• Smajla

Vita hem del 5

Värsta Supermamman skrev 2007-08-23 22:13:02 följande:
    Måste "skryta" lite här med. Jag som aldrig gått i syslöjd har tovat ett hjärta, alldeles själv... *mallig*
    vad snyggt, *impad*!
    Värsta Supermamman skrev 2007-08-23 22:22:44 följande:
    Mori: Jag har redan gossat med det. *störd jag med*
    haha, du låter som jag Flört
  • Smajla
    nublu skrev 2007-08-24 06:46:36 följande:
    Nu ska vi se om jag minns allt jag ville kommentera:Smajla: WT = White Trash, ett begrepp som brukas i tid och otid här på FL.Älskar Nova: Är det en Rist ljuskrona ni har nu? Den finns som vanlig lampa också. Jag har två stycken i vårt vardagsrum. Den ena syns på bild i mitt senaste blogginlägg i nublusblogg.blogspot.com .Knyttis: Visst vill jag ha jobbet. Men butiksplanerna fortsätter. Förhoppningsvis kommer jag att kunna öppna i oktober och jag varnar er redan nu - det blir mycket julgrejer! Fast inga tomtar utan julpynt som platsar nästan året runt.
    ah, på så vis, tack!
    FruPuffen skrev 2007-08-24 08:33:53 följande:
    Åh vad du är förutseende! Ja visst är det kul med julpyssel! Vill ha boken "Vit jul", minns inte vad författaren heter... Någon annan kanske vet?På Fridas gård har de fått in lite höstnytt nu: www.fridasgard.seFinns en del att sukta efter.
    den går inte att få tag i! Ledsen har försökt men den är slut överallt.
  • Smajla
    juliah skrev 2007-08-24 12:32:24 följande:
    Å vad ni är söta, blir ju alldeles generadApropå klockor, jag har fastnat för denna till tvättstugan, är lite skeptiskt till de röda prickarna, vad säger ni? Den skulle kanske matcha den vita vipp tunnan som jag ska ha där?www.russinnet.se/default.asp&s=15&i=9
    riktigt snygg klocka tycker jag, slå till du!
  • Smajla
    gemelli skrev 2007-08-24 12:39:51 följande:
    juliah,Jag har haft gryt mkt sammandrgningar de senaste veckorna så dom har inte blivit mer. Har försök att bara ligga så mkt som mjligt den senaste tiden.Men igår kväll så fick jag sjukt ont i magen, har inte sovet en blund. Får panik kan inte andas. Men den här lilla parven ligger som ett spjut i magen alltså lodrätt och inte vågrätt såhan trycker upp mot lugnorna...Förlossningen sa att jag skulle avvakta. Men bara jag tar några steg blir jag kallsvettig Ja ja vad gör man inte för dom små liven. Avaktar till min man kommer hem!
    stackare, kram till dig, hoppas att det känns bättre snart!
  • Smajla
    juliah skrev 2007-08-24 12:44:09 följande:
    gemelli, jag ska tänka på dig! Kommer maken hem tidigt idag?Smajla, och så kikade jag på klockan från Cosas igen..och den ÄR snyggare, vilka problem
    efter att ha kollat på cosas klocka så håller jag med dig - den är snyggare!
  • Smajla
    Busan skrev 2007-08-25 00:19:16 följande:
    Men det blev ju en liten bild...www.familjeliv.se/krypin/busan/gallery/phpkwb...Om den blir liten igen så får ni kolla galleriet i kök, vill ha nya volangdynor + duk
    Vad snyggt!!
    gemelli skrev 2007-08-25 10:42:32 följande:
    Igår blev mitt första besök på förlossningen. Smärtan blev bara värre o värre. Så när min kom hem, ringde han direkt förlossningen. Men han (vi) fick prata med en mkt otrevlig BM tyvärr...Så all min must bara rann ur mig, kändes som om jag bara ringde och gnällde. Hade sååå ont att jag knappt kunde prata i telefon och frågade henne lite försynt om hon tyckte tt jag skulle komma in och till svars får jag "Det får du bestämma själv, jag kan absolut inte veta vad det kan vara"Jag blev helt förstörd av samtalet, så det känndes som om jag bara inbillade mig. Så jag bestämmde mig för att inte åka in, vill inte få någon utskällning för att jag tar upp deras tid Men efter några timmar stog jag inte ut! Då ringde min man upp igen och fick den gången prata med värdens gulligaste BM i telefonen. Vilken lättnad!Hon sa att vi skulle komma in direkt, vilket vi gjord oxå.När vi kommer till SöS blir vi jättegulligt bemött. Dom börjar med att se om Bebisen mår bra, sätter på mig en CTG-kurva och det visar sig att han mår prima där inne. Men smärtorna är fortfarande kvar.Efter ett litet urinprov visar det sig att jag har en kraftig urinväginfektion som gått upp i njurarna.Efter en stund kommer det in en UNDERBAR läkare som klappar mig på huvudet och frågar varför jag inte kommit in tidigare, "du måste ju haft hemskt ont"Vad säger man då?Jaja alltid med ett gott slut i alla fall Och tiden inne på förlossningen fick vi se 3 små liv komma till världen, i alla fall höra skriken på dom, sen när dom rullade vidare upp på BB. Åååå vad mysigt det var, men samtidigt lite skrämmande att se Tack alla för er omtanke, blir helt varm i kroppen när jag läser om alla som undrar hur jag mår
    Grr, vad arg man blir när man bemöts på det viset!! Men härligt att du fick sån underbar hjälp till slut, hoppas att du mår mycket bättre nu!
  • Smajla
    Skogsstjärnan skrev 2007-08-25 15:07:11 följande:
    Har laddat galleriet med lite nya bilder från huset för den som är intresserad:www.familjeliv.se/krypin/skogsstjarnan/galler...Tyvärr har jag inte plus så alla rum kunde jag inte visa
    Vad fint det blir!
    Kaktus76 skrev 2007-08-25 18:20:27 följande:
    GODKVÄLL i tråden!!!!Hoppas att ni alla har haft en bra lördag...Är på jobbet där en brukare har fått ett utbrott och fortfarande är rasande,ute blåser det så det känns som om taket håller på att lossna. Vilken tur då att jag får vara inne och har möjlighet till att titta in här hos erVet ni om det finns någon inredningstråd för dom som älskar julen??
    Nä, inte vad jag vet, då hade nog jag hittat dit, men det går ju att fixa lite senare sen!
Svar på tråden Vita hem del 5