• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • LCroft

Pärla och Lynn: Skrattande

Min dator är inte alls samarbetsvillig just nu, slipper inte in i bloggarna, morr!

• gemelli

Vad det inte någon här inne som pratade om att sy namn på dopklänningen. Jag skulle oxå vilja göra det.
    Men vart ska man sy namnet? Hade ni datum med?

Så här ser våra dopklänning ut!

En liten Vide i magen enligt ul
  • Smajla
    nublu skrev 2007-08-21 12:45:46 följande:
    www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=4Är det hemskt? Mycket eller lite isf? Ska på jobbintervju i Jönköping på torsdag och är SÅ nervös! Det är ett drömjobb det gäller MEN det innebär att sälja det nuvarande huset och flytta sisådär 10 mil. Jag har ÅNGEST! Upplever helt klart sk blandade känslor!
    Lycka till, det går säkert bra men förstår att det känns som en milstolpe i livet. Försök känna efter vad du vill göra!
    gemelli skrev 2007-08-21 12:50:52 följande:
    Vad det inte någon här inne som pratade om att sy namn på dopklänningen. Jag skulle oxå vilja göra det.Men vart ska man sy namnet? Hade ni datum med?Så här ser våra dopklänning ut!
    Längst ned kanske? Så får kommande generationer fylla på med sina namn om det ska bli en släktklänning..
  • aha
    Smajla skrev 2007-08-21 12:23:28 följande:
    www.systerlycklig.se
    Tackar, här gick det undan! Hann knappt få i mig mackan och nu är stenarna betällda! A
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Oliver♥ & ♥Samuel♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Fröken Vit

Gemelli - Längst ner till höger broderade vi in namnet.

Hur gick det förresten med drömhuset? Har inte hunnit läsa alla inlägg på några dagar.

• gemelli

Fröken Vit,

Ja längst ner vid kanten borde bli bra!
    Vilket drömhus menar du? Saltkråkan eller det vi håller på att rita själva?

En liten Vide i magen enligt ul
  • Smajla
    aha skrev 2007-08-21 13:14:37 följande:
    Tackar, här gick det undan! Hann knappt få i mig mackan och nu är stenarna betällda! A
    vad bra! vilka texter blev det?
    mimmamum skrev 2007-08-21 14:10:57 följande:
    Idag fick jag SWAP paket, helt underbart, så mycket fint! Nästa gång tjejer så måste ni också vara med!
    får vi se bilder?
  • Smajla

Fick rosor häromdagen av maken (förstår inte vad som hänt eg för helt plötsligt så har han börjat komma hem med nåt ibland Skrattande) men de står sig ju inte för all tid direkt så när de hängde gjorde jag såhär;

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/smajla/gallery/phpiwowh9.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Svar på tråden Vita hem del 5