• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Rori

Glömde kommentera Juliahs smycke!Verkligen jättefint Glad

Melvins inredningstokiga mamma
  • Karamellfabriken
    Snowgirl skrev 2007-08-15 08:45:06 följande:
    karamellfabrikenÅ nej, är det de , köppte en sådann igår i en lampaffär här hemma, som jag ska lämna tillbaka....tycker att de är för klumpiga och ser för plastiga ut.Var det dem du menade också Juliah?Ingen annan som har något annat förslag? Vet att jag såg i någon inredningstidning för ett tag sedan en helsida på urfina strömbrytare, men som inredningstokig som man är så har man ju en hel del tidningar ...och vilken tidning det var har jag ingen aning om.
    Hmm, vad synd!
    Nej, då vet jag inte.
    Själv älskar jag "renova" och tänkte att alla andra också gjorde det !
    All you need is love
  • Snowgirl

mimmamum
    Tyvärr också samma där som jag skrev om , vad jag kan se så är det bara de de har.
    Tack ändå .

• Snowgirl

Juliah
    vet du om det är dem du menade också...alltså Eljo´s Renova?

• k girl

Snowgirl: Byggfabriken (www.byggfabriken.se) har riktigt snygga strömbrytare. Dock vet jag inte om de är godkända för badrum, vilket alla armaturer måste vara.

• lasseliten

Snowgirl - vi har strömbrytare från byggfabriken och är så nöjda! De är verkligen så fina! Kolla i galleriet om du vill

• juliah

snowgirl, ja dessvärre så är det de! De är det bästa budgetalternativet tycker jag. Har inte råd med så många från tex byggfabriken.

mimma och rori, tack!

Ha en underbar resa rorí!

maria, glömde ju bort, urfin säng och snygg postlåda!

• Sagalin

Juliah, vad fint halsband, blev sugen på ett sånt själv. Jag skulle få ett smycke av min käre make när Jacob vad född, skulle egentligen fått ett när Saga föddes men det blev aldrig av.

Jag ska visa Marcus detta och säga att jag vill ha ett. Har du silverkedjan till?

• juliah

malins, japp det är kedjan som du ser på bilden. Jag tog det där med smyckesköp i egna händerFlört

• Rori
    juliah skrev 2007-08-15 09:37:30 följande:
    snowgirl, ja dessvärre så är det de! De är det bästa budgetalternativet tycker jag. Har inte råd med så många från tex byggfabriken.mimma och rori, tack!Ha en underbar resa rorí!maria, glömde ju bort, urfin säng och snygg postlåda!
    Tack Glad
    Melvins inredningstokiga mamma
Svar på tråden Vita hem del 5