Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita hem del 5

emmasa skrev 2007-09-05 22:19:38 följande:
    Newht: kanonfint. Vilken förändring.Sylt: Har precis kommit hem från en galen shoppingrunda där syftet var vinterkläder till sonen. Jag gav upp. Blir overall och vantar från hm. com. Hittade ett flecce ställ på adidas outleten i sjöstaden och sen var jag helt färdig. Vinterkängor får bli från kavats hemsida när de kommit in, orkar inte flänga runt för att prova på en trött son och sen ändå få reda på att det är slut eller kostar en månadslön mer eller mindre. Vansinnigt...Mormor erbjöd sig att betala en reimatec overall, man allvarligt talat en overall för 1800 som man har från nov- typ feb, mars...nej, hm får passa bra så vi får pengar över till mat också Hann in på granit en sväng och där hade jag kunnat shoppa ihjäl mig. De har ju så bra lösningar på allt. Blev två svarta väggkorgar att ha mössor och vantar i till hallen. Och en påse med kanelmandel som jag ska sätta i mig nu...mums. Ska ta hand om maken lite, han ligger nerbäddad i soffan med feber och har tråkigt.
    Tänkte när du funerade på Reima så köpte jag en sen höstoverall/vinteroverall från märket Lego enligt försäljaren så var de minst lika bra i test jfr med Reima men halva priset. Affärn ligger i Häggvik-Stinsen om du har vägarna förbi! Jag bet 799kr, fin och lätt var den, kändes smidig och lyxig!
  • knyttis
    numberone- håller tummarna för er!

Juliah- vad dumt med vattnet, hoppas de går att påverka beslutet så ni inte måste vänta så länge!

mimmamum- fina recepttavlor du gjort mycket stilfullt, kul att du gillade mitt ordförslag!
  • knyttis

Hos oss är jag och sonen flunssiga och febriga och maken håller på bli sjuk. De verkar inte bli ngn destomera trevlig helg för oss... Jag som måste fixa nya kläder till mig&William i helgen. Vi ska på dop nästa lördag och 60 års kalas på söndag!

• knyttis

Tack Betti,Smajla,Juliah och VSM!

Krya på dig med Betti!

LCroft - Mystill i ishallen! Ta dunjacka så du inte fryser..de andra lät otroligt jobbigt att frysa sig smal - inget för mig!

Tack mimmi för omtanken- funderar på att beställa doppresenten över nätet eventuellt - får se!

• knyttis

Nu ligger sonen sovandes i makens famn i soffan mittemot - så sött mammas hjärta smälter  Han är så trött stackarn...

Juliah - hoppas verkligen de löser sig så du inte behöver vara orolig för tvätten i vinter! Håller tummarna högt!

Dagens program= ta hand om sjuklingarna hemma och ta en sväng till till HM och kolla om de finns ngt fint till nästa helg.

• knyttis
    mimmi006 skrev 2007-09-08 10:06:13 följande:
    Knyttis- är det nåt speciellt du är ute efter? Här har de en del:www.blaelefant.se/group.asp&sub=6
    De var just därifrån jag tänkte beställa, lådan med kronan bl.a. Vi tänker lika!
  • knyttis

emmasa - så glad för din skull hoppas den kommer snaaaart och är dunderfin!

Pärla1 - kopierar raderna direkt, riktigt fyndiga!

Korall- tack för omtanken! Vaknade nyss, hela familjen har sovit 2,5timme nu på dagen. Hualigen helt chockad!

mimmi- gillar också att det är funktion i presenten. Vi ska vara faddrar så de för nog bli ngt mer i så fall att de blir lådan.

• knyttis

Mimmi- stenmuren som jeajea visade skulle passa perfekt till dig med - riktigt fin! Var in och kollade dina andra bilder i galleriet- måste säga igen att jag gillar din stil skarpt! Så snyggt hem med myskänsla!

Emmasa- Så uuuuunderbar kökssoffa - vilket fynd! Härligt med hemkörning

Skogsstjärnan- svårt det där med gardiner, synd om de rödrandiga är sladdriga. Jag har vita linneliknande från Ikea ska kolla om jag hittar dem på hemsidan. är jätte nöjd med dem!

Nu är maken totalt förkyld och lillkillen och jag mår bättre... Har inte gjort mycket idag, tagit en kort promenad, bakat chokladkaka  Nu ska de mumsas!

• knyttis

Skogsstjärnan- den fanns inte mera på Ikea.

• knyttis

Smajla- Fina bilder

Alla sjuka krya på Er!

Här har det shoppats med stora plånboken idag ingen inredning dock... Vill berätta i alla fall. Har så länge gått å suktat efter snygga kvalitets kläder men inte velat köpa då jag haft kvar så mycke graviditetskilon. Nu börjar jag känna igen mig i kroppen så idag köpte jag en härlig kostymdräkt i tunn stilig tweed till mig och flere olika blusar till så de passar till olika kommande evenemang! Doppresenten blev en Piqaboo(vet ej hur det stavas) dinaosurie i trä och en label snuttetrasa! Sonen fick regnkläder från Pop. Nu finns inte en endaste en slant kvar till inredning denna månad! Ni får visa mkt bilder nu framöver så jag får "begäret" mättat!

Svar på tråden Vita hem del 5