och jag blir inte nöjd eller färdig med någonting.
  • Septemberpyret

Tack för tipset! Jag ska fundera vidare!

mimmi006 skrev 2007-08-15 20:39:31 följande:
    Vi har väldigt neutrala badrumsmöbler från Ido, en i ek och en i vitt (snart uppsatt). Om du vill ha lite marin stil skulle jag satsa på miller, romantiskt Vedums Louis.
  • Septemberpyret

Jag gjorde misstaget och målade köksbordet med vit, vattenbaserad färg för att kunna fixa med det inomhus. Men så fort man spiller t ex rödvin, blåbär etc så "såtter" det sig i färgen. Så lacka är nog att föredra!

ming skrev 2007-08-19 21:38:37 följande:
    Vet inte om min fråga försvann i mängden, men jag frågar en gång till.Jag har alltså målat om köksbordet till vitt och jag har hört att man kanske borde lacka den så att eventuella märken och hack blir i lacken och inte i färgen, vad tror ni om det?
  • Septemberpyret

"sätter" skulle det stå...!

• Septemberpyret

Jag blev inspirerad av "kalligrafi-brädorna" jag sett här någonstans på tråden och tänkte försöka mig på att göra en själv... Men har ingen bra lösning på hur jag ska föra över den text och typsnitt som jag vill ha till själva brädan. Någon annan som testat detta...?

• Septemberpyret

Det borde funka, jag har målat på andra faneér-möbler utan problem...

numberone skrev 2007-08-19 21:57:52 följande:
    Är det någon som målat möbler från Ikea med fanér? Funkar det?
  • Septemberpyret

Upp-och-ner och bak-och-fram! Hade aldrig kommit på det själv!

mimmi006 skrev 2007-08-19 22:01:13 följande:
    Det finns lite olika sätt: karbonpapper, klipp ut och rita runt eller gör som jag:håll texten upp och ner och skriv baklänges. Försök fokusera på formen, inte på bokstäverna. Ett förfalskningstips !
  • Septemberpyret

Slipa lite eller använd snickaregrund som fäster direkt på lacken så slipper du slipdammet (min nya favorit!)

numberone skrev 2007-08-19 22:03:00 följande:
    Kanske bra att slipa lite innan eller? Har ett par magiker bokhyllor som jag vill ha helvita!
  • Septemberpyret

Mimmi: Kikade in hos dig, det är din fina "bräda" jag sett tidigare! Hoppas att du inte blir arg för att jag "härmar"...!?

Svar på tråden Vita hem del 5