Inlägg från: lasseliten |Visa alla inlägg
  • lasseliten

Vita hem del 5

Hej,

Här hemma är det upp och ner! Sonen hade så hög feber igår kväll så att vi åkte till akuten... 40.3 med alvedon och ipren i kroppen! Han bara låg och ryckte i sin säng med lätta feberkramper. Vi fick ett jättebra mottagande på akuten...och till slut gick febern ner lite så vi kunde åka hem! Sen har han varit vaken stora delar av natten...vi är helt slut hela familjen.

Nu ska jag baka scones. Det blir en lugn dag här hemma!

• lasseliten

God morgon!

Här hemma är febern borta! Skönt! Tror tyvärr att sonen fått sig en släng av dessa hemska höstblåsor. Trodde det var tänderna, men han hade så förskräckligt ont...men nu har jag sett att han har lite blåsor i munnen så det är säkert höstblåsor...Ska ringa vår underbara BVC-tant så snart klockan blir liiite mer!

Juliah - Ang julkrubba. Har vridit och vänt på min men det står inget! Jag kan kolla med butiken där jag köpt den om de vet/kommer ihåg var den är ifrån.

traktorn är jättefin Emmasa. Den har jag också spanat in...vår son skulle också bli överlycklig om han fick en sån!

• lasseliten

Juliah - har vägarna förbi där alltför ofta! Kommer alltid hem med något därifrån!

Idag blir det en lugn dag! Maten är redan förberedd...tror jag ska blogga lite på förmiddagen, om Ebbe är samarbetsvillig dvs

• lasseliten

13 år emellan - ang golven så tror jag att man kan "nåta" golven. Lägga in nån form av massa mellan springorna...tror dock att det är ganska mycket jobb...tror även att man kan spackla igen springorna med något annat medel, detta tror jag ska göras innan man slipar och behandlar golven...men mina kunskaper sträcker sig inte så långt tyvärr gällande detta... Lycka till!   

http://www.viivilla.se/articles.asp?articleid=637

• lasseliten

Juliah - hihi, jo...jag har beställt lite smått i zink...min zinkmani håller i sig Strutar, ljuslyktor, glasklocka, ljusfat, vägghängd äggkorg, små JUL-bokstäver...

• lasseliten

Japp, storshopping både för dig och mig Juliah! Härligt att vi är två! Känns alltid lite bättre då...

Filten, ja den har legat på hyllan ett tag...haft slut på garn. Men nu är jag på G igen...känner dock att den kanske blir liite väl grå. har inte lika mkt vitt som grått...men det går nog...

Svar på tråden Vita hem del 5