Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita hem del 5

Ändrarde planer sonen hade hög feber och var förkyld då han vaknade så nu är jag hemma idag. Känns helt ok, jag är lite förkyld själv och de borde städas här hemma. Typiskt mammor att vi tänker på det direkt...Får se vad som hinns med.

mimmi006 skrev 2007-10-30 06:58:01 följande:
    knyttis- ååå så fina saker! Ha en bra dag på jobbet!
    Tack! Ha en bra dag du med!
    Karamellfabriken skrev 2007-10-30 07:04:14 följande:
    Knyttis!Åh, vilka härliga bilder. Hjärtljusstaken är bedårande, var har du köpt den?Jag redigerar inte heller mina bilder. Vänder dem på sin höjd. Men nu ska jag köpa en ny kamera och därför kan jag verka lite tjatig !
    Tack, den är från det berömda och så ofta omnämda Syster lycklig!
    mimmamum skrev 2007-10-30 07:08:29 följande:
    Knyttis vilken stämning du sprider, vill ju ha jul NU!!! Ser verkligen fram emot de tryckta hjärtanen! Jag såg de som sextiotalsvillan gjorde och gillade dem skarpt!Åh kan inte sängen komma nu då!
    Åh, nu får jag prestationsångest, jag har gjort mitt bästa men är absolut ej 100 nöjd. De var så mycket svårare att få till jämna hjärtan och trycken var svårare än vad jag trodde. Men men hoppas ni blir nöjda i alla fall. De är gjorda med en hel del omtanke!
    Ni får krama till dem så de får bra form efter att de klarat sig igenom postgången!
    Ewis skrev 2007-10-30 07:15:33 följande:
    God morgon tjejer!Jag tjatar vidare om min fula hall Färgen den ska målas i är näst intill vit för ögat men det heter att den har grå pigment i sig.Vill byta lampan på väggen i tarppan oxå eller tycker ni att jag ska spraya den vit?Förslag på billiga lampor att sätta på väggen i trappan.Smajla:Jag har försökt med flera olika lampor på skåpet/skänken under fönstrena men tycker det ser fel ut.Har Du något bra tips på lampa, gärna billig ?Himmelbit:Tyvärr är det 3 sovrum som används + wc på övervåningen så göra hål i någon vägg funkar inte så bra.Funderar på att ta upp ett hål i trappväggen mot utsidan där tavlan och lampan sitter men just nu känns det som ett stort projekt och pengarna spar vi just nu för att åka utomlands 2 veckor så denna hallen blir en liten budgett renovering.
    Alldeles för trött för att ge råd, får se om jag sätter in mig i din fundering senare om vi piggnat till här hemma! Hoppas du får råd av de andra! Bea brukar vara en höjdare att tänka till!
    lasseliten skrev 2007-10-30 07:15:25 följande:
    God morgon! Här är det höstlov hela veckan så det betyder att kyrkis har stängt...så Ebbe och jag måste hitta på något annat att göra idag...Trodde att det skulle vara ok väder idag...men det ser inte lovande ut om man säger så... Håller på med swapen. Fler som är lite stressade el är alla klara? Vad ska ni hitta på idag?
    Hoppas ni får en mysig dag i alla fall! Trots rusk!
  • knyttis
    lasseliten skrev 2007-10-30 07:17:33 följande:
    Smajla och Knyttis - Underbart att knäppa på datorn och mötas av så fina saker och bilder! Tack!  
    Vad roligt att du blev glad!
    Ewis skrev 2007-10-30 07:19:39 följande:
    Känns lite pinsamt att fråga men kan jag få bli inbjuden till Er som måste godkänna besökare?Vill ju oxå se alla fina bilder?
    Ska lägga till dig!
    mimmamum skrev 2007-10-30 07:30:19 följande:
    Ni som har senaste drömhem och trädgård, bör man köpa den? Är det jul redan?
    Vänta på Lantliv istället, jag har drömhem och de var en alldeles för skrikig julstämmning i den! Lantliv såg vit ut enl förranr tease sida!
    Ska kolla ljustaken på Åhlens. Skulle hälst ha en som din dock
  • knyttis
    Värsta Supermamman skrev 2007-10-30 08:26:20 följande:
    Godmorgon!Inne en snabbis, har barnens kusiner här. Fem barn leker jage i vardagsrummet och snart kommer någon att slå sig.D&T julnummer var väl rätt likt det som var förra året? Det kändes så. Gillade faktiskt Allers julnummer mycket mer.Jag har sytt en julkudde till, är grymt stolt över den randiga kanten på kudden. Mest för att jag faktiskt inte kan sy, jag tror att det är ungefär som med matlagning att man kan höfta.Gissa vad det kommer att stå på nästa kudde?
    Vad fin kudde du gjort! Bra tips skulle aldrig tänkt att kolla in Allers annars!
  • knyttis
    Karamellfabriken skrev 2007-10-30 08:43:16 följande:
    VSM,Jättesnygg kudde, verkligen. Jag gissar att det ska stå "NATT" på den andra .*sömnbrist*Här är en bild på fönstret, färdigmålat och grått.www.familjeliv.se/krypin/karamellfabriken/gal...Det blir en inbygnadsmikro från Ikea ändå, hoppas att det blir bra.
    Vad fint det blev! Grått skulle de verkligen va!

LCroft- Zink+Vitt! Tycker jag
  • knyttis
    mimmamum skrev 2007-10-30 09:00:12 följande:
    Knyttis, ja jag måste nog hålla med om att originalet är det finaste, men den kostar ju på tok för mycket! Åhlens hade ett bra alternativ, de har haft den tidigare år också men den brukar sälja slut första dagen! Lantliv får jag i brevlådan, längtar så! Inte ska du ha prestationsångest, jag är säker på att jag kommer att gilla hjärtanen och som du säger så vet jag hur mycket jobb det ligger bakom alla swapares saker!
    Har den kommit ut i år då redan?
  • knyttis
    Karamellfabriken skrev 2007-10-30 10:24:17 följande:
    Jag önskar ett ärligt svar!Jag köpte den här lilla "hyllan" till hushållspappret från Madame Stolz.Jag tycker själv att den är söt och passar in i stilen vi ska ha i köket men kan inte bestämma mig för om den är "värd" att göra hål i det nya kalet för.Jag menar, kommer den att hålla? Kommer jag att tröttna?Tyck till, tack !www.familjeliv.se/krypin/karamellfabriken/gal...
    Jag har en liknande från M.Stolz jag med i köket är faktiskt lite osäker på om jag gillar den längre... Jätte fin var ju din, men jag förstår om du tvekar att göra hål i kaklet det är en sån "stor" definitiv grej. Vart på väggen har du tänkt ha den?
  • knyttis
    juliah skrev 2007-10-30 10:51:49 följande:
    Karamell, Hyllan är söt, MEN, jag får själv lite lätt ångest av tanken på att borra i kakel. Jag har nästan lite fobi för att sätta upp saker på väggarna *knäpp* . Fasar inför alla hyllor och knoppbrädan som ska upp i tvättstugan...Så avvakta (du har ju tid) lite, känn efter. Tror att en vit hylla på konsoller "håller" bättre i längden. Lasseliten har superfina tex i sitt kök...
    Åh så du köpte knoppbrädan! Vad kul! Jag hoppas att vi tar en tur igen till Nacka på lördag så jag får min jag med!
  • knyttis
    lasseliten skrev 2007-10-30 11:36:17 följande:
    Karamell - inte riktigt min stil, men den är fin! Skulle dock tveka inför att sätta upp den på en kaklad vägg..blir så jobbigt om man tröttnar. På tal om att borra i väggarna har vi äntligen fått upp knoppbrädor på vårt badrum. Usch så läskigt det var att borra i kaklet.  Har varit utan i ett år ung...Svårt att bestämma oss för vad vi ville ha. Det blev vita från Bruka. De är lite glansiga (vita) och jag tycker att det blev snyggt till det matta kaklet.
    Jätte snyggt!
  • knyttis
    Kajsa M skrev 2007-10-30 12:46:01 följande:
    Vad spännande!
    Vad fint det blev med vit vägg lugnt&stiligt!
    Karamellfabriken skrev 2007-10-30 12:46:41 följande:
    Knyttis,Jag håller med, det är alltför definitivt att göra hål för den typen av pryl.Nu släpper jag den och behåller min vanliga hållare i rostfritt stål. Lite tråkigare, mycket säkrare !
    Tror de blir bäst så jag med!

Fin matta!
Svar på tråden Vita hem del 5