• LCroft

Vita hem del 5

Jättefin Kajsa! Hur syr man langettstygn, heter det så? Ser så snyggt ut men jag har inte en blåblek aning om hur man syr

juliah: Vänta tills du fyllt 30, då rusar tiden fram helt plötsligt, känns som igår när sonen föddes vissa dagar och vissa så kommer man knappt ihåg hur det var, han fyller 12 år om en vecka, vart tog åren vägen? FundersamFörvånad 

• LCroft

Grattis mimma till den underbara sängen!

mimmi: Bordet är helt underbart, perfekt helt enkelt

Stort grattis till juliah som idag firar 2 år som mamma och givetvis ett stort grattis till lilla N

Nu borde Ida äntligen vara feberfri, skönt! Blir tokig om jag måste sitta inne en dag till. Tänkte sätta henne i vagnen och ta en promenad, ute och leka kanske man inte gör första feberfria dagen men en promenad måste man ju kunna gå på?

Jag hade missat att alla affärer har stängt idag och jag som hade tänkt hämta material till en julgransmatta, typiskt mig! Nu får jag vänta tills på måndag istället.

• LCroft

Rori så fin kudde, förstår att lillkillen vill ha den med sig

• LCroft

knytttis: Så gullig du är

VSM: Hoppas att han bara hade ätit nåt olämpligt! Ät vitpepparkorn som besatt Sen finns det nåt som åtminstone här heter Actimel, som yoghurt man dricker i små flaskor, det har vi slurpat i oss i 2 år nu så fort som man hört ordet magsjuka och *peppar, peppar ta i trä* så har vi klarat oss undan, fast alla andra på skolan hade det.

juliah: Din huvudvärk gör mig orolig! Hoppas du får en doktor imorgon som kollar bihålorna ordentligt, stå på dig gumman! Och så gjorde du mig så nyfiken Kan du inte ge en liten vink om vad det skulle kunna vara?

Här är det kallt nu på morgonen -8 grader! Men ingen snö, lite trist för det hade varit roligt att gå ut och busa i snön med Ida som man äntligen kan ha ute igen Annars blir det nog bara lite vanlig städning idag. Mamma kommer hit och är med Ida som sover när Nico har match, det vill jag ju inte missa Sen ska jag försöka få gjort lite pyssel ikväll, antar "pojkarna" kommer att bosätta sig i ishallen ikväll med då de vuxna har match. Tråkmånsarna.

• LCroft
    juliah skrev 2007-11-04 08:31:51 följande:
    Lcroft, vad ska du pyssla med?
    Ska försöka mig på lite kransar hade jag tänkt Så det blir att fara ut i skogen och samla lite material Hade ju tänkt sy julgransmatta i helgen men glömt bort att allt är stängt så det får jag ta tag i imorgon istället
  • LCroft
    mimmamum skrev 2007-11-04 08:43:47 följande:
    LCroft, krans låter mysigt! De hade så fina i Lantliv tyckte jag!
    Hade de?  Attans också att jag inte har tidning så jag hade kunnat vara en härmapa igen Undrar om den kommit i affärerna här än?

Eller så vill kanske någon snäll själ ta bild och lägga in i tråden?
  • LCroft
    juliah skrev 2007-11-04 08:59:34 följande:
    Mysigt med kransar!mimma, njaaaa, kanske väntar till jul med bilder  Nu är den på plats iallafall...hihi.
    Bild NU Sådär får du inte frestas ju Du vet ju hur nyfikna vi är
  • LCroft

VSM: Ha inte dåligt samvete för att du är hemma, du vet ju att om du smittar ner de äldre så har de mycket jobbigare än att du är hemma nu

Jag har inte fått varken 2 eller 3 barnschock än Kanske jag är för dum för att chockas?

• LCroft
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-04 09:15:33 följande:
    Lcoft: Nja chock och chock är väl att ta i . Men ibland undrar jag varför i hela fridens namn det verkade som en bra idé att skaffa tre ungar (eller ungar överhuvudtaget)Tack vännen för peppning, maken sa precis samma sak till mig alldeles nyss.
    Hahaha... Det stämmer! Speciellt när de bråkar och har sig, men vad skulle man göra utan dem sist och slutligen? Pyssla, ha en massa pengar att sätta på inredning, resa men trots allt så gör man ju mycket av allt man gör för dem och hela familjen Nåt som jag däremot många gånger funderat över är att när vet man att man är klar? Att nu ska jag inte ha flera barn? Jag menar, 3 barn är ju mycket och  har man fått 3 friska barn ska man väl egentligen vara nöjd
Svar på tråden Vita hem del 5