Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 5

mimmamum skrev 2007-09-07 08:08:59 följande:
    God morgon! Här blir en latdag! Ska handla lite och läsa Liza Marklunds nya, så spännande! Ta hand om Albin också förstås!Jag gjorde några kökstavlor igår! Favoritrecepten!
    Åååå vilken rolig idé.... Verkligen jättefint!!!
    En liten Vide i magen enligt ul
  • gemelli
    Adamama skrev 2007-09-07 10:22:41 följande:
    Startade en tråd om detta, men lägger in den här med. Litar nog ändå mest på era åsikter... "Omvärdering av hus trots att man inte har toplån?Vi köpte hus i vintras. Har nu bytt i stort sett alla ytskikt inne i huset, renoverat fönster, t ett rum av en vind, bytt från olja till pellets, snart klara med köket och lägger om taket (idag!).Plus att området är poppis och priserna verkar ha gått upp generellt. Så vi tror att vd en värdering så skulle huset vara mer värt än när vi köpte det.Men - till frågan. Vi har inget topplån på huset. Vad jag har förstått så gör de flesta en omvärdering av huset för att lägga om lånen. Men finns det andra vinster? Försäkringar t ex? Jag tänker att om huset brinner ner imorgon, så vill vi ju bli ersatta för det faktiska värdet på huset - inte köpeskillingen i vintras. Risken är att bilder på renovering försvinner i en brand."
    Självklart ska man värdera om sitt hus och framför allt för er försäkring som du skriver. Men om inte annant om ni skulle behöva låna mer, så har ni en bättre säkerhet.
    Vi har värdetat om våran BR 3 gånger på 3 år...
    Adamama skrev 2007-09-07 10:23:53 följande:
    Jag heter det också!
    Hihihi vad lustigt, kanske få skicka en smörkniv till dig då Bild kommer under dagen
  • gemelli

Här kommer en bild på mina smörkvivar i silver
    Tror att det var BEA som ville se dom

• gemelli
    numberone skrev 2007-09-07 12:13:43 följande:
    Hej tjejer!!Vi skulle behöva er hjälp!! Svara gärna i min blogg så missar jag inget!! www.hemmapavargata.blogspot.com
    Vill ni bara ha tak? Inte en veranda, alltså trapp?
  • gemelli
    numberone skrev 2007-09-07 12:29:29 följande:
    Hur tänkte du? Vi tänkte ha en platta som är typ 2x1,3m som avsats med en liten bänk precis under fönstret
    Jag tänkte, det ser ju ut att vara några steg upp till dörren ifrån marken, och hur ni skulle ha det där. Om det bara skulle vara en trapp upp eller en lite veranda oxå.

Men det här taket gillar jag, varken platt eller vinkel!!! Gärna med plåt då oxå, tycker jag är sååå fint!!!

• gemelli
    Adamama skrev 2007-09-07 12:44:27 följande:
    Åh, det huset är så fint. Fskarehedens Spoven va? Det skulle jag vilja ha om vi skulle bygga. Tycker det är tokfint med liggande och stående panel på fasaden.
    Yes visst är det Fiskarheden Spoven!

Ja huset är underbart!!!
  • gemelli

Ååååå vad trött jag blir på att bo så här trångt. Men framför allt att det vi bara har snetak i alla rummen. Vi har ju inga "rena" väggar Gråter
    Skötbordet som vi köpt får inte plats någonsatns längre Gråter

Blir sååå trött...
    Är det någon här inne som byggt ett eget väggskötbord?

• gemelli
    mimmi006 skrev 2007-09-08 15:55:56 följande:
    gemelli- vi har byggt ett som sitter på tvättmaskinen, väldigt enkelt och inte så snyggt, men funkar! Dags att stoppa lappar i brevlådor kanske? emmasa- vad spännande! Jag har också sett en jag tycker om, men den kostar 1500:-... vill du berätta vad du fick ge?knyttis- vi var också faddrar i somras och då gjorde jag dopskylten. Det kanske vore nåt?Pärla- vad många citat du har på lager! Toppen!
    Lappar i brevlådan? Fundersam

Åååå vad jag hoppas på lokalen/lägenheten i Strängnäs imorgon. "Om" det skulle gå så blir det en lgh på 300 kvm
  • gemelli

mimmi,

Det där har vi oxå tänkt göra, men problemet är att dom husen vi vill ha här finns det ingen plånbok för

Ska sprinnga och hämta länken...

Svar på tråden Vita hem del 5