Inlägg från: Salmiak6 |Visa alla inlägg
  • Salmiak6

Vita hem del 5

Pärla

vi bor i ett vitt hus!

Nej ni kalaset blev väldigt billligt. Han beslutade att INTe dra ut tanden i alla fall.
    Gissa om jag har rätt att shoppa nu! Gl'ädjeshopping!

*fniss*

Gick direkt och köpte två Lexington-dukar!

• Salmiak6

Skogsstjärnan Han sa att en gång är ingen gång. men 2 gånger är en för mkt. Så händer det igen sså drar vi ut båda. Nej jag måste lämna FL ett tag för jag håller på och stressar ihjäl mig. Aknske tjuvläser lite då och då, men några inlägg ska ni inte behöva besväras av från mig nu.

• Salmiak6

Tack ni som kommenterat!
    Ska försöka hålla mig borta, men man är ju ngt beroende!
    Det kanske bara blir över kvällen
    Men ibland får jag känslan av att man är lite trött på mina inlägg och bilder. Kanske jag tjatar för mycket om mitt eget?

• Salmiak6

Lynn 84

Gulligt skrivet!
    Nej anledningen till att jag känner att jag måste hejda mig lite är att jag tänker på inredning HELA dagarna. Jag känner att jag glömmer bort mina barn. Tänker mer på hur deras rum ser ut än att de har en mamma som leker med dem och engagerar sig.
    Det har varit extremt mycket inredning i mitt huvud nu det senaste, måste försöka lugna ner mig lite.
    Här är det ju så himla svårt också, för man får så oändligt mkt nya ideer hela tiden.

• Salmiak6

Kanske ska göra så att jag bara svarar på era inlägg istället för att skriva egna.
    Tänkte svara på Gemellis fråga

Vi har en nästan helt platt tomt på gammal åkermark.  Trodde vi skulle komma billligt undan och vår husförsäljare la till ganska mkt i budgeten för underarbetet så att det bara kunde bli billigare. Men det visade sig sen efter provtagningar att marken var så lerig, så vi fick fylla sand under huset för 150.000. Utöver allt annat. Så det kan bli dyrt även på en platt tomt.

Sen har väl grovplanering och finplanering, med murar, gräs, plattor, altaner, häckar, blommor, träd osv kostat ca en halv miljon.

ett garage kostar från 100.000 och uppåt.

• Salmiak6
    gemelli skrev 2007-08-15 21:31:56 följande:
    Salmiak, Halv miljon för en trädgård, Shit pomfritt
    Min man säger här att det var att ta i.
    Ett par hundra tusen räcker gott och väl.

en granne som har fått hjälp med anläggning av plattor och jord har lagt enr över 200.000 och då är det en väldigt enkel trädgård och inte ett grässtrå än.
    Men gör man det själv sparar man MASSOR!
  • Salmiak6

Murar och plattor är väl det som är allra dyrast!

ska man rulla ut gräs så kostar det 22 kr/m2.

Häck är billigt jämförelsevis.

• Salmiak6
    gemelli skrev 2007-08-15 21:41:57 följande:
    Men var det befintliga tomter när ni köpte dom, eller var det råa tomter utan hus på?
    Vi köpte en bit åkermark kan man säga. Här har aldrig stått några hus.
Svar på tråden Vita hem del 5