Inlägg från: Salmiak6 |Visa alla inlägg
  • Salmiak6

Vita hem del 5

mimmamum skrev 2007-08-17 14:49:56 följande:
    TACK för era åsikter! Scriptina i all ära men den är ju såå vanlig nu, finns nästan i varje blogg!  Fast den är väldigt vacker! Nej ibland vill man rensa lite, jag tror jag ska rensa här hemma och sälja av lite grann också!
    Det gör jag också just nu! Rensar, fotar slänger ut på tradera. Jätteskönta tt bli av med lite gammalt så man får plats med lite nytt!
    mimmamum skrev 2007-08-17 14:50:17 följande:
    Salmiak, urfin lampa!
    Ja jag tycker om den mycket!
  • Salmiak6

Håller på att kasta ut svart Marimekko och annat som jag tycker är för stelt och "modernt". Tänkte hnänga den nya lampan i hallen över skänken istället. Men vet inte vad jag ska ha mer där, när jag tar bort marimekkotavlan. Ideer???

• Salmiak6
    Kaktus76 skrev 2007-08-17 15:07:50 följande:
    Bea: Skulle ha tagit den som inte är helglasad!Salmiak6: Kanske en spegel skulle vara fin ovanför?!
    Ja men precis! Att jag inte tänkte på det! Perfekt! SKa bara leta upp en fin vit! Eller är det någon som vet någon fin?
  • Salmiak6
    mimmamum skrev 2007-08-17 15:14:31 följande:
    Nytt inlägg! Välkommen dit!
    en sån spegel som Lena har i din blog, vet du varifrån den kommer?
  • Salmiak6
    Kaktus76 skrev 2007-08-17 15:22:58 följande:
    Vet att någon skrivit tidigare att det finns en vit spegel i ellos..kolla där kanske!!
    det är kanske den jag redan har?
    2007_0726_212550AA.JPG
  • Salmiak6
    ÄlskarMina skrev 2007-08-17 15:29:09 följande:
    ill ha hissgardiner till ett fönster vars bredd är 170cm; med stång är det 177cm....eftersom det är så brett måste jag ju ha 2st...men hur då??bredderna är 60, 80, 100 som jag kan använda...hjälp!
    Skulle inte ha två st i samma fönster.
    Det måste finnas i rätt bredd nånstans?
  • Salmiak6
    Beatrize74 skrev 2007-08-17 15:32:36 följande:
    Hihi...ni kan väl vara eeeeniga tjejer. Nu blev jag ju om möjligt ännu mer förvirrad. Sitter här och kikar förtvivlat efter olika varianter på spröjs för att se om det kan avgöra saken, men det ser inte ljust ut. ...Måste fråga en sak till. Ni som har kök - angränsar ert kök till fler än ett rum?På vår byggplan så har vi låtit rita in en dörr till ett angränsande sovrum. Nu har jag tänkt bort det när vi skissat på köket då vi ångrat oss. Svärfar menar att vi nog måste höra med byggnämnden först då kök tydligen inte ska få vara så "instängda" och det spelar ingen roll att vi ändå har en altandörr, det måste ändå vara en dörr in till ett annat rum, annars räknas det inte som kök, utan typ "kokvrå"?Kan det verkligen stämma?
    ALdrig hört! Mina föräldrar har bara en anslutande hall till sitt kök! Och det räknas som kök.
  • Salmiak6
    mimmamum skrev 2007-08-17 15:38:37 följande:
    Salimiak, spegeln kommer från House Doctor!
    Tack!
    Kaktus76 skrev 2007-08-17 16:08:08 följande:
    Exakt. Det var den jag menade.En hylla ovanför med fina ting på skulle kanske också passa?!
    Ja kanske det. HAr ju en tavellist, kan ju förlänga den med en till.

Här är bilden på hur det ser ut idag. *inte stolt!*
    bestå
Svar på tråden Vita hem del 5