• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • lasseliten

Två bilder på vårt halvklara kök.

Juliah - förstår precis hur du känner. man är sååå rädd att välja fel så att man kommer att ångra sig! Är det bänkskivan du funderar på?
  • juliah

Gemelli, äsch, gamla vanliga. Golv, diskho och bänksiva. Knoppar eller handtag orkar jag inte ens tänka på...Jag är livrädd att det ska se för "hårt" ut med både svart golv och svart bänskiva. Maken vill ha stenskiva, jag känner att laminat duger bra för mig...
    Jag får ont i magen av det här. Jag vill kunna känna att det är ljust och sött i tvättstugan. Samtidigt som jag vill kunna ha den lite mer "elegant".

Velar mellan enkelt eller dubbelt ho i orslin. Vill ha dubbelt men det ser väl läjligt ut i den där lilla tvättstugan.

• juliah

Skit också, lasseliten, gud så snyggt. Men nu belv allt bara värre, jag ska visserligen inte ha så många skåp men jag som varit fats övertygad om ståt blev nu ÄNNU mer förvirrad, ädel är ju så fint. Men vi har ju det i köket...hjääääälp!

• juliah

Lasse, vad är det för bänskiva ni har?

Nu blir det dubbelt handfat bara för att jag såg er, snacka om att inte ha  ngn magkänsla alls självLedsen

• lasseliten

Nej! Det var ju inte meningen. Tycker absolut att du ska köra på ståt, jättefint!!

Och TACK för att du tycker att det blir bra!

• lasseliten

Juliah - det är valnöt. Den är inte oljad än så den kommer att bli lite mörkare.

Sen tycker jag ABSOLUT att du ska köra på din magkänsla...den fungerar ju superbra!!! Enkelho är också jättefint!

• gemelli
    lasseliten skrev 2007-08-15 12:20:08 följande:
    Två bilder på vårt halvklara kök. Juliah - förstår precis hur du känner. man är sååå rädd att välja fel så att man kommer att ångra sig! Är det bänkskivan du funderar på?
    Jätte jättefiiiiint!

Min mamma o pappa har precis gjort om sitt kök och då såg jag till att det blev ett Ädel, det är såååå snyggt

juliah,

Vill inte förvirra dig nu, men jag känner att jag måste ge igen lite för din terro med syster lycklig

Har du sett IKEAs nya luckor, sååå stilrena. Sånna man inte behöver några handtag till.
    (kanske ett problem mindre då)
    En liten Vide i magen enligt ul
  • tjenixen

Måste passa på att ställa en fråga här:

Ni som har råspont i era hus, blir det inte dammigt och svårt att liksom ha rent. Inte för att jag dammar väggar annars men tapeter tar ju inte åt sig damm etc som t  ex råsponten gör. Svårt att torka av den eller? Blev så nyfiken då jag själv nästan slår bakut vid tanken på råspont på väggar:)

Svar på tråden Vita hem del 5