Godmorgon!
Här är en lite udda morgon. Barnen sover ute hos sin farmor och farfar. Där ute är även deras två kusiner och deras farbror med fru. De ville själva sova över, de trivs verkligen i deras sällskap.
Men...att åka hem utan dem känns konstigt förstås, de är ju fortfarande så små att man mest är vana vid att ha dem hemma hos sig.
Självklart vaknade jag 05.46 som jag gör varje morgon! Men det gör ju inget. Vi ska åka ut till dem till lunch ungefär och sedan fara hem igen och då hinner jag ju göra lite saker här hemma under tiden.
Maken sover fortfarande, men snart ska jag väcka honom till frukost och han ska gå ut och sätta upp sista takpannorna och vindskivan. Själv tror jag att jag ska sy några vimplar, har varit sugen på det ett tag, men inte hunnit med riktigt.
...
Maria och Juliah - jag känner också av "tvåbarnschocken", att man tänkte "Men, så hääär lätt skulle det väl inte vara?" Man känner sig som värsta supermamman när man orkar med så mycket ändå. Men jag känner att det är lättare med två barn...faktiskt...och tusen gånger roligare för den ena håller den andras humör uppe på något sätt. Och det den ena gör hänger den andra också på, så aldrig något trilsk med påklädning eller tandborstning eller sängläggning eller något som det med stor sannolikhet skulle ha blivit om vi bara hade haft ett barn. Näee...jag tycker det är underbart och bara fördelar med två barn.
Och vet ni...vi fick ju höra så mycket att det skulle vara "synd" om Hugo som fick så tätt till sin lillasyster - 15 månader. "Ska han någonsin få rå ooooom sina föräldrar" Men maken och jag säger minst en gång om dagen när vi hör höga skratt från rummet bredvid, när de skrattar så de kiknar eller för "allvarliga" småbarnssamtal att "Ja-a...det är veeeerkligen synd om Hugo" och så ler vi bara åt varandra.