Inlägg från: Salmiak6 |Visa alla inlägg
  • Salmiak6

Vita hem del 5

mimmi006 skrev 2007-09-03 19:16:42 följande:
    Salmaik- jag klurar på er utbyggnad. Om du vill fortsätter jag att fråga på och komma med mina funderingar!Var det ett sovrum och en vinterträdgård i utbyggnaden?Vilka väderstreck ligger de i?Vill ni ha nyfunkis stil? Fick för mig att du var mer new england.. ?
    Supertacksam för aala tankar och idéer!!!
    Det är sovrum och vinterträdgård vi vill ha där. Vi har baksidan i västlig riktning och framsidan i ostlig.
    Nej jag är egentligen inte så mkt för nyfunkisstilen, men det är så svårt att komma på något annat. Jag är definitivt mer New England!
  • Salmiak6
    mimmi006 skrev 2007-09-03 20:28:52 följande:
    Salmiak- jag kommer inte på nåt vettigt, förlåt!Jag skulle nog satsa på en enklare variant, som var mer i den här stilen: www.trivselhus.se/BildArkiv.aspx det är ju jag! Det är häftigt med nyfunkis också, det enda jag kan komma på är att jag skulle göra mindre fönster till sovrummet. Såna smala som sitter långt upp, om det skulle vara funkis.Ska ni ha ert sovrum där? Skulle man kunna ha någon mysig övergång mellan vinterträdgården och sovrummet?
    Ja det såg fint ut. Kanske ska tänka bort funkisstilen och satsa på vår stil.
    Men det är så himla svårt. Kanske får anlita en arkitekt i alla fall.
    Övergång? tänker du att bryta väggen på ngt sätt då?
  • Salmiak6
    Karamellfabriken skrev 2007-09-04 09:02:50 följande:
    Hej alla!Kan ni tycka till om tapetval i vår hall?Det är ganska mycket väggyta eftersom hallarna uppe och nere hänger ihop + trappuppgång.Dörrar, möbler och trappa är vita. Golvet är ek med mörkt grå klinkers (eller liknande) i entrén.Det blir vita taklister och höga, vita golvlister.Så här ser dörrarna ut (och tapeterna vill man bara kräkas på).www.familjeliv.se/krypin/karamellfabriken/gal...HJÄLP
    Måste det vara tapeter? Kan ni inte måla vitt? Du ska ju passa dig för mönster efterso mönsterpassning är hopplöst på såna ytor.
  • Salmiak6
    Karamellfabriken skrev 2007-09-04 09:07:50 följande:
    VSMDet skulle vara snyggare om du hängde båda amplarna i det vänstra fönstret. Ganska nära varandra på lite olika höjder.
    Angående amplar, jag är lite allergisk mot det där med att hänga saker på olika höjd. Jag hänger hellre saker på samma höjd. Likadan med tavlor. Det tycker jag ser 80-talsaktigt ut om de inte hänger på linje. Men det är ju bara jag det....
  • Salmiak6
    Smultron och glass skrev 2007-09-04 08:56:40 följande:
    VSM: Åh, kan man plantera vårblommor redan nu? Det är så mycket om trädgårdar jag måste lära mig Hmm när du säger blommor i amplar så ser jag framför mig något från 80-talet. Gröna spretande blad i en vit plastampel, den man fick med blomman från Ica. Så sedan dess har jag bestämt undvikit alla typer av amplar. Men visa en bild och övertyga mig!
    Det är på hösten som man planterar lökar!
  • Salmiak6
    Smultron och glass skrev 2007-09-04 09:23:57 följande:
    Haha, jag som trodde att de planterades på våren Då fick jag ytterligare en uppgift till nästa helg då vi åker till landet. De vill helst ha soliga lägen antar jag?Kan man plantera snödroppar?
    Ja sol vill de ha, de blir mer rikblommande då, men de blommar över fortare också.
    Snödroppar är lökväxt så de kan du plantera nu.
  • Salmiak6

Usch jag som trodde jag skulle slippa operera bort visdomstanden. Nu har inflammationen blossat upp igen och jag åker på nästa penicillinkur OCH operation!

• Salmiak6

Skönt jobb man har! Sitter här och FL:ar!
    Har inte börjat än men är ändå på plats. Börjar kl 10:30 men är på jobbet redan 7:30. Lägger en stor del av min förtroendetid på jobbet. Hemma blir det inget gjort. Då tar jag bara fram symaskinen.

Svar på tråden Vita hem del 5