Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 5

Knyttis,

Det funkade urbra. Fast personalen stirrade på mig som om jag nästan stal kaffebryggaren.
    Det måste vara ganska nytt för affären hade inget utbyggt system för det hela utan jag fick hämta min vara på hyllan i butiken och betala 290 kr i kassan istället för 649 kr. Gissa om det väckte uppmärksamhet.
    Nu är jag hursomhelst hemma och det känns verkligen som om jag gjort en superduper affär! Jag ska absolut handla så fler ggr.

• Karamellfabriken

Bea

Stackars dig, krya på dig!
    Vi har precis införskaffat ett torkskåp och jag fullkomligt älskar det. Fattar inte hur jag klarat mig utan det tidigare. Den felande länken liksom. Vi har en torktumlare också och jag tumlar det mesta ff. Men till byxor, stickade tröjor och jackor är torkskåpet toppen. Det besparar mig en massa strykning. Så frågar du mig skulle jag inte vilja vara utan det.
    Vad fint det blev med sponten också. Ser fram emot att få se fortsättningen.

Smajla

Grattis idag! Underbara bröllopsbilder verkligen. Allra bäst gillar jag den utanför blomsterbutiken(?).
    Den ser så härligt gammaldags romantisk ut!

• Karamellfabriken

Smajla har redan en jultråd på gång om jag inte missminner mig..........

• Karamellfabriken

Själv orkar jag inte tänka på julen riktigt än.
    Vi har föresatt oss att ha ett helt nytt kök färdigt då och har just precis bara passerat planeringsstadiet.

• Karamellfabriken

Adamama!

Underbara bilder - JÄTTEGRATTIS

Bea,

Men där ser man. Då får vi följas åt. Ska vi våga slänga in några "före"-bilder tycker du?
    Du först !

Vilket kök blir det för din del? Ikea?

• Karamellfabriken

Passar på att berätta lite om hur vi har tänkt oss köket och lovar att återkomma med bilder så fort vi sätter igång.

Vi har ett sk "paralellkök" dvs två lika sidor mittemot varandra. Som en korridor ungefär. Längst in i rummet finns ett, typ, burspråk med mycket fönster. Där har vi matplatsen.
    Jag vill få bort den tråkiga korridorkänslan och därför kommer vi inte att ha några överskåp på hela den ena sidan. Det lär väl bli luftigare så. Där ska vi istället sätta in ett runt fönster, köpa en fin, vit fläktkåpa och helkakla upp till taket. Kanske blir det någon öppen hylla också.
    På andra sidan blir det kyl, frys, högskåp och två dubbla vitriner som står ovanpå varandra direkt på bänken. Samt en mindre arbetsbänk mellan skåpen.
    På väggarna blir det spont och en gammaldags tapet från Sandbergs.
    Kaklet blir Höganäs vitt, blankt med fasad kant. Antingen 10*20 eller 7,5*15. Kan inte riktigt bestämma mig.
    Luckorna blir "Lidingö" från Ikea. Bänkarna ek. Golvet i ek får vara kvar, likaså kyl/frys/diskmaskin/spis som är vita och bara ett par år gamla.
    Sedan ska de fruktansvärda valven rivas ner, det finns två stycken.
    Accentfärgen lär väl bli röd om det bli färdigt till jul gissar jag. Annars marinblått.

Välkomna med förslag, tips och ideér om ni orkar !

• Karamellfabriken

Bea,

Hur det ser ut nu
    Lika fult som ditt verkar det som .
    Förstår att du också längtar.

Vi har:
    - Vita HEMSKA luckor som spruckit i spegelramarna. Felborrade handtag till det.
    - Bänkar i något laminat, bruna, som liknar SKINN-imitation, det du.
    - Kakel med stora rosa/beiga blommor med struktur.
    - En kran som sprutar ner halva köket
    - Pizza-valv
    - Tapeter som hör och häpna, är tryckta på ett sätt så att de ska se gamla och spruckna ut *gråter* och till det en bård med orange nypon
    - Som grädde på moset bruna golv- och taklister
    - Nu höll jag ju alldeles på att glömma bort kryddhyllan, det var tur att jag kom på den

• Karamellfabriken

Har den äran Jea!

Ser ni att vi börjar närma oss 10 000 inlägg i tråden.

• Karamellfabriken

Bea

Kolla in dessa. Här hade vi platsat du och jag
    Eller, jag menar ju våra kök förstås

Svar på tråden Vita hem del 5