Passar på att berätta lite om hur vi har tänkt oss köket och lovar att återkomma med bilder så fort vi sätter igång.
Vi har ett sk "paralellkök" dvs två lika sidor mittemot varandra. Som en korridor ungefär. Längst in i rummet finns ett, typ, burspråk med mycket fönster. Där har vi matplatsen.
Jag vill få bort den tråkiga korridorkänslan och därför kommer vi inte att ha några överskåp på hela den ena sidan. Det lär väl bli luftigare så. Där ska vi istället sätta in ett runt fönster, köpa en fin, vit fläktkåpa och helkakla upp till taket. Kanske blir det någon öppen hylla också.
På andra sidan blir det kyl, frys, högskåp och två dubbla vitriner som står ovanpå varandra direkt på bänken. Samt en mindre arbetsbänk mellan skåpen.
På väggarna blir det spont och en gammaldags tapet från Sandbergs.
Kaklet blir Höganäs vitt, blankt med fasad kant. Antingen 10*20 eller 7,5*15. Kan inte riktigt bestämma mig.
Luckorna blir "Lidingö" från Ikea. Bänkarna ek. Golvet i ek får vara kvar, likaså kyl/frys/diskmaskin/spis som är vita och bara ett par år gamla.
Sedan ska de fruktansvärda valven rivas ner, det finns två stycken.
Accentfärgen lär väl bli röd om det bli färdigt till jul gissar jag. Annars marinblått.
Välkomna med förslag, tips och ideér om ni orkar !