Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 5

lasseliten skrev 2007-11-01 11:49:57 följande:
    Usch, man får alltid en släng av prestationsångest när man ska ge bort saker man gjort själv...får inte ni det?
    OM!!! Och då har jag hög prestationsångest i vanliga fall UTAN att ge bort. Hästarna är supersöta.
    juliah skrev 2007-11-01 11:57:44 följande:
    Bea, svarar dig här, nej tyvärr ingen dragkedja, ska till sybutiken och be om lite hjälp. Dragkedja, tryckknapp, vet inte riktigt vad jag kan och vilket som blir bäst.
    Det enklaste är kanske att sy fast en liten foderficka inuti som man kan fästa en tryckknapp i? *försöker minnas hur mormor gjorde sina*
    lillafruluva skrev 2007-11-01 12:08:43 följande:
    Vad fina grejer ni gör! Har börjat med lilla toaletten nu och här är resultatet så långt(en del grejer som golv, lister och rör som måste fixas):Före                                  Efter              
    Oj vilken skillnad! Fiiint!

LCroft - jag vet hur ni kan göra i er hall....ska bara hitta bild. Helt seriöst tror jag det skulle bli superfint!!! Och inga jackor kommer synas heller!!!
  • Beatrize74

LCroft - försökte först hitta byggförslaget, men det är borta. Sedan försökte jag som hastigast photoshoppa ihop hur jag menade, men det blev för mycket mickel, ska försöka förklara med ord istället.

Som jag förstår det så har du lite utrymme kvar mellan fönstret och fram till väggen där kläderna hänger. Kan det röra sig om 30 cm ungefär? 

Lek med mig i tanken nu. Alla hängare och hyllor är borta på den väggen. 30 cenitmeter ut (eller om det är mer beroende på hur långt in själva glaset i fönstret börjar, så låter du din händige make slå upp en pärlspontsvägg som är lika bred som den fina sittbänk han snickrat ihop.  Den kommer alltså UT från väggen - trettio centimeter tomrum bakom och sedan den panel ni redan har där.

Pärlspontsväggen låter ni gå ända upp till taket.

BAKOM den pärlspontsväggen sätter ni upp två skivor som står rakt ut från er befintliga vägg och fästs i fondväggen och som får utgöra hyllor. Överst har ni plats för cykelhjälmar etc. Nederst ställer ni skor på BÅDA sidorna PLUS under den nedersta skivan också.

Mellan dem sätter ni en skiva som får utgöra en skiljevägg bakom fondväggen. På vardera sida hänger ni varsin rundstav djupt in så att man kan hänga kläder på klädhängare bredvid varandra utan att de syns från ytterdörren.

Det ni ser när ni öppnar dörren är då alltså en liten pärlspontsfondvägg, vitmålad. Framför den (om möjligt), kan ni ställa den fina bänken. Man kan lägga in skor och kläder från båda sidorna bakom panelen. Du kan sätta spotlights i bakstycket och hänga en vacker ljuskedja på fondväggen, kanske runt en spegel eller tavla. En vacker "Välkommen"skylt eller bonad kan hänga rakt fram på fondväggen.

• Beatrize74
    musli skrev 2007-11-01 12:50:20 följande:
    Jag har vunnit lite auktioner på tradera, kolla mina fynd!!!Är sååå glad! Längtar tills jag får hem dem!
    Superfina fynd ju.
  • Beatrize74
    Fam AR CW skrev 2007-11-01 12:54:05 följande:
    Jag undrar om något vet vart man kan köpa kuddfodral till prydnadskuddar som är som en lång cyliner? Dottern har en dagbedd och i varje ände ligger det 2 st kuddar som är som en cylinder. Inköpta på Ikea.Söker också efter stora kuddfodral till vanliga kuddar som hon också har i sin säng
    Kan "Andrea" från IKEA fungera i storlek tro?
  • Beatrize74
    LCroft skrev 2007-11-01 13:02:27 följande:
    Bea: Ursmart! Tack  Måste kopiera texten och försöka förklara till mannen, han som bygger här i huset nämligen Det enda som jag funderar på är att, du hade rätt förresten, det finns ett mellanrum på ca 30 cm vid fönstret, men där var dörren in till köket går så är det däremot bara 10 cm! Så man får klura lite på så man får det snyggt från det hållet också.
    Åhhh...så du förstod förklaringen då. Duktig du är. Tyckte jag virrade så. Ja, fördelen är ju att det inte kräver så mycket jobb eller material heller. Några meter pärlspont och lite färg.

Från andra hållet kanske man kommer se kläderna något, men det gör man väl idag också som det är, eller??? Har du någon bild på hur det ser ut från köket ut mot hallfönstret?
  • Beatrize74
    Ewis skrev 2007-11-01 13:07:16 följande:
    Kanske finns det någon som vill hjälpa mig att lägga ut bilder på hallen som jag vill få förslag på hur jag ska inreda, den ska vitmålas hallen.Vill även få tips på vad jag kan använda min vita balja till som oxå finns på bild i galleriet + att jag känner mig lite stolt över att jag fixade att göra två mossbollar som jag har bild på i galleriet.Verkar som att det är lättare att få svar och respons på bilder om man kan lägga ut dom direkt i tråden.
    Finns de under "hall" eller? Jag kan lägga ut dem om du vill.
  • Beatrize74
    Ewis skrev 2007-11-01 13:11:22 följande:
    Bea:Du är så snälla!All ligger på samma ställe eftersom jag är för snål för att ha plus.
    Tre bilder på hallen, visst var det så?
  • Beatrize74

Julstrumpa 1.jpgJulstrumpa b.jpgJulstrumpa.jpg

Här är den då...swapstrumpan, har lite olika "pynt" på sig.

Fick skynda mig att sy på knapparna på dessa tre efter att namnsdagsfirandet avslutats. Var nästan så jag inte hann ta kort innan mörkret kommit krypandes inpå knuten, men har jag lovat så har jag.
Svar på tråden Vita hem del 5