Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

God morgon, här håller vi på att tapesera vårt sovrum så jag har knappt haft en ledigt stund över på hela veckan, för så fort Jacob sover så har jag antingen rivit tapeter eller målat lister.
    Det var mer jobb än vi trodde. Min syster har varit här och hjälpt till. Men vi har precis börjat tapetsera. Jag ska försöka hinna med lite idag och så skulle hon kunna komma nån timme med idag. Jag hoppas vi snart blir färdiga....!!!

• Sagalin
    Cuprima skrev 2007-09-09 15:25:38 följande:
    Ska måla träpanel i köket och den ska vara vit men vilken vit färg ska jag välja?Köket är ikeas lidingö vit och vi har en vitmålad murstock i köket och spis och kul/frys är vita, kaklet ska också vara vitt, Tapetern ovanför träpanelen är Sandbergs Vera och den går i grått och vitt. Bänkskivorna är granit Africa Nero. Taket är vitt men golvet kommer att betsas mörkt mörkt brunt nästan åt det svarta hållet.Så vilken vit färg ska jag välja till panelen kulör och märke?Om ni har bilder så visa gärna dem
    i tapetboken längst bak brukar det står vilken ncs-kod tapeten har, så att man får rätt nyans till.
  • Sagalin

mimmamum, vad kul!!!
    Jag är lite sugen på att beställa en till mig själv i julklapp, är det lång levtid?
    Skatt/Momsen är väl 25%?

• Sagalin

Så har vi äntligen tapetserat i sovrummet!!!!
    Min syster hjälpte mig i helgen och igår och idag gjorde jag färdigt. Det blev jättebra. Nu är det bara lite lister som måste köpas och sättas upp.
    Om Jacob somnar hyfsat tidigt ska jag städa ur det så vi kan flytta in sängen imorgon.

• Sagalin
    Smajla skrev 2007-09-11 18:38:11 följande:
    härligt!

jo det känns jättebra. nu ska jag bara komma på vad vi ska ha för gardiner.

Troligtvis hissgardiner av något slag då det ena fönstret sitter ¨så dumt att det går inte ha längder utan att det ser konstigt ut

• Sagalin
    Salmiak6 skrev 2007-09-11 18:47:33 följande:
    malins79Längtar efter bilder!
    det kommer men jag har inte installerat fotoprogrammet än i min nya dator
  • Sagalin
    mimmamum skrev 2007-09-11 19:05:53 följande:
    Smajla, så fin den var, perfekt för tidningar!Tack återigen för era gratulationer, så häftig att mina saker ska säljas i butik! JeaJea, du är så välkommen så, kanske kan få några företagstips av dig, har ingen aning om någonting sådant!Juliah, har kollat på att patentskydda mina verk! 1500 riksdaler kostade det!
    jag skulle ta patent om jag var du, trist om nån större kedja hinner före, tex varuhuset med fyra bokstäver tex.
  • Sagalin
    Salmiak6 skrev 2007-09-11 19:56:24 följande:
    Funderar på om det är svårt. Mina föräldrar håller på med renovering av sitt vardagsrum med strukturtapet sedan 1980. Den sitter som berget. Kanske man ska bredspackla över allt istället för att försöka blöta och pilla upp allt?Och är det svårt attt slipa ytan. Frågan är om de ska ta in en målare som gör jobbet eller om de ska försöka själva.
    annars kan dom köpa "återställare" och sätta upp sen kan dom både måla eller tapetsera på.
  • Sagalin

Salmiak, kom på att vi lånade en ångmaskin av målaren när vi tog ner en tjock sammetstapet, det kanske skulle funka, men sen beror det givetvis på vad det är för underlag.

Svar på tråden Vita hem del 5