Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 5

Nublu - allt i skrivet och klart, men jag kan inte skicka eftersom det står "Vännens epostadress" (obligatoriskt). Verkar alltså som om det fungerar som ping om inlägget till en vän? Och då blir det ju till den vännen som man skickar.

• Beatrize74

Nublu - visste inte att det var du som budade på min klocka. Ja-du...nu blir jag ju nödd och tvungen att köpa en M.J ljuslykta när du får in dem. *låtsas  offra sig*

Rori - supersöt kudde!!!

Värsta Supermamman skrev 2007-11-03 21:22:38 följande:
    *årets kräksjuka 1.0 är landat i familjen*Bläääää!Tack för tipset MM, ska bänka mig i soffan och hoppas på att ingen kräks.
    Åhhh...era krakar....hoppas ni klarar er smidigt undan nu. Kram
  • Beatrize74

Godmorgon!

Här är en lite udda morgon. Barnen sover ute hos sin farmor och farfar. Där ute är även deras två kusiner och deras farbror med fru. De ville själva sova över, de trivs verkligen i deras sällskap.

Men...att åka hem utan dem känns konstigt förstås, de är ju fortfarande så små att man mest är vana vid att ha dem hemma hos sig.

Självklart vaknade jag 05.46 som jag gör varje morgon! Men det gör ju inget. Vi ska åka ut till dem till lunch ungefär och sedan fara hem igen och då hinner jag ju göra lite saker här hemma under tiden.

Maken sover fortfarande, men snart ska jag väcka honom till frukost och han ska gå ut och sätta upp sista takpannorna och vindskivan. Själv tror jag att jag ska sy några vimplar, har varit sugen på det ett tag, men inte hunnit med riktigt.
    ...

Maria och Juliah - jag känner också av "tvåbarnschocken", att man tänkte "Men, så hääär lätt skulle det väl inte vara?" Man känner sig som värsta supermamman när man orkar med så mycket ändå. Men jag känner att det är lättare med två barn...faktiskt...och tusen gånger roligare för den ena håller den andras humör uppe på något sätt. Och det den ena gör hänger den andra också på, så aldrig något trilsk med påklädning eller tandborstning eller sängläggning eller något som det med stor sannolikhet skulle ha blivit om vi bara hade haft ett barn. Näee...jag tycker det är underbart och bara fördelar med två barn.

Och vet ni...vi fick ju höra så mycket att det skulle vara "synd" om Hugo som fick så tätt till sin lillasyster - 15 månader. "Ska han någonsin få rå ooooom sina föräldrar" Men maken och jag säger minst en gång om dagen när vi hör höga skratt från rummet bredvid, när de skrattar så de kiknar eller för "allvarliga" småbarnssamtal att "Ja-a...det är veeeerkligen synd om Hugo" och så ler vi bara åt varandra.

• Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-04 08:57:38 följande:
    Bea: Har du någon gång tänkt på att skriva en roman? Älskar ditt sätt att skriva och hade med glädej läst en bok du skrivit!
    Åhhh...tack! Generad Det var den finaste kommentar jag fått på mycket, mycket länge.

Jag skulle gärna vilja skriva en bok, men hur skulle jag då få tid till att göra mossbollar och sy vimplar?
  • Beatrize74
    Anton2005 skrev 2007-11-04 09:31:18 följande:
    God morgon!Jag måste fråga en sak. Gjorde precis ett gravtest och det var det tunnaste och blekaste strecka jag sett i fönstret som visar att mman är gravid. Tror ni det är fel på testet är eller tror ni jag är gravid. Sist när jag väntade Anton var det ju ingen tvekan. Klarblått direkt. Beror sånt där på när man testar sig, om det är väldigt tidigt el?
    Yeees....fler vitahembeeeeebisar...toppen...då kommer vi få fortsätta se små söta stickade koftor (vita förstås), Mailegkaniner och spjälsängsskydd från Lexington.

Stort grattis!!!!!
  • Beatrize74
    mimmamum skrev 2007-11-04 10:43:33 följande:
    Nu så! Nytt inlägg, lite kuddmossa, välkomna!
    Superfint...bilder uppskattas som sagt!

Gemelli - snaaart kommer bebisen...håll ut. Och du ska se att du fortsätter "lång väntan, kort leverens" tendensen här i "Vita hem", att förlossningen kommer gå fort sedan som belöning för att du väntat så tålmodigt innan.
  • Beatrize74

Stooora bilder, men jag är så lycklig. Jag har velat sy dessa länge nu, men det har bara kommit en massa "onödiga nödvändiga" syprojekt emellan..men nuuuu så fick jag äntligen tid att sy dem. Jag satt och nynnade hela tiden jag vändsydde och klippte ska ni veta.

Maken kom ner efter sin sovmorgon. "Men vad gör DU gumman?"
    "Vimplar" flinade jag lyckligt.

"Kan du inte göra några till Hugos rum också...om jag sätter in bröstpanel där med och målar det vitt?"

Poäng till mig va?

• Beatrize74
    Schnuckums skrev 2007-11-04 13:29:28 följande:
    Ha ha vad bra tränad han har blivit din make.... Min make börjar bli åt det hållet också.
    Vi har gjort ett bra jobb med våra karlar med andra ord!
    mimmi006 skrev 2007-11-04 13:30:43 följande:
    Bea- jättefint! Vad snyggt du syr dessutom . Jag vill också göra vimplar till Hugos rum, men det ska väl bli klart först... *fniss*
    Oj, måste man ha ett ruuum till vimplarna? *hade helt förträngt "kartongen" som ska föreställa dotterns blivande rum*

Men pssst..Mimmi...vi har grundmålat tre av fyra väggar i alla fall så liiiite mindre kartong är det ändå än det var vid det fotot du fick se senast, men det ska slipas och målas två gånger till. Pust! Ska nog gå upp och se om jag kan slå mig i kast med det nu faktiskt. Då blir maken nog glad när han kommer hem.

Tänk om väggmålning vore minst lika kul som att sy vimplar. *suckar*
  • Beatrize74
    Gullfina skrev 2007-11-04 13:36:57 följande:
    Vad snyggt alltsåNi gör så fina saker här hela tiden. Man hinner inte med tråden bara...i den fart den håller. Typ...170 km/t
    Look who's talkning...inredningsmästarinnan nummer 1. Du målar ju och syr på löpande band så du har ju typ "varvat" oss för länge sedan.
Svar på tråden Vita hem del 5