Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

Ommålad LeksvikHär är en bild på en ommålad Leksvik, inte den bästa kanske men man får ju ett hum om hur det blir.
  • Sagalin
    ToalettenJag behöver lite tips på var jag kan hitta snygga handdukshängare.
    Vi har idag helt vanliga kromade hängare för två stycken handdukar vid varje handfat men skulle behöva ha för tre, vi är nu fyra i familjen och behöver ha en extra för gästhandduk.

Gärna på nån webshop.
  • Sagalin

usch, jag trillade i vår trappa nu på morgonen när jag bar Jacob. Som tur var halkade jag bakåt och gled de sista trappstegen så Jacob hamnade i min famn, tänk om jag trillat framåt! Jacob blev jätterädd och gallskrek men det gick över efter en stund.

Marcus låg inne hos Saga och hörde oss och trodde jag tappade Jacob och kom springades.

Jag har ont i rumpan och i ryggen men det kunde varit värre.

Vi som skulle smyga ner och sätta på kaffe för Jacob vaknade tidigt och hade sina glädjeskrik för sig och jag ville inte väcka Saga (och Marcus)

• Sagalin
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-19 09:46:54 följande:
    Lcoft:Tack!Jag tror att jag ska sälja den.Vad kan man få för en sänggavel som är 1½år gammal och kostade 1300:- ny, halva priset?  Och kan man sälja en 1år gammal heltäckningsmatta? Känns dumt att slänga den, de förra ägarna betalade 8000:- för den *helt galet*
    Halva priset borde du kunna få eller iallafall 600kr.

Testa att lägg ut mattan på Blocket, nån tusenlapp kanske nån vill ge.
  • Sagalin
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-19 09:53:16 följande:
    Jag har så hmla mycket att lägga ut på blocket att det liksom bär emot, trots att jag vet att jag hade fått in massor av roliga shopping pengar om jag fått tummer ur. Ni får gärna säga åt mig på skarpen!Malin: Hur mår rumpan nu? Har du ont? *konstig fråga*
    tack för att du frågar
    Jag är öm på rumpan och kommer få världens blåmärke! Jag har lite ont i ryggen så jag får tänka på att vända hela kroppen istället för att vrida mig.

Var har Gemelli tagit vägen?
  • Sagalin
    Värsta Supermamman skrev 2007-09-19 18:35:02 följande:
    Minns ni duken jag visade i förmiddags? ( www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/g...)Så här blev kudden! ( Helst hade jag velat att allt broderi blev vitt men det funkade inte trots att det låg flera timmar i nästan rent klorin)
    vad fint!
    Ska inventera mammas dukförråd i helgen om hon har någon lämplig kuddkandidat.

Smart att bleka i klorin, jag tycker den ser fin ut passar med den rutiga kudden bakom.
  • Sagalin

Ååå, jag måste också ta mig i kragen och sy lite kuddar.
    Ni är så duktiga här på att sy kuddar.
    Det får väl bli några nya till sovrummet. Jag väntar på mitt tyg från vår gardinaffär. Jag ska kolla med dom imorgon om det kommer hem snart, vill ju få upp nåt i fönstrerna i sovrummet är inte speciellet mysigt nu. Jag hade tänkt sy hissgardine ala Salmiak.

Ska kolla in Idol samtidgt som jag bloggsurfar lite. Marcus är som vanligt på jobbet Ledsen

Skulle vara kul att ha hemma honom nån kväll, fast då kan jag ju inte sitta här med gott samvete

• Sagalin
    mimmi006 skrev 2007-09-19 20:13:41 följande:
    malins- jag är i samma sits! Tur att man har er tjejer ... och idol!
    Ja, det är ju inte så lätt att ha ett socialt liv i IRL när man har två småbarn varav den ene ammas och en make som jobbar typ dygnet runt. Då är det tur att ni finns.

Inte konstigt att jag vill göra om en massa här hemma, mina kvällar går åt till att fl-surfar och läsa en massa underbara inredningsbloggar

Näe nu vaknar Jacob bäst att rusar dit.
  • Sagalin
    Enji skrev 2007-09-19 21:02:52 följande:
    Var har du hittat de fina barstolarna?
    Ja, de är från Ikea, jag satt själv och kollade på dem, Ingolf tror jag att det är. Har funnits i antikbets innan så det var en nyhet.
Svar på tråden Vita hem del 5