Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

Jag har tidigare laddat ner typsnitt till min dator och då lyckas "packa upp" det.

Men nu har jag en ny dator med Windows Vista och jag vill ha in Scriptina bla, men jag vet inte hur jag gör någon som kan hjälpa mig?!Kyss

• Sagalin
    Himmelbit skrev 2007-09-21 21:48:09 följande:
    Jag har ju lekt datasupport X antal ggr tidigare så jag kör väl igen ... Men du - jag har för mig att man kan installera fonter på ett enklare sätt i Vista (har inte det själv). Undra om det inte bara var att högerklicka på fontfilen - testa det och se om du får upp ngt alternativ om att installera.
    Jag löste det!
  • Sagalin
    mimmi006 skrev 2007-09-22 07:32:42 följande:
    malins- vad ska du göra för fint?
    Vet inte än, men det är alltid kul att ha det typsnittet.

Jag tror jag ska göra lite namnlappar till barnens korgar i hallen.
    Sen skulle jag vilja hitta en liten pall och skriva "Sitt och Vila" Men då måste jag fixa karbonpapper.
  • Sagalin

Jag såg på någon blogg vet inte vems. Men iallafall så hade denna blogg bilder från Skarps brädor.

Då fanns det en bräda som det stod "det är för oss solen går upp" Ted Gärestad.

Den var så fin, skulle vilja göra något liknande och ge Marcus i julklapp, vi hade nämligen den låten på vårt bröllop.

Min undrar är om nån som vet vilken bräda jag menar och om det finns nåt typsnitt som är liknande det som Skarp skrev?!

Och vilken blogg det var?

• Sagalin
    mimmi006 skrev 2007-09-22 07:50:39 följande:
    malins- du kan prova att måla med blyerts på baksidan av pappret, blir som ett karbonpapper light då!
    Jo jag vet. Men jag har inte haft ro till att sätta mig med detta ännu. Känner mig väldigt stressad över alllt som jag vill göra men jag har inte fått riktigt inspiration till ännu, att måla konsoler, sy kuddar, måla brädor ala Skarp.

Jag har Saga på dagis mellan 9-12 varje dag. Har jag tur sover Jacob mellan 9-10.30 men oftast sover han bara 1 timme. Då är det så mycket som jag måste hinna med, du vet bädda, sätta på tvättmaskinen, röja under från frukosten och plocka upp alla saker som av någon anledning kommer fram ur alla vrå.
    SEN vill jag hinna läsa lite här med Sen är min lilla "lediga stund" oftast över. Sen på eftermiddagen är det svårt att måla för då vill bara Saga vara med och på kvällen när dom sover är jag själv så trött. Ibland somnar Jacob inte förrän vid 21-tiden och då är inte jag så sugen på att pyssla.

Marcus jobbar väldigt mycket nu även på helgerna så jag får ingen tid för mig själv. Jag hoppas det lugnar ner sig på jobbet snart så han kan vara hemma lite så jag kan få nån timme när jag någolunda ostört kan pyssla.
  • Sagalin
    mimmi006 skrev 2007-09-22 08:48:51 följande:
    Jag röstar på vitt med grått foder. Det har några grannar och det huset påminner om ert! Hur fint som helst! Dörrarna är engelskt röda...
    låter snyggt!
  • Sagalin

Vad lugnt det var här idag!
    'jag har faktiskt målat några konsoler i eftermiddag. Jag ska måla dem 1gång till imorgon sen ska jag måla hyllplanen med. Men jag måste såga itu det först.

• Sagalin
    mimmamum skrev 2007-09-23 19:31:28 följande:
    Nytt inlägg, mina nya lampor! Välkomna!
    Åååååå, så fina!
    Nu värker det i avundsjuketarmen igen.

Jag förstår att du är nöjd och glad.
  • Sagalin
    Kajsa M skrev 2007-09-23 19:29:33 följande:
    Vi har satt upp fasadbelysning idag på huset. Vilken trolig skillnad det blev här nu ikväll. Så läckert det är med ljus och vad viktig ljussättningen är för helheltsintrycket!
    Vi har också några lampor som ska upp på husväggen. Hoppas vi kan ta tag i det snart för det är ganska mörkt vid vår entré.

Ingen bild?
Svar på tråden Vita hem del 5