Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

mimmi006 skrev 2007-09-27 19:37:40 följande:
    Veroniqa- fina blommor! Hoppas du kryar på dig snart!Skogsstjärnan-
    det är jobbigt med tänder, stackare. Kanske han behöver lite
    smärtlindring? Häng med på stödgrupp för unga virkerskor, vettja!
    Mimmi: ja men vad för smärtlindring? Jag vet att det finns någon salva hos er, men den finns inte här

Nåja, vi ska se hur det utvecklar sig. Hur länge brukar det ta för de sista tänderna att komma fram. För min son har det malat på sedan i våras/somras.... Det om det. Nu somnade han, efter en supp. Hade hög feber igen Lämnar hemma imorgon, fastän jag BORDE vara på jobbet. Hade möte och lite annat viktigt som ligger på, men men. Imorgon ska jag prioritera MITT barn framför andras

Angående mormorsrutorna - Jag HAR kunnat virka de! Gjorde en kudde typ på trean... Tyvärr i pastell rosa och grönt
    För några år sedan virkade jag en väska av jutegarn. Gjorde enkla vanliga stolpar och använde mig av en grov virknål. Den blev supertuff och fin
  • Skogsstjärnan

mimmi: Har flytande panadol (samma som panodil antagligen) hemma. Kanske ska testa med det...

VM: Tack, men jag ska se om det hjälper med mimmis tips och höra med tandläkaren. Har bara pratat med vanliga läkare än så länge.

Vilken filt menar ni? Någon helvit? Ser inte...

flatt, jag vet vilken du menar men kommer inte på vad den heter...

• Skogsstjärnan

Ja, Värsta supermamman ÄR FÖR SNÄLL OCH SÖT OCH HÄRLIGT UNDERBAR

Ångrade mig i samma sekund som jag skrev det...

Hör av mig hur det blir! Vad heter den??? Skulle vilja höra med min tandläkare först...

• Skogsstjärnan

VSM: Tack! Har sparat namnet på den nu!

• Skogsstjärnan

Godmorgon!

Kikar in en snabbis. Är ju hemma från jobbet med sonen idag. Natten var hemsk för honom

Men men, det blir väl bättre!

Vet ni en kul sak förresten? Idag har maken och jag varit tillsammans i 8 år Oj så jag minns den där dagen för 8 år sedan...

• Skogsstjärnan

Gemelli: Visst är du kvar här än????

• Skogsstjärnan
    juliah skrev 2007-09-28 08:16:22 följande:
    Skois grattis på er  dag!Tycker så synd om din lille son, och er förstås! Hoppas det blir bra snart igen!
    Ja jag försöker se det positivt. Är tvungen till det!

Då han sover idag ska jag passa på att renskriva individuella undervisningsplaner och annat skolarbete. Sådant som jag annars måste göra på kvällar. Så lite tid sparar jag in på det Men å andra sidan halkar man efter det man borde hinna med på jobbet...

Och så försöker jag tänka att han bara har de fyra sista tänderna kvar och att vi klarat av de flesta Sedan är det väl bara att invänta tandlossningen... om några år iofs
  • Skogsstjärnan

Juliah: Tack också förresten

• Skogsstjärnan
    juliah skrev 2007-09-28 08:24:05 följande:
    Skogis. skönt att det är helg nu också! Förstår faktiskt inte hur tusan
    man ska få ihop allt när man jobbar sen. Är din man hemma eller är det
    dagis som gäller?
    Jag hade också grym ångets med sådana funderingar innan jag började jobba igen. Nej, maken är inte hemma, utan sonen är på dagis (gruppfamiljedaghem). Maken kommer hem tidigast vid 21 tiden "vanliga" kvällar nu då vi bygger. Och annars ofta också för den delen. Men han har börjat föra sonen till dagis de dagar jag börjar tidigt (8,8,7.30+ 30 minuters bilväg) så jag inte behöver stressa. SKÖNT! De två andra dagarna börjar jag nio och då för jag sonen till dagis. Han blir också bättre och bättre på att hämta sonen när jag faktiskt behöver, t.ex. om jag har möten. Förut så var det inte lika självklart.

Men visst är det lite knepigt att få tiden att räcka till ibland!
  • Skogsstjärnan

knyttis: Tack

Var det så att du bodde här i Finland? Vet du om det finns någon salva (eller vad man nu ska kalla det) här i Finland. Typ den som VSM berättade om igår kväll. Alltså en slags bedövningssalva som är just för tandsprickning. Hur länge tar det oftast för tänderna allra längst bak att komma fram?

Lycka till på kontrollen!

Svar på tråden Vita hem del 5