• LCroft

Vita hem del 5

Kajsa så fin! Du har också fått den lite vågig i kanten som VSM, vad gjorde ni?

• LCroft

VSM: Kan trösta dig med att jag hade storstädat och så kom den här:
    Ida
    Och spillde ut alla leksaker över hela golvet, tog fjärrkontrollen till tv:n och slängde den i golvet (den har jag inte testat om den fungerar ens) och när hon sprang och gömde sig så drog hon ner en blomkruka i farten, så jag har städat två gånger hittills idag och så har hon mage att se så glad ut! SkrikandesHemlis

• LCroft

Smajla det stämmer ju, din blev också vågig. Tycker det är så fint!

• LCroft

Jag tycker det är ganska lyxigt i år, nu har ju mannen nästan bara sitt vanliga jobb + juniorhockey tränare. I några år hade han sitt vanliga jobb plus att han tränade första laget, vilket betydde varje vardagskväll träningar och varje  helg matcher. Inte många timmar han var hemma.

Men det är de små sakerna man måste göra till roliga saker, en extra kram, lite extra omsorg när man ser att den andra är trött, redan små saker som att komma med en macka utan att den andra frågar osv. Sånt som inte krävs så mycket av en men som ändå visar att man bryr sig. Stjäla sig en liten stund då och då var man bara sitter nära i soffan och myser osv...

• LCroft

Anton: Vi har 3 år och 8 månader mellan de första två sen är det nästan 7 år mellan tvåan och trean. Jag har tyckt det varit skönt med lite mellanrum, men å andra sidan har jag haft jobbiga graviditeter och vetat om att jag inte skulle ha klarat av att få barn tätt.

• LCroft

Jea: Hjälp människa hur du jobbar! Hinner du alls med dig själv?

Smultron och glass skrev 2007-10-19 07:29:00 följande:
    God morgon! VSM: Haha, jag är nog inte rätt person att fråga. Jag blev helt kär i "rockstar"! Men jag lyssnar ju på sån musik också, svart i musiken, vit i hemmet - kulturkrock till max Mori: Såklart att du vann! Jag har någon bild i huvudet av att jag sitter med en massa tända ljus omkring mig, julmusik, glögg som doftar ljuvligt, pepparkakor och lussebullar att smaska på och två små söta katter som ligger och spinner vid mina fötter. Helst ska sambon sitta bredvid och tindra med ögonen och beundra varje paket jag slår in. Varje år försöker jag skapa den här stämningen, och jag brukar lyckas - i några minuter. Tills jag känner mig überstressad för att det alltid tar fyra gånger längre tid än jag tänkt mig och jag är alltid ute i sista sekunden. Katterna leker med snörena och gör så att allt trasslar. Ljusen tar slut. Inslagningspappret tar slut så att jag måste byta till något fult gratispapper med färgglada tomtar. Jag bränner mig på lacket. Alla paket blir fel och glöggen har kokat för länge. Dessutom har sambon gått för länge sedan, det här med att slå in paket efter konstens alla regler är inte hans grej.
    *asg*
    Bandykillar skrev 2007-10-19 07:57:26 följande:
    Vad kul Nublu. Ett stort LYCKA TILLIdag blir det att ringa farbror doktorn. Nu är jag och båda sönerna sjuka. Jag har så ont i halsen att jag inte kunnat sova ordentligt på tre nätter.(Jag gör hellre om småbarnstiden med vakna små bebisar hihi)Hoppas att ni andra får en bra fredag och sedan en skön helgKram Jennie
    Krya på dig!
  • LCroft

Godmorgon förresten!

Sov länge idag, Ida vaknade nog till vid 7 men jag orkade inte stiga upp på en gång och nästa gång jag tittade på klockan var den 8.20! Tydligen somnade vi om båda två.

Idag ska jag till stan när mannen kommer hem från jobbet, jag ska försöka vara en härmapa, vill göra strutar som juliah och så en julgransmatta. Så sugen på att pyssla när ni visar en massa fint hela tiden

• LCroft

Lycka till nublu!

Att jag inte kan komma ihåg allt i ett inlägg.... Generad

• LCroft

Hotellfrukost.... drömmer mig bort och försöker att inte höra min kurrande mage..

Svar på tråden Vita hem del 5