-
jag håller med dig!LCroft skrev 2007-08-16 10:28:46 följande:Fanns ju en sida till att läsa Salmiak: GRATTIS! Pärla: Den var också jättefin.Förresten, mannen ska ju med all makt ha en grillkåta hit på gården Jag tycker inte alls om dem, fula saker! Men så hittade jag den här som jag hade kunnat tänka mig, fantasin åkte redan iväg, måla vit invändigt och fina kuddar och gardiner osv.. ja, ni vet. Här är länk till den: www.ultimatemarket.com/PublishedService... Men nej, det kunde ju mannen inte tänka sig utan ska ha en sån där ful sak som man får klaustrofobi av att ens se, sånhär: www.gardengrillhouse.net/ far ner lite på sidan så kommer bilder på hemskheten. Spelar ingen roll att han försöker få mig att tycka det där skulle vara fint om man målar den innuti, i mina ögon är den ful och passar bäst i ödemarken inte på min gård. Säg nu ärligt era åsikter, är jag helt hemsk som säger som jag tycker åt honom eller borde jag försöka se nåt positivt med det hela och bli en ödemarksälskare?
-
www.familjeliv.se/Forum-5-150/m23849557.html
nya trädgårdstråden.
-
tack!knyttis skrev 2007-08-16 10:41:12 följande:Varmt välkommen tillbaka Smajla! Jättefina presenter du fått av mannen din!LCroft - Krya på dig!Mimmamum - Väldigt snygg kudde!Kul att de var många som gillade min "Brukadyna" till pallen!ja, det hade varit nåtLCroft skrev 2007-08-16 11:14:32 följande:Smajla tack Ska förresten passa på och berätta en rätt så kul historia, satt med min svärmor som är helfinsk och jag skulle då berätta åt henne att vi funderade på ett lusthus, men kom inte på det finska ordet som är huvimaja, utan satt länge och väl och funderade och säger till sist: Ilotalo! Det tyckte jag var rätt bra översatt, men på samma gång det slank ur munnen på mig och jag såg svärmors min som snabbt övergick från förvånat till gapskratt så kom jag ju på att det heter inte ilotalo som betyder bordell! Det hade varit nåt, en egen bordell på gården
-
rekommenderar susnet.se/tjanster/ och apropå bild, gör en i ett bildhanteringsprogram där du kan göra layouten precis som du vill ha.Pärla1 skrev 2007-08-16 11:13:05 följande:Någon som vet hur man skaffar en besöksräknare, usch...jag e så trög..?????
-
ingen orsak! jag använde mig av paintshop, kanske har du det?Pärla1 skrev 2007-08-16 11:52:33 följande:Smajla: Tack!! Får se om jag lyckas...bildhanteringsprogram, har ju inte så mkt att välja på, har inte Photoshop
-
Också nytt i bloggen - brödfat
hemochlycka.blogspot.com
-
och passar på att göra lite reklam för svärmors blogg
finnvav.blogspot.com
här säljer jag mina alster - i hennes bod!
och nu ska jag lugna mig lite angående antalet inlägg i tråden
-
inte en aning tyvärr, nån annan som vet?Pärla1 skrev 2007-08-16 12:09:03 följande:Nä, har inte det...kan man ladda ner det från nätet?söt!Malwa skrev 2007-08-16 12:19:33 följande:Nypysslad pall i shabbystil, blev ganska nöjd faktiskt!jättefin katt, hoppas det löser sig med kissandet, har tyvärr inget råd att ge..Schnuckums skrev 2007-08-16 14:15:43 följande:Ja, vet och hon skulle nog hitta ett annat hem lätt för hon är en underbart vacker katt men vill ju göra allt för att det ska fungera.
å så ett inlägg till i svärmors blogg på
finnvav.blogspot.com -
jag råder dig till att inte köpa de stoppade bara för att du kan få dem tidigare. när vi skulle köpa vårt vitrinskåp hade de det inne i antikvitt (mer gulare variant, lite shabby chic) men jag ville inte ha det bara för att vi skulle slippa vänta på det helvita, känns som att risken är stor att man ångrar sig grymt för att man inte väntade på det man helst ville ha.lasseliten skrev 2007-08-16 18:02:39 följande:Smakråd önskas!! Har beställt EV bord och stolar idag men fick precis veta att det är låååång lev, tid på de "ostoppade" stolarna som jag bestämt mig för. Väljer jag istället stoppad sits (som jag får till samma pris som plåster på såren) så får jag allt inom några veckor! Hur skulle ni göra? Kompromissa liite?ajajdå.. det går inte att limma fast och snygga till det? många gånger går det faktiskt att få det så det knappt syns!MariaV skrev 2007-08-16 18:28:49 följande:Lasseliten, jag måste också säga att det kan vara värt att vänta. Utan sits var ju endå ert första val och med tanke på vad ni betalar och hur länge ni ska ha möblerna så skulle jag köra på första valet.Idag har jag råkat göra en reva på våra nya tapeter i Alvas rum. Är så ledsendet där med vita hem spänner ju över en så stor räckvidd att det är svårt att undgå att tycka olika. och tur är väl det ändå, tänk om vi alla fastnade för samma sak från fridas gård eller cosas, då skulle det ju ta slut i ett nafs så stanna kvar!tjenixen skrev 2007-08-16 18:57:15 följande:Alltså jag börjar åter undra över om jag ska ta mitt pick och pack och vända mig till någon annan inredningstråd för lika exalterade ni är över Millys hem lika gräsligt tycker jag det är med bräder överallt och när det är totalt helt vitt. Ser inte hemtrevligt ut alls i det hon skriver om i pojkarnas rum etc. Så kalt och inget mys för 5 öre. Så näää, vitt gillar jag men ett hem helt i vitt vill jag absolut inte ha. Så frågan är om jag får vara kvar även om jag bara gillar att ha det ljust och vitt på visst men inte helt överallt???enligt maken kan man ladda ner det men då får man betala för det. ligger nog på en 500-600 kr.Pärla1 skrev 2007-08-16 19:18:41 följande:Salmiak: väntar, väntar...vill seAng. vagnar...Vi har en Teutonia Mistral, tycker jag e kanon...Smajla: Tack ändå Tycker moosaik bloggen hade mkt fint, men för min del en aning för avskalat, speciellt barnens rum. Kändes lite som ett fängelse....men, smaken e som baken, eller hur!Skulle ju inte vara kul om alla våra hem såg likadana ut...gillar också millys hem skarpt.juliah skrev 2007-08-16 19:56:18 följande:Ok, nu måste jag skriva av mig så att jag kan släppa det hela. Jag ville dela med mig av nya bloggar som jag precis hittat. Blev alldeles exalterad och kände att det var sååå fint! Tjenixen, din kommentar sänkte mitt humör totalt och jag förstår inte varför du skriver på det sättet?Vi har olika smak härinne, det är ju konstaterat sen länge tillbaka. Alla välkomna ändå. Men personligen så väljer jag att inte kommentera alls, eller välja lite vänligare ord om jag ska kritisera.Förmodligen så dras de flesta härinne till mer mjuka och romanstiska hem, där de bloggarna kanske inte passar in. Men JAG tyckte att de var underbara och blev uppriktigt sagt upprörd nu...Något jag inte brukar...känns verkligen skittrist!
-
Det där med inredning, att boa sitt hem, välja färg, material, textilier och så vidare är så personligt. Man inreder ju efter ens eget tycke och smak, inte för att tillfredsställa dina kompisars behov utan för sin egen del. Så det där med kritik eller synpunkter på andras hem är ju rätt synd egentligen eftersom det är så personligt. Därför är det också så att vi i denna tråd är olika i vår inredning, vårt gemensamma intresse är ju vita hem men om det är minimalistiskt, romantiskt eller nåt annat är ju egentligen oväsentligt. Idéer och inspiration ger vi ju varann ändå!