Vita hem del 5
LCroft - jag vet hur ni kan göra i er hall....ska bara hitta bild. Helt seriöst tror jag det skulle bli superfint!!! Och inga jackor kommer synas heller!!!
LCroft - försökte först hitta byggförslaget, men det är borta. Sedan försökte jag som hastigast photoshoppa ihop hur jag menade, men det blev för mycket mickel, ska försöka förklara med ord istället.
Som jag förstår det så har du lite utrymme kvar mellan fönstret och fram till väggen där kläderna hänger. Kan det röra sig om 30 cm ungefär?
Lek med mig i tanken nu. Alla hängare och hyllor är borta på den väggen. 30 cenitmeter ut (eller om det är mer beroende på hur långt in själva glaset i fönstret börjar, så låter du din händige make slå upp en pärlspontsvägg som är lika bred som den fina sittbänk han snickrat ihop. Den kommer alltså UT från väggen - trettio centimeter tomrum bakom och sedan den panel ni redan har där.
Pärlspontsväggen låter ni gå ända upp till taket.
BAKOM den pärlspontsväggen sätter ni upp två skivor som står rakt ut från er befintliga vägg och fästs i fondväggen och som får utgöra hyllor. Överst har ni plats för cykelhjälmar etc. Nederst ställer ni skor på BÅDA sidorna PLUS under den nedersta skivan också.
Mellan dem sätter ni en skiva som får utgöra en skiljevägg bakom fondväggen. På vardera sida hänger ni varsin rundstav djupt in så att man kan hänga kläder på klädhängare bredvid varandra utan att de syns från ytterdörren.
Det ni ser när ni öppnar dörren är då alltså en liten pärlspontsfondvägg, vitmålad. Framför den (om möjligt), kan ni ställa den fina bänken. Man kan lägga in skor och kläder från båda sidorna bakom panelen. Du kan sätta spotlights i bakstycket och hänga en vacker ljuskedja på fondväggen, kanske runt en spegel eller tavla. En vacker "Välkommen"skylt eller bonad kan hänga rakt fram på fondväggen.